Forfatter Emne: Stokerkontrol - hjælp  (Læst 3344 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Stokerkontrol - hjælp
« Dato: Jan 29, 2010, 16:51 »
Jeg prøver at installer med USB-seriel converter.
Fra start af leder den efter COM3 - men den finder ikke porten.
Jeg har jo usb i en usbport - er der så en anden COMport?
Kan den ikke selv finde det?

HJÆLP  :o
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #1 Dato: Jan 29, 2010, 17:18 »
Du må jo fejlsøge fra en ende af...

Kan Windows se COM-porten? Dvs. er den synlig i kontrolpanel/enhedshåndtering?
Hvis ikke, så er det jo dér du skal tage fat – driverne er måske ikke installeret, eller noget i den stil. Afhængig af model plejer der også at være en lysdiode, som der kommer liv i når dimsen er aktiveret.

I mit tilfælde var det ren plug'n play, vistnok med en Sandberg converter. Den har også lagt sig på COM3, og StokerKontrol fandt den med det samme...
Mvh
   Tom

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #2 Dato: Jan 29, 2010, 17:37 »
Windows kan ikke se comporten - jeg har næsten lige geninstaleret på pc, så den er ikke helt oppe at køre. Hvilken driver skal jeg bruge?
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline Hans

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 89
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Min pille brænder
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #3 Dato: Jan 29, 2010, 17:52 »
Kigger du under kontrolpanel / enhedshåndtering / Porte(COM & LPT) ?
COM port nummeret står i parantes tilsidst.

/Hans
Woody 16 kw, Opop 418 kedel, ESBE TV25 60°C termostatisk ventil og Wilo Stratos ECO pumpe.
Opvarmer ca. 88 m2 (heraf 19 kælder, og 8 fyrrum i garagen)
Interface fra http://www.stokerkontrol.dk
DragonFire interface.

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #4 Dato: Jan 29, 2010, 18:03 »
Jeg hr fundet ud af at jeg mangler en driver.
Når jeg sætter usbstikket i, mangler den en driver for at kunne installere den nye hardware - har i et link, eller noget der kan mailes?
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #5 Dato: Jan 29, 2010, 18:06 »
Normal procedure er, at driveren installeres fra den medfølgende CD/DVD inden USB-enheden tilsluttes. Gør man det omvendt, dvs. tilslutter den først, så går der som oftest kage i det.

Fulgte der ingen driver med, så er producentens hjemmeside nok et godt sted at starte. Kan du ikke se, hvem der har lavet den?
Mvh
   Tom

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Stokerkontrol - hjælp
« Svar #6 Dato: Jan 29, 2010, 18:38 »
Som allersidste udvej kiggede jeg i indpakningen, og sørme om der ikke var en lille cd lagt ind imellem pappet.  :-X Jeg føler mig en lille smule  ::) - men stikket kunne jo ikke komme hurtigt nok i pcen....

Nu virker det - og så skal der bare optimeres ;D
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.