Følg NBE Production A/S påFacebook, se hvad vi laver :-)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Her er Michaels forklaring (så behøver du kun svare denne ene gang, Michael) http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1935.msg13389#msg13389Mvh Folke
Hej LundTror du ikke den får for lidt mam? Prøv at sætte dit skorstenstræk op til 1 eller 2 og se om det hjælper.Mvh Folke
Altså, jeg plejer at starte med at justere ved 10% og skorstens træk 0, og blæs lav på 7... og så skruer jeg op og ned, og så i løbet af en 20 minutter kigger jeg engang imellem til den, og ser om den er korrekt.. hvis den svinger meget.. altså den af og til er mager, og andre gange fed, så er det fordi der er for lille mængde til at man kan styre det... og så skruer man op for skorstenstrækket indtil man kan styre 10% ydelsen... den skulle jo gerne være nogenlunde perfekt hele tiden. Jeg kører f.eks. med et skorstens træk på 2, og jeg har en 10 Pa træk stab i...Når det så er gjort så er det bare at låse den ved 50% og så justere den ved det, og bagefter 100%... Hvis flammen er for mager, ja så skal der mindre blæs til, og hvis den er for fed, så skal der mere blæs til... det er egentlig meget simpelt.Så, tror dit 10% problem kan have noget med skorstenstrækket at gøre.PI regulering har ikke noget direkte med forbrændingen at gøre... altså, jo, selvfølgelig hvis den flyver op og ned i ydelse hele tiden, men ellers ikke det store.
Hej LundDet eneste skorstenstrækket gør, ar at føde lidt mere i lav-last Så prøv du dig bare frem.Mvh Folke
Lund, læs lige det her:Citat fra: Martin Pedersen efter Apr 29, 2011, 19:51 Altså, jeg plejer at starte med at justere ved 10% og skorstens træk 0, og blæs lav på 7... og så skruer jeg op og ned, og så i løbet af en 20 minutter kigger jeg engang imellem til den, og ser om den er korrekt.. hvis den svinger meget.. altså den af og til er mager, og andre gange fed, så er det fordi der er for lille mængde til at man kan styre det... og så skruer man op for skorstenstrækket indtil man kan styre 10% ydelsen... den skulle jo gerne være nogenlunde perfekt hele tiden. Jeg kører f.eks. med et skorstens træk på 2, og jeg har en 10 Pa træk stab i...Når det så er gjort så er det bare at låse den ved 50% og så justere den ved det, og bagefter 100%... Hvis flammen er for mager, ja så skal der mindre blæs til, og hvis den er for fed, så skal der mere blæs til... det er egentlig meget simpelt.Så, tror dit 10% problem kan have noget med skorstenstrækket at gøre.PI regulering har ikke noget direkte med forbrændingen at gøre... altså, jo, selvfølgelig hvis den flyver op og ned i ydelse hele tiden, men ellers ikke det store.
Hej mester, jeg havde overset trækket i dit indlæg
Citat fra: Birch-Nielsen efter Apr 30, 2011, 15:29 Hej LundDet eneste skorstenstrækket gør, ar at føde lidt mere i lav-last Så prøv du dig bare frem.Mvh FolkeOk så blev jeg så klog. Ved 1 kører den noget bedre, blæserten skulle hæves til 9 og nu ser det ud til lux kan holde sig på 99
Jeg havde helt samme problem, men har ikke hævet skorstentrækket endnu. Jeg havde 1 i den gamle styring og 1 nu. Men jeg skal lige finde lidt tid til at se om jeg har fået styr på den ved 10% belastning ellers får den 2 i skorstenstræk.
Jeg har forøvrigt sænket default blæser værdier MEGET....
Nogen der har lagt mærke til rensetiden på kompressorrens er mega kort? Jeg har sat min på 10 sekunder, den fyrer kun af i ca 2 sekunder
Citat fra: Lund-Lemvig efter Apr 30, 2011, 19:10 Nogen der har lagt mærke til rensetiden på kompressorrens er mega kort? Jeg har sat min på 10 sekunder, den fyrer kun af i ca 2 sekunderHar du set der står (1/10 sek) ud for værdien? Så hvis du vil have den til at fyre af 10 sekunder, så skal du skrive 100.