Forfatter Emne: Korrektion  (Læst 5542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline k.h.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Korrektion
« Dato: Nov 12, 2010, 15:52 »
Jeg har planer om, atl justere korrektionen på mit fyr i weekenden ( Scotte 16 KW med opop kedel. Styrringen er en 6,14).

Jeg ved godt, at man ikke kan bruge andres justeringer, men jeg ville alligevel lige høre, hvor I andre med tilsvarende fyr ligger hende, bare for at have noget at sammenligne med?

God weekend!

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Korrektion
« Svar #1 Dato: Nov 12, 2010, 16:01 »
Som du selv har skrevet, kan du ikke bruge andres tal.

Korrektion er jo fin indstilling af luft, det er noget jeg vurderer løbende, hurtigt kig til ilden/herden, og så en mavefornemmels lidt mere lidt mindre, og så igen næste gang jeg er i fyrrummet.

Det bedste jeg kan anbefale er at gå ind på michaels hjemmeside www.mhes.dk og så ellers følge hans anvisning. Så er du 98% i mål, det sidste kommer når mavefornemmelsen er der ;)

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Korrektion
« Svar #2 Dato: Nov 12, 2010, 16:08 »
Alternativt - en iltstyring, så justere den sig selv
Mvh Bylov

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Korrektion
« Svar #3 Dato: Nov 12, 2010, 16:32 »
Alternativt - en iltstyring, så justere den sig selv

Så skal han da vist have en opdateret chip også, så den automatisk korrigerer både på luft og snegl.. for den justerer i hvert fald ikke selv selv på min. Men den giver et godt billede af om den kører anderledes end den plejer etc. I hvert fald hvis man har stokerkontrol.
Det er ikke for at sige dig imod, men du maler iltstyringen op som et slå til og alt er godt system, og det er det altså bare ikke ;)
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Korrektion
« Svar #4 Dato: Nov 12, 2010, 17:34 »
Hej Martin
Har du prøvet at deaktivere din ilt styring et par dage og i så fald hvor godt brænder den så i forhold?

Ikke for at putte nogen nået på, jeg er ikke sælger bare en simpel elektrikker med efteruddannelse som kølemontør ;D og det har ikke meget med pillebrænderer at gøre
Mvh Bylov

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Korrektion
« Svar #5 Dato: Nov 12, 2010, 17:43 »
Du har ret bylov. Det er ikke uvirksomt... men af hvad jeg har oplevet, ved at slå det fra, er at der ikke umiddelbart er den store ændring. Men som sagt. Det er et skide godt måle instrument. Men humlen er at man først skal grundjustere... og når det kører som det bør, så kan den holde den grundjustering på plads, med mindre man skifter til andre piller etc.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Korrektion
« Svar #6 Dato: Nov 12, 2010, 17:58 »
Nu hvor man har brugt en krig og en madpakke + en størrer pose penge for at få l..... til at køre godt, så forpligter det sig jo også at man skriver at ``det er sgu godt`` så kan man også lidt bedre over for sig selv retfærdig gøre at man brugte tid og kr på det ???
Dog er det lidt svære at forklare konen hvorfor man stædig bruger mange timer på at glo på det skide fyr, når det nu kører så godt, som man også forklarer hende ;)
Mvh.Bylov

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Korrektion
« Svar #7 Dato: Nov 12, 2010, 18:40 »
Nu hvor man har brugt en krig og en madpakke + en størrer pose penge for at få l..... til at køre godt, så forpligter det sig jo også at man skriver at ``det er sgu godt`` så kan man også lidt bedre over for sig selv retfærdig gøre at man brugte tid og kr på det ???
Dog er det lidt svære at forklare konen hvorfor man stædig bruger mange timer på at glo på det skide fyr, når det nu kører så godt, som man også forklarer hende ;)
Mvh.Bylov

Haha, good one! Jeg har fået at vide af flere, at det ikke var pengene værd, men jeg ville bare have det... og jeg har ikke spurgt konen :P Synes de 1500 var godt givet ud.. nu har jeg noget at justere efter. :) Men du kan tro jeg var overrasket den dag jeg tændte iltstyringen, og satte den på 16%, og den bare blev på 18%, og ellers var pisse ligeglad...
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline k.h.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Korrektion
« Svar #8 Dato: Nov 13, 2010, 21:31 »
Så fik jeg justeret korrektionen efter bedste evne.... Mht. ilt styring så venter jeg lige og ser hvordan det går med at justerer det løbende.

Tak for hjælpen!

Offline k.h.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Korrektion
« Svar #9 Dato: Nov 18, 2010, 16:24 »
Efter justering af korrektion ( lav 60%, middel 70%, høj 70% ) er der begyndt at komme en stor slagge i hærden, som jeg fjerner hver dag. Jeg kører med blæserrens hver 10 minut i 3 sek. ved 60%. Jeg tør ikke skrue blæserrens op, for så tror jeg, den bliver blæst ud ved rens i lavlast.

Er der nogen, der har en godt ide´, ville kompressorrens eller iltstyring være det der skal til?

mvh. Klaus