Forfatter Emne: Ny chip hvad med settings  (Læst 23030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #15 Dato: Apr 30, 2011, 14:21 »
Her er Michaels forklaring (så behøver du kun svare denne ene gang, Michael)  O0

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1935.msg13389#msg13389

Mvh Folke

Manne tak, så blev jeg så klog
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #16 Dato: Apr 30, 2011, 14:42 »
Blæserindstillingen er squ tricky, ved 10% slås jeg meget for at få den til at køre som den skal, jeg er helt nede på 7 og den kan ikke helt holde sig kørende  :-\
Biomax 16 fyrbøder

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #17 Dato: Apr 30, 2011, 15:19 »
Hej Lund

Tror du ikke den får for lidt mam? Prøv at sætte dit skorstenstræk op til 1 eller 2 og se om det hjælper.

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #18 Dato: Apr 30, 2011, 15:23 »
Hej Lund

Tror du ikke den får for lidt mam? Prøv at sætte dit skorstenstræk op til 1 eller 2 og se om det hjælper.

Mvh Folke

Jow måske, men går det at ændre trækket når jeg har en temmelig høj/stor skorsten og ligger på en bakke?
Biomax 16 fyrbøder

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #19 Dato: Apr 30, 2011, 15:29 »
Hej Lund

Det eneste skorstenstrækket gør, ar at føde lidt mere i lav-last  O0 Så prøv du dig bare frem.

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #20 Dato: Apr 30, 2011, 15:33 »
Lund, læs lige det her:


Altså, jeg plejer at starte med at justere ved 10% og skorstens træk 0, og blæs lav på 7... og så skruer jeg op og ned, og så i løbet af en 20 minutter kigger jeg engang imellem til den, og ser om den er korrekt.. hvis den svinger meget.. altså den af og til er mager, og andre gange fed, så er det fordi der er for lille mængde til at man kan styre det... og så skruer man op for skorstenstrækket indtil man kan styre 10% ydelsen... den skulle jo gerne være nogenlunde perfekt hele tiden. Jeg kører f.eks. med et skorstens træk på 2, og jeg har en 10 Pa træk stab i...

Når det så er gjort så er det bare at låse den ved 50% og så justere den ved det, og bagefter 100%... Hvis flammen er for mager, ja så skal der mindre blæs til, og hvis den er for fed, så skal der mere blæs til... det er egentlig meget simpelt.

Så, tror dit 10% problem kan have noget med skorstenstrækket at gøre.

PI regulering har ikke noget direkte med forbrændingen at gøre... altså, jo, selvfølgelig hvis den flyver op og ned i ydelse hele tiden, men ellers ikke det store.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #21 Dato: Apr 30, 2011, 15:33 »
Hej Lund

Det eneste skorstenstrækket gør, ar at føde lidt mere i lav-last  O0 Så prøv du dig bare frem.

Mvh Folke

Ok så blev jeg så klog. Ved 1 kører den noget bedre, blæserten skulle hæves til 9 og nu ser det ud til lux kan holde sig på 99
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #22 Dato: Apr 30, 2011, 15:35 »
Lund, læs lige det her:


Altså, jeg plejer at starte med at justere ved 10% og skorstens træk 0, og blæs lav på 7... og så skruer jeg op og ned, og så i løbet af en 20 minutter kigger jeg engang imellem til den, og ser om den er korrekt.. hvis den svinger meget.. altså den af og til er mager, og andre gange fed, så er det fordi der er for lille mængde til at man kan styre det... og så skruer man op for skorstenstrækket indtil man kan styre 10% ydelsen... den skulle jo gerne være nogenlunde perfekt hele tiden. Jeg kører f.eks. med et skorstens træk på 2, og jeg har en 10 Pa træk stab i...

Når det så er gjort så er det bare at låse den ved 50% og så justere den ved det, og bagefter 100%... Hvis flammen er for mager, ja så skal der mindre blæs til, og hvis den er for fed, så skal der mere blæs til... det er egentlig meget simpelt.

Så, tror dit 10% problem kan have noget med skorstenstrækket at gøre.

PI regulering har ikke noget direkte med forbrændingen at gøre... altså, jo, selvfølgelig hvis den flyver op og ned i ydelse hele tiden, men ellers ikke det store.

Hej mester, jeg havde overset trækket i dit indlæg  :o
Biomax 16 fyrbøder

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #23 Dato: Apr 30, 2011, 15:44 »
Hej mester, jeg havde overset trækket i dit indlæg  :o

 ;D O0
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline topgun

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 144
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #24 Dato: Apr 30, 2011, 16:34 »
Hej Lund

Det eneste skorstenstrækket gør, ar at føde lidt mere i lav-last  O0 Så prøv du dig bare frem.

Mvh Folke

Ok så blev jeg så klog. Ved 1 kører den noget bedre, blæserten skulle hæves til 9 og nu ser det ud til lux kan holde sig på 99

Jeg havde helt samme problem, men har ikke hævet skorstentrækket endnu. Jeg havde 1 i den gamle styring og 1 nu. Men jeg skal lige finde lidt tid til at se om jeg har fået styr på den ved 10% belastning ellers får den 2 i skorstenstræk.

Jeg har forøvrigt sænket default blæser værdier MEGET....
Michael Pedersen

Scotte 16kw med Woody 6.66 Chip på en OPOP H418 kedel
VVB priotering, Kompressorrens, Ude temp, Røg temp, Flow måler.
Opvarmer 243m2
Mit fyr: http://fyr.mm-pedersen.dk

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #25 Dato: Apr 30, 2011, 16:43 »
Jeg havde helt samme problem, men har ikke hævet skorstentrækket endnu. Jeg havde 1 i den gamle styring og 1 nu. Men jeg skal lige finde lidt tid til at se om jeg har fået styr på den ved 10% belastning ellers får den 2 i skorstenstræk.
Bare husk at virkningsgraden bare bliver derefter...


Citér
Jeg har forøvrigt sænket default blæser værdier MEGET....
Det er overhovedet ikke unormalt... mine blæser værdier er også meget meget lavere end standard.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #26 Dato: Apr 30, 2011, 19:10 »
Nogen der har lagt mærke til rensetiden på kompressorrens er mega kort? Jeg har sat min på 10 sekunder, den fyrer kun af i ca 2 sekunder
Biomax 16 fyrbøder

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #27 Dato: Apr 30, 2011, 19:13 »
Nogen der har lagt mærke til rensetiden på kompressorrens er mega kort? Jeg har sat min på 10 sekunder, den fyrer kun af i ca 2 sekunder

Har du set der står (1/10 sek) ud for værdien? Så hvis du vil have den til at fyre af 10 sekunder, så skal du skrive 100.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #28 Dato: Apr 30, 2011, 19:14 »
Nogen der har lagt mærke til rensetiden på kompressorrens er mega kort? Jeg har sat min på 10 sekunder, den fyrer kun af i ca 2 sekunder

Har du set der står (1/10 sek) ud for værdien? Så hvis du vil have den til at fyre af 10 sekunder, så skal du skrive 100.

Øh nå sådan forståes det, for faen jeg regnede med det var perioden mellem 1 og 10 sekunder. Jeg skal have Jens til at lave en jysk version af stokerkontrol!!!
Biomax 16 fyrbøder

Offline Syhler

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 342
  • Respekt optjent: +6/-3
Sv: Ny chip hvad med settings
« Svar #29 Dato: Apr 30, 2011, 19:25 »
På min version er 40 = 4 sek. Kompressor rens.
10kw, Opop H418, V 7.0680
Trækstabilisator, Kompressorrens
VVB prioritering med 3-vejs motorventil
Opvarmer ca 125m2
Gennemsnits forbrug 4,5 ton.
Postnr.: 4930
http://stokercloud.dk/dev/jeppe_syhler.html