Forfatter Emne: Ekstern kontakt(k2) ,V7 styring  (Læst 1292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Ekstern kontakt(k2) ,V7 styring
« Dato: Feb 11, 2019, 06:49 »
Hej.
Jeg går og leger lidt med en ide, om at bruge ekstern kontakt(k2), til at stoppe fyret.
Idag er der tilsluttet rum termostat til K1(trådløs rumtermostat i stuen).
Men jeg kunne godt tænke mig at bruge K2 også, fx. via signal fra gulvvarmestyring(som har pumperelæ), så hvis alle zoner er off, og pumpen dermed ikke får spænding, så slukker fyret via ekstern stop K2. Jeg ved godt at jeg skal have et relæ indover, så styringen ikke får spænding ind på K-K2.
Vil det være muligt? Nogen der har prøvet at bruge K2? Hvor i styringen defineres K2?

mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Ekstern kontakt(k2) ,V7 styring
« Svar #1 Dato: Feb 11, 2019, 08:16 »
Jeg kender ikke funktionen K2 i version V7 men en anden mulighed er at koble de to brydefunktioner "sammen" enten i serie,

altså efter hinanden, så skal kun den ene være afbrudte for du afbryder funktionen K1 og dermed stopper fyret.

eller hvis du sætter dem parrelet skal de begge være afbrudt for fyret stopper. 

Alt efter hvordan de er placeret osv skal der et relæ eller 2 til og "logikstyring" med 230V er lide "sjovt" af og til, men den her burde være til at løse, hvis det er funktionen du går efter.

Hvis det er definitionen af K2 og at bruge den er det jo så en anden sag som må overlades til nogle med erfaring på det område. 
« Senest Redigeret: Feb 11, 2019, 08:23 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.