Forfatter Emne: Udskiftning af motor til ekstern snegl  (Læst 2775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline adikon

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +1/-0
Udskiftning af motor til ekstern snegl
« Dato: Dec 06, 2016, 12:34 »
Udskiftning af motor til ekstern snegl
Mit pillefyr er et Scotte mini Blackstar BS 1016 (16 KW), version V7, leveret marts 2013.
Fyret stoppede på grund af defekt motor til ekstern snegl. Jeg kontaktede det VVS firma, som havde leveret fyret, og bad dem bestille og installere de nødvendige reservedele. Den nye motor var en ændret udgave, som ikke passede til anlægget, og VVS firmaet brugte derefter ca. 4 timer på at tilpasse, bl. a. ved at skære gamle skruer bort og bore nye huller i til fastgørelse af motorhus. Efter igangsætning virker fyret korrekt, men den øverste kasse af magasinet kan ikke sættes på plads på grund af størrelsen af den nye motor, men er anbragt løst oven på underdelen. På mit spørgsmål om der kunne være bestilt forkerte reservedele, forklarede VVS firmaet, at de efter kontakt til NBE kunne oplyse, at der ikke var andre muligheder.
Er der andre der har haft disse problemer, og hvad er NBE’s begrundelse for at de ikke kan servicere et 3 år gammelt Scotte Blackstar pillefyr på rimelig måde. 
Scotte mini 16 KW v.7
Ingen trækstabilisator, afløb til kondens eller kompressorrens.
Seneste gns. vejning = 996
Blæser pt. 10-20-35

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Udskiftning af motor til ekstern snegl
« Svar #1 Dato: Dec 06, 2016, 14:11 »
Din VVS'er kan godt have ret. En del fyr er solgt med en temmelig svag motor.. jeg fik en af de motorer som reservedel til den interne snegl, den holdt 24timer hos mig.  >:(

4 timer syntes jeg dog er i overkanten for at ændre til en større motor, har man prøvet det før burde en time gøre meget ved det.

Et eller andet sted syntes jeg at NBE sidder med ansvaret, umiddelbart ville jeg kalde en fejlkonstruktion, i og med at de jo ligesom har erkendt det ved at ændre reservedelen.

På den positive side, kan man sige at du har fået en meget stærkere motor  :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline adikon

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Udskiftning af motor til ekstern snegl
« Svar #2 Dato: Dec 08, 2016, 14:09 »
Tak for svar. Du har nok ret i, at NBE har et ansvar i et eller andet  omfang.
Scotte mini 16 KW v.7
Ingen trækstabilisator, afløb til kondens eller kompressorrens.
Seneste gns. vejning = 996
Blæser pt. 10-20-35