Forfatter Emne: Øv, nu igen..  (Læst 2791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Øv, nu igen..
« Dato: Okt 30, 2010, 19:40 »
Hver gang jeg har afbrudt min scotte for at flytte lidt rundt i fyrrummet har der været et eller andet galt ved genopstart.
Nu her sidst i går - Efter optænding ( som virker ) gik den direkte i fejloptænding. Nå, men det var måske sikkert fotosensor ( som ikke har været skiftet endnu! ).
Så efter endnu en gang at have slukket helt for strømmen startede den normalt op ;D
Men hvad var der så lige galt?

Og nu virker min røggsmåler ikke :o  Jeg stod og lirkede lidt i den for at få den ud, men den sidder fast - Var det nok til at føleren gik itu? Kan den ohmes?

Jeg bemærker nu at min trækstabilisator hænger lidt ved et punkt - andre der har prøvet det??
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Øv, nu igen..
« Svar #1 Dato: Okt 30, 2010, 20:14 »
Hej
Tror ikke føleren gik itu, men sikkert ledningen. Har du prøvet at rokke lidt med ledningen, for at se om der ikke er kommet en løs forbindelse, tjek evt. også i styringen.
Ang.  trækstabilisator, så trænger den sikkert til en grundig rengøring på bagsiden. Prøv at skille den ad, og så bare igeng med stålbørsten. Du kan også lige give "hængslet" en dråbe olie, så virker den sikkert som ny igen. ;D
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Øv, nu igen..
« Svar #2 Dato: Okt 31, 2010, 06:17 »
Hej ole,
jeg mener at have læst en værdi et sted ang det at ohme den igennem. men hvis der ingen gennemgang er, så er den vel itu.
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Øv, nu igen..
« Svar #3 Dato: Okt 31, 2010, 06:52 »
Hej Kenneth,

Du kan måle (ohme) din røggas temperatur føler, da det er en PT1000 føler.
En PT1000 har en modstand på 1000 ohm ved 0 grader celcius (deraf navnet).
Her har du en tabel for måleværdier på en PT1000 http://www.e-ia.dk/images/PT1000_Tabel.pdf, så kan du nemt checke den.

Hilsen
Michael

Hej ole,
jeg mener at have læst en værdi et sted ang det at ohme den igennem. men hvis der ingen gennemgang er, så er den vel itu.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html