Forfatter Emne: U rist med skamolplade  (Læst 6873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
U rist med skamolplade
« Dato: Jun 12, 2013, 21:19 »
Hej
Tænker på at købe en u-rist med skamolplade men inden jeg gør det vil jeg høre for og imod denne. Pt køre jeg med 16kw rist og er godt tilfreds men det kunne jo være den anden er bedre så kære forumsbruger del ud af jeres erfaring med denne rist.

Mvh palle
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #1 Dato: Jun 12, 2013, 22:47 »
Hej Sørensen.
Kender ikke den rist med scamol pladen men en xperimental u herd som ikke var særlig heldig. Den brændte overgaser rigtigt godt men var lidt smal så det gjorde den svære at holde ren for aske.
Men hvis du er glad for standard herden og ikke har problemer hvorfor så bruge 600 på en anden herd ?
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #2 Dato: Jun 13, 2013, 05:54 »
Hej
Det kan du have ret i claus hvorfor skifte. Min nabo har lige fået leveret et komplet sæt ny BS10/16 og i brænderen som er 16 kw sidder der sådan en rist med skamolplade. Grunden at min herd er revnet og vil bore et lille hul for enden af revnen og tænkte at det måske var en ide at købe sådan en rist for så ville der komme køleluft mellem rist og herd og det så ville få den til at holde op med at revne vidre eller starte starte nye revner.

Mvh palle
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #3 Dato: Jun 15, 2013, 07:53 »
Hej Sørensen.
Det er ikke køleluft du for blæst lang siden. Det er røggasser og hvis du kliker på herden vil du se at den brænder disse røggasser af med fine flammer gennem hulerne så jeg tror ikke det gør at herden bliver knap så varm. Det er da træls at din herd er revnet men den kan jo ikke være så gammel så selvom den er meldt ud som en sliddel så er det vel lige vel tidligt . Kunne måske tyde på at der evt har været en støbningsfejl i den plade den er lavet af. Har du prøvet at se om du kan logge en ny ud af din leverandør eller ihvertfald købe en ny med en god rabat :-)
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #4 Dato: Jun 15, 2013, 14:28 »
Hej
Tror ikke jeg kan for selve brænderhuset har noget aldedr på sig. Kedlen er ny. Havde den ude her den anden dag og kan se den er revnet flere steder skide ærgeligt men den var brugt da jeg fik den mener den er fra 2006 selve brænderhuset. Nu prøver jeg at få en der kan svejse i rustfri til at svejse den. Men rigtig claus den burde ikke revne det er derfor at jeg mener at hvis der kom en urist i så ville varmepåvirkningen ikke være så stor da flammerne ikke kommer i berøring med siderne da der kommer køleluft mellem brænderhoved og rist. Men er der flere der har den samme oplevelse med at de revner.

Mvh palle
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #5 Dato: Jun 15, 2013, 15:01 »
Noget kunne tyde på at du har for meget blæs på, og derfor har for høj temperatur i bålet.
Stil ind efter denne guide http://www.nbe.dk/files/manager/kvik%20start%20anl%C3%A3%C2%A6g.pdf
På denne side kan du se hvordan bålet skal se ud http://www.nbe.dk/salgs-materiale/video.html
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #6 Dato: Jun 15, 2013, 15:15 »
Nu har jeg kun kørt med den i et Halvt års tid nu og den havde en revne da fik fik den men opdagede en mere her den anden dag. Om der har været for meget varme på kan godt ske måske fra tidligere ejer. Har kigget meget på mehs side og set videoer vedr flamme og mener at have rimlig styr på det nu bliver den svejst en af dagene og vi får se om det holder. Men den med køleluft mellem brændehoved og urist tror jeg stadig på og har derfor købt en urist men fik ikke købt en skamolplade med . Har købt en plade idag og lavet en så den passer i bredden men skal lige over til naboen og lure hvor lang den skal være.
« Senest Redigeret: Jun 15, 2013, 16:11 af sørensen »
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #7 Dato: Jun 26, 2013, 19:53 »
Der var 2 revner i brænderhoved de er svejst Og der er købt en ny u herd med skamol plade samt den nye blæser flo 85. Det køre rigtig godt. Har nu kørt med den nye u herd i ca 14 dage og den er ikke revnet endnu og håber da det er stoppet hvilket jeg tror på da der kommer køleluft mellem herd og brænderhoved.
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #8 Dato: Jun 27, 2013, 05:37 »
Hvis det var en revne mellem det firkantede hul og ned så er det en meget normal skade og uden betydning . Det har min også men det gør ikke noget.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #9 Dato: Jun 27, 2013, 06:53 »
Det er på begge sider af brændehoved. nu var det en brugt som jeg overtog for et halvt år siden og har siden opgraderet den som du ved med ny styring fra 4.06 til 6.78 og nu 6.82 chip samt ny blæser 85 mm plus u risten med skamol pladen. Og da jeg så u herden var det jeg tænkte at hvis den nu blev svejset og ny rist ville der komme lidt køleluft op mellem siderne på herden og brændehoved og det måske vil forhindre den i at revne vidre. Med den nye rist og blæser køre det virkelig godt.
« Senest Redigeret: Jun 27, 2013, 08:35 af sørensen »
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #10 Dato: Jul 21, 2013, 08:09 »
Hej
Har nu kørt med u risten og skamol plade i lidt over en måned nu. Renset idag og kan fortælle at det køre bare godt så godt at det faktisk ikke var nødvendig at rense men man er vel nysgerig efter at se om det virker det der er blevet lavet. Ingen slagger og ingen revner efter den er blevet svejst så det er pt sk... godt.
Blir spændende at se om en måned når det er tid til en ny kontrol.

Har kørt med stoker i mange år siden og dette her er mit første pillefyr og jeg er virklig imponeret det skulle jeg gjort for længe siden.

Mvh palle
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #11 Dato: Jul 21, 2013, 22:34 »
Åhhhhh for hevlede... Det gik pludseligt op for mig hvem den Palle var :-).. Kanon godt palle .
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #12 Dato: Jul 22, 2013, 15:32 »
Hi hi godt gået lamborg ;)

Mvh palle
Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle

Offline pillefinger

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 372
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #13 Dato: Jul 30, 2013, 08:30 »
Hej Palle

Efter du har kørt med den nye rist i en måned, skriver du at der ikke var slagger og det faktisk ikke var nødvendigt at rense den.
Har du fornemmelse af om den vil gøre kompressorrens overflødig, for dem hvor det er nødvendigt at bruge det.??

Mvh Torben
 
Med venlig hilsen
Torben
10 kw scotte på BAXI MB SOLO. V7  - Trækstabilisator.
175 kvm + 40 kvm værksted
https://stokercloud.dk/v3/#/V7sport/main-page
Version 7.0680

Offline sørensen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: U rist med skamolplade
« Svar #14 Dato: Aug 25, 2013, 09:52 »
Hej
Så er den blevet efterset og renset idag igen og pt stadig ingen revner at se. Sidst var den 21 juli den var ude. Hver anden uge blir skamolpladen taget ud og der blir skrabet rent i herden. Og pilfinger der er en lille smule slagger men meget lidt så lidt længere op i tråden er der sku sneget sig en lille løgn ind. Om der kan undværes kompressorrens er muligt køre selv med det. Når der skrabet rent blir der suget lidt med støvsuger og samlet igen super nemt.

Som det køre nu er det sat til at starte 3 gange i døgnet har ingen vvb ventil på og tror heller den kommer på. ( Har den liggende i sin lille papkasse)

Træpillerne er fra flex heat og er meget tilfreds med dem lidt dyre men er også en god kvalitet.
Skal prøve nogle andre fra en lokal pillesælger tæt hvor jeg bor lidt billigere end flex heat så må vi se om de dur til noget.

Så hvis der er nogle af jer der boxer med revner i selv brænderhoved få den svejst køb en u herd med skamolplade  Det har hjulpet hos mig ingen revner som der ser lige nu

Mvh palle


Mvh palle
opvarmer 195 kvm i to plan plus garage på 45 kvm opvarmes engang imellem. Ældre hus isoleret.Woddy 16 kw .black star BS10/16 semirens.V 6.82. Kompressorrens. U-herd.
Har selv bygget pillemagasin så den ligner kedlen

Skide stolt er han
Mvh palle