Forfatter Emne: Mere varme fra Woody 16 kw  (Læst 22991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bakke

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Mere varme fra Woody 16 kw
« Dato: Feb 04, 2012, 16:23 »
Hej.
Jeg købte i sommers et Woody 16 kw pillefyr med en Black Star 20 kedel. Dengang var jeg i tvivl om hvor stort et fyr jeg skulle have. Nu, med den kulde vi har, har jeg erkendt at jeg skulle have haft et med en større effekt. Da jeg købte fyret nævnte sælgeren at det kunne opgraderes til 20 kw. Var det salgsgas, eller kan det lade sig gøre. Evt. hvordan?

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #1 Dato: Feb 04, 2012, 16:31 »
Hej.
Jeg købte i sommers et Woody 16 kw pillefyr med en Black Star 20 kedel. Dengang var jeg i tvivl om hvor stort et fyr jeg skulle have. Nu, med den kulde vi har, har jeg erkendt at jeg skulle have haft et med en større effekt. Da jeg købte fyret nævnte sælgeren at det kunne opgraderes til 20 kw. Var det salgsgas, eller kan det lade sig gøre. Evt. hvordan?

Nu nævner du ikke hvor mange m2 du fyrer op? Kører kedlen på max belastning hele tiden og kan stadig ikke følge med? Tror du er nødt til at komme med lidt flere data omkring dit setup og behov inden vi begiver os ud i at "tweake" din 16kW'er  O0

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Bakke

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #2 Dato: Feb 04, 2012, 16:49 »
Jer skal opvarme ca. 230 m2. Fyret kører på 100% og bruger 75 kg piller i døgnet.

Offline Oldgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 363
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #3 Dato: Feb 04, 2012, 17:06 »
Så er der sku noget galt  ::)
har du slet ingen isolering i huset eller står alle døre og vinduer pivåbne ?

og du har justeret fyret ?
ellers her
http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... C2%A6g.pdf
alternativ
http://www.mhes.dk/Indkoering_af_NBE_pillebraender_v6_50.pdf
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #4 Dato: Feb 04, 2012, 17:37 »
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline tvivleren

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 96
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #5 Dato: Feb 04, 2012, 17:41 »
jeg tror der bliver fyret for fuglene der hvor i bor hvor det så end er ;)

det vil være en fordel at komme med nogle indstillinger
min broder har et hus med udhuse på 300m2 og jeg mener han bruger en 30kg om dagen
hvis du nu kender din styring og har pillet lidt i den ved du nok et sted hvor du har set nat den kan sættes op i kw
« Senest Redigeret: Feb 04, 2012, 17:46 af tvivleren »
woody med 6,50

Offline Ronni W

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Livet er for kort til oliefyr.
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #6 Dato: Feb 04, 2012, 18:43 »
hejsa

jeg varmer 300 m2 op på en 10 kw og bruger pt 28 kg i døgnet, så et eller andet er der da galt.
Hvad er din røgtemperatur ?
Måske ligger dine plader i fyret ikke rigtigt ???? (kan ikke lige huske hvad de hedder)  :'(
10 kw Scotte V 6,79
110 l VVB varmvandspriotet
300 m2 hus.
Årligt forbrug ca 5 tons. 2011-2012

ca dagligt forbrug nu 29,3 kg.+/-

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #7 Dato: Feb 04, 2012, 21:09 »
Har i ingen varme i jeres huse??? Jeg runder 40 kg i 240 M2
Nu skal det så også siges, det er alle rum pånær et lille værelse jeg ikke fyrer op.
« Senest Redigeret: Feb 04, 2012, 21:11 af Lund-Lemvig »
Biomax 16 fyrbøder

Offline from

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 75
  • Respekt optjent: +5/-0
    • Mit woody fyr
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #8 Dato: Feb 04, 2012, 22:52 »
Da jeg købte fyret nævnte sælgeren at det kunne opgraderes til 20 kw. Var det salgsgas, eller kan det lade sig gøre. Evt. hvordan?

Den kedel du har er den samme som woody 30 kw og brænderen har tidligere været solgt som 24 kw, så det kan "tunes" til ihvertfald 24 kw, måske mere.

Hvilken version af styringen har du ?
Mvh
Morten

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #9 Dato: Feb 04, 2012, 23:50 »
Hej Ronni
Måske jeg burde holde min mund, men jeg kan sgi ikke.

Er dit hus et højt isoleret lavenergi hus, eller har du anden supplerende opvarmningsform. Hvis ikke hænger dit forbrug altså ikke sammen med antal kvm.


hejsa

jeg varmer 300 m2 op på en 10 kw og bruger pt 28 kg i døgnet, så et eller andet er der da galt.
Hvad er din røgtemperatur ?
Måske ligger dine plader i fyret ikke rigtigt ???? (kan ikke lige huske hvad de hedder)  :'(
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #10 Dato: Feb 05, 2012, 08:57 »
Måske de kun har 18 grader i opholdsrummene, resten er lukket ned, det er så svært at sammenligne forbrug. Vi har 24 grader på 2 store badeværelser og 22-23 grader i resten af underetagen, loftetagen har så en lavere temperatur i rummene,
Hej Ronni
Måske jeg burde holde min mund, men jeg kan sgi ikke.

Er dit hus et højt isoleret lavenergi hus, eller har du anden supplerende opvarmningsform. Hvis ikke hænger dit forbrug altså ikke sammen med antal kvm.


hejsa

jeg varmer 300 m2 op på en 10 kw og bruger pt 28 kg i døgnet, så et eller andet er der da galt.
Hvad er din røgtemperatur ?
Måske ligger dine plader i fyret ikke rigtigt ???? (kan ikke lige huske hvad de hedder)  :'(
Biomax 16 fyrbøder

Offline Bakke

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #11 Dato: Feb 05, 2012, 10:17 »
Da jeg købte fyret nævnte sælgeren at det kunne opgraderes til 20 kw. Var det salgsgas, eller kan det lade sig gøre. Evt. hvordan?

Den kedel du har er den samme som woody 30 kw og brænderen har tidligere været solgt som 24 kw, så det kan "tunes" til ihvertfald 24 kw, måske mere.

Hvilken version af styringen har du ?

Min chip har version 6.50

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #12 Dato: Feb 05, 2012, 10:52 »
Hej
Jo jo, men jeg går bare ud fra at når man skriver, opvarmer 300 kvm. Så betyder det i min verden samtlige kvm opvarmet til almindelig rum temp 21-23 gr. Og ikke et halvt hus opvarmet, og resten står med f.eks. 10 gr. Men det er måske bare mig?


Måske de kun har 18 grader i opholdsrummene, resten er lukket ned, det er så svært at sammenligne forbrug. Vi har 24 grader på 2 store badeværelser og 22-23 grader i resten af underetagen, loftetagen har så en lavere temperatur i rummene,
Hej Ronni
Måske jeg burde holde min mund, men jeg kan sgi ikke.

Er dit hus et højt isoleret lavenergi hus, eller har du anden supplerende opvarmningsform. Hvis ikke hænger dit forbrug altså ikke sammen med antal kvm.


hejsa

jeg varmer 300 m2 op på en 10 kw og bruger pt 28 kg i døgnet, så et eller andet er der da galt.
Hvad er din røgtemperatur ?
Måske ligger dine plader i fyret ikke rigtigt ???? (kan ikke lige huske hvad de hedder)  :'(
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #13 Dato: Feb 05, 2012, 12:15 »
Netop det er svært at sammenligne forbrug uden at kende til hvor mange grader der er i rummene samt hvor meget af huset der reelt opvarmes til 21-23 grader som vi f.eks har, nogle befinder sig jo bedst ved 18-19 grader og så er forbruget jo mindre
Hej
Jo jo, men jeg går bare ud fra at når man skriver, opvarmer 300 kvm. Så betyder det i min verden samtlige kvm opvarmet til almindelig rum temp 21-23 gr. Og ikke et halvt hus opvarmet, og resten står med f.eks. 10 gr. Men det er måske bare mig?


Måske de kun har 18 grader i opholdsrummene, resten er lukket ned, det er så svært at sammenligne forbrug. Vi har 24 grader på 2 store badeværelser og 22-23 grader i resten af underetagen, loftetagen har så en lavere temperatur i rummene,
Hej Ronni
Måske jeg burde holde min mund, men jeg kan sgi ikke.

Er dit hus et højt isoleret lavenergi hus, eller har du anden supplerende opvarmningsform. Hvis ikke hænger dit forbrug altså ikke sammen med antal kvm.


hejsa

jeg varmer 300 m2 op på en 10 kw og bruger pt 28 kg i døgnet, så et eller andet er der da galt.
Hvad er din røgtemperatur ?
Måske ligger dine plader i fyret ikke rigtigt ???? (kan ikke lige huske hvad de hedder)  :'(
Biomax 16 fyrbøder

Offline Ronni W

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 54
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Livet er for kort til oliefyr.
Sv: Mere varme fra Woody 16 kw
« Svar #14 Dato: Feb 05, 2012, 13:07 »
Hejsa

Ikke for at ødelægge hans tråd.
Men mit hus er fra 2005 og er godt isoleret og ingen anden form for varme kilde.
Der er varme på alle rum.
Vi har 23 grader i stueplan og 22 grader på 1. sal.

Jeg har lige skiftet min 16 kw brænder ud men en 10kw brænder og den køre mellem 50 til 80 % i ydelse i det vejr vi har nu.
Det skal lige siges at jeg lige har fyldt beholderen og mit forbrug er 30.9 kg pr dag nu.  ^-^ med det frostvejr vi har nu....

Hilsen Ronni W.
10 kw Scotte V 6,79
110 l VVB varmvandspriotet
300 m2 hus.
Årligt forbrug ca 5 tons. 2011-2012

ca dagligt forbrug nu 29,3 kg.+/-