Forfatter Emne: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel  (Læst 5272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren Nord

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #15 Dato: Nov 13, 2019, 08:42 »
Lyder underligt den knuser dem. har en fast snegl i min, har kørt mere end 80 ton igennem på tyve år og aldrig hældt en dråbe olie i nogle steder, min snegl kører tæt på indersiden i røret, men rører absolut ikke, måske der er for meget afstand imellem på din, og den samme jeg har haft hele tiden, og har aldrig været gået i stykker, i hvert fald ikke endnu

Offline JENMO

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #16 Dato: Nov 13, 2019, 18:16 »
Ved hjemkomst i dag var den helt gal! Har tømt snegl og "returskyllet" plastrøret med madolie, masser af smuld der klæbede på røret. Givet silo en skvat olie også. Lavet afvejning, den steg 200 gram. Genstartet fyret, det lyder mere rigtigt nu, så må jeg følge de næste par dage. Så at der er kommet en ny snegl, er det i erkendelse af at de hidtidige modeller kan være udfordret?
Tak for hjælpen hele vejen rundt.

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #17 Dato: Nov 13, 2019, 21:45 »
hej jeg ved ikke om problemet med barlenik eksisterer endnu men for år tilbage kunne de være meget lange så de kunne sætte sig i klemme i indløbet jeg har haft det samme problem ved en der havde overgemte piller som var blevet meget tørre og hårde da der kom friske piller i var der ikke noget i vejen,de almindelige snegle kører normalt udmærket, den faste snegl har måske et problem ved at den giver ca. 1800 gram på 6 minutter så det giver meget korte kørselsintervaller. jeg har prøvet prøvet ved en at sætte fast snegl men er vendt tilbage til den normale som jeg synes kører bedre .har selv kørt 15år med alm. snegl uden problemer mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline Søren Nord

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #18 Dato: Nov 14, 2019, 06:16 »
Det på billedet ser fint ud, er nok mere dine piller som driller dig så, men også rigtig let at sidde her og spille klog jo, ikke sjovt når det ikke fungerer, jeg havde kørt med 8 mm i rigtig mange år, tænkte så at 6 mm blev bedre fyldt i sneglen, nogle ville nok sige nej, men det kører faktisk bedre syntes jeg

Offline JENMO

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #19 Dato: Nov 14, 2019, 18:51 »
lige en update efter et døgn. Afvejning er steget fra 1.300 -> 1.450 gram. Pillerne bliver trukket rundt med sneglen i hele rørets længde, ingen knaselyde, super!

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Ekstern snegl har tilbageløb efter kørsel
« Svar #20 Dato: Nov 15, 2019, 05:28 »
lige en update efter et døgn. Afvejning er steget fra 1.300 -> 1.450 gram. Pillerne bliver trukket rundt med sneglen i hele rørets længde, ingen knaselyde, super!

Ham Allan fra Hedestoker er ikke helt ved siden af...  ^-^