Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 119049 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Frank5400

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #135 Dato: Jan 01, 2021, 20:45 »
Hej Frank

Du skal fjerne det lille batteri i styringen
1 sluk strømmen til styring
2 adskil styring fjern batteri vent 30 sek.
3 genmont. batteri
4 samle styring sætte strøm til igen
5 sæt dato og år tilbage til f eks. 2016

 


Jeg fik aldrig min styring på nettet. Det er blackstar version  7. Kan nogle fortælle mig kort og præcist hvad jeg skal gøre? Jeg har forsøgt at reboote. Den går i spasmer og genstarter igen og igen. Jeg fik fortalt at man kan downloade en opdatering på sin telefons ad kort. Skal man så komme kortet i og gøre på ny? Lidt i vildrede omkring det..

Du fortæller mig at jeg skal adskille batteriet 2 gange?? Kan man det??

Offline Aivaras

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #136 Dato: Jan 01, 2021, 20:55 »
Thanks,
I am lucky to find the problem my selves, by disconnecting of internet cable and turn year back to 2020.
Boiler stops at nearly 2021. By reading this post, I am feeling much better now.
Would be nice, next time NBE could sent information to the Distributors to solve problem faster, just by phone. I am really not happy with the service NBE and Lithuania, I got the SMS "Sorry, 10 problems per day, we can’t help you, don’t call any more" That is the service ?  where I can do sent the claim ?

Offline martinkh

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #137 Dato: Jan 01, 2021, 21:01 »
Hej Frank

Du burde kunne sætte et ethernet kabel direkte i styringen da den har LAN port så vidt jeg kan se. Det skal så forbindes til en router, eller for eks. en WIFI rangeextender. Du kan se i systemindstillinger om kommer en IP adresse frem og download skulle gerne vise en liste med updates. Jeg har selv en RTB så ved ikke om der er stor forskel, men på min kan man også få temperaturdata ned fra nettet og indstille fyret efter temperatur, chillfactor osv.

Jeg fik aldrig min styring på nettet. Det er blackstar version  7. Kan nogle fortælle mig kort og præcist hvad jeg skal gøre? Jeg har forsøgt at reboote. Den går i spasmer og genstarter igen og igen. Jeg fik fortalt at man kan downloade en opdatering på sin telefons ad kort. Skal man så komme kortet i og gøre på ny? Lidt i vildrede omkring det..

Offline martinkh

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #138 Dato: Jan 01, 2021, 21:12 »
Alt fungerede iøvrigt fint med update og fyret kører igen.

Stor tak for det hurtige fix, super service! Er der ikke en mailingliste hvor man kunne få beskeder om driftsproblemer?  :)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #139 Dato: Jan 01, 2021, 21:26 »
Alt fungerede iøvrigt fint med update og fyret kører igen.

Stor tak for det hurtige fix, super service!

Super service? Måske men omvent, er det ikke forventeligt at "man" sætter himmel og helvede i bevægelse, når en fejl lægger hundredevis af hjem iskolde nytårs aften?
Umiddelbart ville jeg tænke det er absolut påkrævet, og ikke en ekstraordinær service eller ydelse.

 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline martinkh

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #140 Dato: Jan 01, 2021, 21:31 »
Jeg er selv tidligere softwareudvikler og ved derfor at software kan fejle uden varsel, det sker ofte idag med systemer da kompleksiteten er høj. Det er ærgerligt men det sker. Det er bestemt ikke alle virksomheder der rykker så hurtigt på det og får en løsning ud samme dag. Langt fra. Så ja, det er selvfølgelig en super service.

Super service? Måske men omvent, er det ikke forventeligt at "man" sætter himmel og helvede i bevægelse, når en fejl lægger hundredevis af hjem iskolde nytårs aften?
Umiddelbart ville jeg tænke det er absolut påkrævet, og ikke en ekstraordinær service eller ydelse.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #141 Dato: Jan 01, 2021, 21:37 »
Det er ærgerligt men det sker. Det er bestemt ikke alle virksomheder der rykker så hurtigt på det og får en løsning ud samme dag. Langt fra. Så ja, det er selvfølgelig en super service.



Det er glimrende du er tilfreds med service. Jeg var ikke ramt (af denne fejl) så jeg udtaler mig mere principielt, og igen, sikkert flere hundrede huse fik deres fyr skudt nytårs aften hvor det er pisse koldt.

Det er ikke "for meget forlangt" at de forventer læsninger med det samme, omvendt ville det sikkert give nogle overskrifter i aviserne nogle kunne blive trætte af. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline martinkh

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #142 Dato: Jan 01, 2021, 21:46 »
Hvem siger der er "for meget forlangt"? Den hurtige softwareupdate og informationen i forummet bekræfter mit RTB var et fornuftigt køb, på trods af der var lidt koldt hertil morgen, derfor har jeg lov til at give dem et klap på skulderen når de nu sidder og knokler her årets første dag hvor de måske skulle have holdt fri, længere er den ikke.

Det er glimrende du er tilfreds med service. Jeg var ikke ramt (af denne fejl) så jeg udtaler mig mere principielt, og igen, sikkert flere hundrede huse fik deres fyr skudt nytårs aften hvor det er pisse koldt.

Det er ikke "for meget forlangt" at de forventer læsninger med det samme, omvendt ville det sikkert give nogle overskrifter i aviserne nogle kunne blive trætte af.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #143 Dato: Jan 01, 2021, 21:53 »
383ci kan kun se det negative i alt, og det står ikke til at ændre, det viser historikken desværre, nogen ser glasset halvt fyldt, og nogle ser det halvtomt. Det sagt, så er det da træls at stå med et koldt hus, men tænker ikke nbe har gjort det med vilje, og personligt synes jeg de har reageret lynhurtigt med både softwarehjælp og support her i forum, thumps up herfra.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline mindaugasd

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #144 Dato: Jan 01, 2021, 22:18 »
English update issue was fixed.

Offline tsoukase

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #145 Dato: Jan 01, 2021, 22:38 »
Bravo NBE team!
A prompt response to an acute problem shown up during a holiday. Companies are humans too. What matters is not to be fault-free which is impossible, but to respond to the errors.

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #146 Dato: Jan 01, 2021, 22:59 »
Hej Frank5400

Det var ment som en overskrift, derefter en lille guide, så ingen får stød eller kommer til skade

Har du fået fyret til at køre ?


Hej Frank

Du skal fjerne det lille batteri i styringen
1 sluk strømmen til styring
2 adskil styring fjern batteri vent 30 sek.
3 genmont. batteri
4 samle styring sætte strøm til igen
5 sæt dato og år tilbage til f eks. 2016

 


Jeg fik aldrig min styring på nettet. Det er blackstar version  7. Kan nogle fortælle mig kort og præcist hvad jeg skal gøre? Jeg har forsøgt at reboote. Den går i spasmer og genstarter igen og igen. Jeg fik fortalt at man kan downloade en opdatering på sin telefons ad kort. Skal man så komme kortet i og gøre på ny? Lidt i vildrede omkring det..

Du fortæller mig at jeg skal adskille batteriet 2 gange?? Kan man det??
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline Randa

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #147 Dato: Jan 01, 2021, 23:27 »
Tak for opdateringen, alt kører igen her.

Og til jer andre der åbenbart har ekstremt kort til brokkeknappen: Jeg synes det er trist at man skal brokke sig over at ens fyr går ned på grund af en firmwarefejl. Sådan nogle ting opstår, specielt efterhånden som ting bliver mere og mere kompliceret. Det er det man populært kalder Murphys lov.

Er du ikke interesseret i kompleksiteten, så må du jo installere et bålsted i dit hus. Ja, det er træls at fyret går ud på den koldeste tid på året. Ja, det resulterede efterfølgende i at nogle styringer gik op i røg. Men det er bare sådan det nu er, jeg henviser endnu en gang til Murphys lov. Der gik ikke mere end 19 timer, så havde man lavet en opdatering som løser de problemer vi havde.

Herfra skal der lyde en stor tak for den service vi har oplevet i det seneste 3/4 døgn.

Jeg må sige jeg er komplet uenig i den udtalelse. En ting er, at der er en fejl, som gør, at fyret stopper på et uheldigt tidspunkt, men at det i processen direkte får nogle styringer til at brænde af er uacceptabelt. Jeg startede med en V10 styring i 2012, som fejlede fra start og blev skiftet inden for 2 måneder til en ny, som stod af for nogle år siden på DC transformeren. Den havde mulighed for bl.a. at sætter vvb ventil til NO/NC. Så måtte jeg købe ny styring en v7, hvor den funktionalitet ikke længere er muligt, hvorfor jeg måtte installere et omskifterrelæ. Ikke tilfredsstillende. Den styring er siden også brændt af på 230v udgangssiden.

Nu kører jeg på en ny v7 styring fra september 2020 som her nytårsaften har brændt L1 af til den eksterne snegl. Her er udgangen låst til ekstern snegl, hvorfor jeg ikke kan køre fyret. Havde det været på V10 så havde jeg kunnet flytte sneglen til en ny udgang, men den funktionalitet er også fjernet. Igen ikke tilfredsstillende.

Jeg ville med glæde betale det dobbelte for en styring, som var noget mere robust og stabil. Det er nu nået så vidt, at jeg seriøst overvejer at lave min egen eller smide fyret over højre skulder. Jeg kan ikke have et fyr, man ikke kan regne med.

« Senest Redigeret: Jan 01, 2021, 23:30 af Randa »

Offline kimfastrup

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #148 Dato: Jan 01, 2021, 23:42 »
383ci kan kun se det negative i alt, og det står ikke til at ændre, det viser historikken desværre, nogen ser glasset halvt fyldt, og nogle ser det halvtomt. Det sagt, så er det da træls at stå med et koldt hus, men tænker ikke nbe har gjort det med vilje, og personligt synes jeg de har reageret lynhurtigt med både softwarehjælp og support her i forum, thumps up herfra.
Jeg vil godt tilføje CI383 kan kun se det negative , i hans verden er der intet positivt ved NBE eller deres montører .....sikke da en træls verden han færdes i , jeg takker ydmygt for al den hjælp jeg har fået, af NBE ´s montører altså
Godt nytår til alle der har bøvlet hele dagen, hos mig var det bare manglende net, kunne man ikke få en kablet forbindelse i de nye versioner af BS+ det er liiiidt træls de skal på wifi

Offline Anni_

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #149 Dato: Jan 02, 2021, 06:31 »
Hej, Min Cirkulationspumpe var også slået fra. Jeg tændte den selv ved at sætte den til udgang L5 i menuen under cirkulationspumpe.
her skrevet min forhandler, fordi det kun er 2 år og 1 måned siden at jeg måtte skifte styringen - Det kostede ca. 7.500,- Kr. Har også set at der er en del dårlige anmeldelser på Trust pilot mod NBE. Dette er NBE´s chance i at få en positiv anmeldelse når i Kommer for at løse problemet
 ;)
Mvh.
Jørn