Forfatter Emne: Hjælp til tilstoppet vask  (Læst 9733 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rune

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til tilstoppet vask
« Dato: Okt 06, 2011, 10:23 »
Ok, problemet består vandet ikke/næsten ikke siver ud af vasken.

Jeg har tjekket vandlåsen hvilket ikke er tilstoppet.
Jeg har brugt afløbsrens og svuppet hvilket har virket tidligere, men nu har det ingen virkning.

Problemet startede for ca. et år siden og er gradvist blevet værre, og resultere nu i at når opvaskemaskinen skal af med vand kommer det op gennem vasken og jeg bliver der til jeg øser det ud.

Jeg har ikke oplevet problemet før opvaskemaskinen blev sat til, (ca. 2 år siden). Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Er der nogen der ved hvad problemet kan være?
Er der noget jeg selv kan gøre eller skal jeg have professionel hjælp?

Håber nogen kan hjælpe
Rune

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hjælp til tilstoppet vask
« Svar #1 Dato: Okt 06, 2011, 11:26 »
Hej Rune,

Tja, det er jo et kendt problem  ;)

Overdosering af sæbe og/eller meget fedt i vandet er tit årsagen til at afløbet stopper efter en opvaskemaskine.
Dit kloak-rørststem skal spules igennem for at løsne skidt og møg der sidder i rørene.

Du kan gøre det selv med en højttryksrenser og en dertil hørende højttryks spule slange til kloak eller di kan tilkalde en slamsuger/kloak spuler.

Har du en gammeldags rensefjeder kan den måske også løse problemet, men den er ikke lige så effektiv som en spuleslange.

Hilsen
Michael

Ok, problemet består vandet ikke/næsten ikke siver ud af vasken.

Jeg har tjekket vandlåsen hvilket ikke er tilstoppet.
Jeg har brugt afløbsrens og svuppet hvilket har virket tidligere, men nu har det ingen virkning.

Problemet startede for ca. et år siden og er gradvist blevet værre, og resultere nu i at når opvaskemaskinen skal af med vand kommer det op gennem vasken og jeg bliver der til jeg øser det ud.

Jeg har ikke oplevet problemet før opvaskemaskinen blev sat til, (ca. 2 år siden). Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Er der nogen der ved hvad problemet kan være?
Er der noget jeg selv kan gøre eller skal jeg have professionel hjælp?

Håber nogen kan hjælpe
Rune
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Hjælp til tilstoppet vask
« Svar #2 Dato: Okt 06, 2011, 14:16 »
Hej
Ja det er jo sikkert længere ude den er gal, altså fra afløb og ud til rensebrønden. Af med dækslet, og så skal du har renset røret ind til vasken. Det har Michael beskrevet hvordan, man kan også få en spulespids til vandslangen, den er ok, hvis du har godt tryk på vandet. Den klarede det hos mig, jeg fik kæmpe fedtklumper ud, og en kvart mursten, spørg ikke hvordan den var havnet der.
Det kan godt gå og jøle det lidt med det selv, inden man ringer efter proffe, de koster jo kassen.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted