Forfatter Emne: Ydelse/d-led  (Læst 40351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Baisgaard

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Min fyrelise
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #75 Dato: Nov 18, 2010, 18:18 »
Hej igen tak for gode råd kan godt være at jeg skal overveje det med en magnet eller motorvantil så er der bare det hvoedan jeg er jo kun tømre af gud,s nåde og ved ikke ret meget om at koble det på skal der så ikke en føler ind i beholderen og i såfald kan det mon lade sig gøre på min beholder det er en Vølund gould
jeg kan godt se fidusen i at den er stanbay og der ikke er flow når der er temp nok i beholderen  :-[
Hilsen Baisgaard
16 kw. Woody med 6.22 styring på Woody luxus kedel
trækstabilisator- flowmåler- kompressorens-udeføler-røgtempføler
Stokerkontrol v3.1
Opvarmer nedlagtlandbrug fra år 1900 165 m2 + 30 m2 værksted.
80% isoleret+energi ruder.
http://signup.talerstolen.lokus.dk/tylstrup/tylstrupvej/vejret

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #76 Dato: Nov 18, 2010, 18:38 »
Der skal jeg være dig svar skyldig. Jeg vil mene der skal en dyklomme i tanken til føleren, og ventilen skal monteres på fremløb helst. Men hvad du har af muligheder på din tank, det ved jeg ikke. Der skal vi nok have en af ekspert VVS'erne ind over.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #77 Dato: Nov 18, 2010, 19:51 »
Hej igen tak for gode råd kan godt være at jeg skal overveje det med en magnet eller motorvantil så er der bare det hvoedan jeg er jo kun tømre af gud,s nåde og ved ikke ret meget om at koble det på skal der så ikke en føler ind i beholderen og i såfald kan det mon lade sig gøre på min beholder det er en Vølund gould
jeg kan godt se fidusen i at den er stanbay og der ikke er flow når der er temp nok i beholderen  :-[
Hilsen Baisgaard

Hvis du tager bundpladen (Kabinettet) - af, - så er der en dyklomme i midten af beholderen sådan ca.

Hvis det er en combi beholder, - så skal du tage føleren fra varmelegemet ud først af dyklommen, - op med kty føleren, - og så op med føleren fra varmelegemet igen :)

Vupti snupti :)

Offline Baisgaard

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Min fyrelise
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #78 Dato: Nov 18, 2010, 19:57 »
Hej Levi tak forrådet det skal lige tjekkes så må til at skrue igen  ::)
håber at finde noget
Hilsen Baisgaard
16 kw. Woody med 6.22 styring på Woody luxus kedel
trækstabilisator- flowmåler- kompressorens-udeføler-røgtempføler
Stokerkontrol v3.1
Opvarmer nedlagtlandbrug fra år 1900 165 m2 + 30 m2 værksted.
80% isoleret+energi ruder.
http://signup.talerstolen.lokus.dk/tylstrup/tylstrupvej/vejret

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #79 Dato: Nov 18, 2010, 20:04 »
Hvis du tager bundpladen (Kabinettet) - af, - så er der en dyklomme i midten af beholderen sådan ca.

Hvis det er en combi beholder, - så skal du tage føleren fra varmelegemet ud først af dyklommen, - op med kty føleren, - og så op med føleren fra varmelegemet igen :)

Vupti snupti :)

Hvad er differencen på den thermostat børge jeg har linket ham fra dit site? 5-10 grader?
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Ydelse/d-led
« Svar #80 Dato: Nov 18, 2010, 21:41 »
Hvis du tager bundpladen (Kabinettet) - af, - så er der en dyklomme i midten af beholderen sådan ca.

Hvis det er en combi beholder, - så skal du tage føleren fra varmelegemet ud først af dyklommen, - op med kty føleren, - og så op med føleren fra varmelegemet igen :)

Vupti snupti :)

Hvad er differencen på den thermostat børge jeg har linket ham fra dit site? 5-10 grader?

Den du linker til er ikke ligeså nøjagtig som den der føler direkte i vandet, - så en 5-10 grader begge veje passer meget godt :)

Godnat ski :)
« Senest Redigeret: Nov 18, 2010, 21:42 af levi »