Forfatter Emne: Blæserparametre 16 kW  (Læst 15310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aarøe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Blæserparametre 16 kW
« Dato: Dec 01, 2011, 19:03 »
Hej eksperter...

Jeg har snart haft min Scotte v. 6.34 kørende i lidt over en måneds tid nu.
Jeg har afvejet piller flere gange og forsøgt mig med at indstille flammen efter div. guides, men jeg får stadig nogle sorte "klumper" af ikke helt brændte piller i asken - og generelt ret meget aske - som dog overvejene er kaffebrun.

Jeg har nu prøvet at observere lidt på flammen, indtil jeg fik en fin grøn plet for øjenene og ikke kunne se noget den næste ½ time :) og det jeg umiddelbart kan se er at der er en del glødende piller der bliver blæst ned fra hærden inden de er helt brændt færdige.
Umiddelbart syntes jeg at flammen ser ok ud, både v. lav, mellem og høj drift.

Men fyret er tiltænkt at være 16 kW og jeg kan se at styringen er sat til at være 20 kW med blæresparametrene 15 25 35. Jeg har fundet denne: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/manager/replacement%20of%20controlbox%20or%20chip.pdf men da jeg har en FL085 blæser kan jeg ikke umiddelbart sætte parametrene til  16 kW.

Skal jeg bare lægge mig et sted mellem 10 og 20 kW parametrene?

Og er det overhovedet der jeg skal ændre for at undgå at pillerne blæser ned i skuffen?

Håber i kan hjælpe...
Støtte 16 kW, chip v.6.34, Blackstar s.
Opvarmet 196 kvm, fordelt på 2 plan.
Skønnet forbrug ca.9-10 tons/år.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #1 Dato: Dec 01, 2011, 19:29 »
Hej,

Når styringen er sat til 20 kW betyder det at autoberegningen beregner mætning lav og høj udfra en max effekt på 20 kW.
Hvis du ændrer tallet til 16 kW vil mætningerne blive lavere (primært mætning høj).

Blæserparametrene for 16 kW vil være noget i stil med 15-23-31, men det skal justeres lokalt og gøres bedst på følgende måde:
 - Sørg for at have en velfungerende trækstabilisator monteret og indstil den til ca. 10 Pa
 - Afvej sneglens dosering på 6 minutter
 - Indtast tallet i autoberegningen og slå autoberegning til (hvis den ikke allerede er det)
 - Lad fyret køre 1/2 time, så kedlen og skorstenen er varm
 - Fastlås drifteffekten til 10% og juster Blæs lav til forbrændingen er korrekt
 - Fastlås drifteffekten til 100% og juster Blæs høj til forbrænding er korrekt
 - Fastlås drifteffekten til 50% og juster Blæs midt til forbrændingen er korrekt

Nu kan du aflæse blæsertallene, som så er dine blæsertal  ;)

Fidusen er nu at hvis du senere laver ny afvejning af sneglen og indtaster dette tal i autoberegningen, så passer alt igen.

Hilsen
Michael

Hej eksperter...

Jeg har snart haft min Scotte v. 6.34 kørende i lidt over en måneds tid nu.
Jeg har afvejet piller flere gange og forsøgt mig med at indstille flammen efter div. guides, men jeg får stadig nogle sorte "klumper" af ikke helt brændte piller i asken - og generelt ret meget aske - som dog overvejene er kaffebrun.

Jeg har nu prøvet at observere lidt på flammen, indtil jeg fik en fin grøn plet for øjenene og ikke kunne se noget den næste ½ time :) og det jeg umiddelbart kan se er at der er en del glødende piller der bliver blæst ned fra hærden inden de er helt brændt færdige.
Umiddelbart syntes jeg at flammen ser ok ud, både v. lav, mellem og høj drift.

Men fyret er tiltænkt at være 16 kW og jeg kan se at styringen er sat til at være 20 kW med blæresparametrene 15 25 35. Jeg har fundet denne: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/manager/replacement%20of%20controlbox%20or%20chip.pdf men da jeg har en FL085 blæser kan jeg ikke umiddelbart sætte parametrene til  16 kW.

Skal jeg bare lægge mig et sted mellem 10 og 20 kW parametrene?

Og er det overhovedet der jeg skal ændre for at undgå at pillerne blæser ned i skuffen?

Håber i kan hjælpe...
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Aarøe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #2 Dato: Dec 01, 2011, 19:53 »
Hej Michael

Jeg kører med autoberegning og trækstabilisator (10 Pa) - så langt så godt.

Men skal jeg forstå det sådan at hvis jeg ændrer på effekten så ændres blæserparametrene automatisk?
Jeg havde forstået det sådan at effekten kun var til autoberegningen og visning af effekt i stokerkontrol - men hvis det andet er tilfældet - så lyder det nemt  :D

Det skal straks prøves - håber det kan afhjælpe problemet med "de flyvende piller"  :-[


Hilsen Kaspar

Hej,

Når styringen er sat til 20 kW betyder det at autoberegningen beregner mætning lav og høj udfra en max effekt på 20 kW.
Hvis du ændrer tallet til 16 kW vil mætningerne blive lavere (primært mætning høj).

Blæserparametrene for 16 kW vil være noget i stil med 15-23-31, men det skal justeres lokalt og gøres bedst på følgende måde:
 - Sørg for at have en velfungerende trækstabilisator monteret og indstil den til ca. 10 Pa
 - Afvej sneglens dosering på 6 minutter
 - Indtast tallet i autoberegningen og slå autoberegning til (hvis den ikke allerede er det)
 - Lad fyret køre 1/2 time, så kedlen og skorstenen er varm
 - Fastlås drifteffekten til 10% og juster Blæs lav til forbrændingen er korrekt
 - Fastlås drifteffekten til 100% og juster Blæs høj til forbrænding er korrekt
 - Fastlås drifteffekten til 50% og juster Blæs midt til forbrændingen er korrekt

Nu kan du aflæse blæsertallene, som så er dine blæsertal  ;)

Fidusen er nu at hvis du senere laver ny afvejning af sneglen og indtaster dette tal i autoberegningen, så passer alt igen.

Hilsen
Michael
Støtte 16 kW, chip v.6.34, Blackstar s.
Opvarmet 196 kvm, fordelt på 2 plan.
Skønnet forbrug ca.9-10 tons/år.

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #3 Dato: Dec 01, 2011, 23:00 »
Hej Kaspar.

Nej blæserparametrene stilles ikke automatisk fordi du indtaster 16kW istedet for 20kW - du skal selv justere blæseren tilrette. Blæserparametrene som er standard indtastede skal som regel justeres til forholdene alligevel.

Når du justerer, så husk lige at du ikke kan få et reelt indtryk af flammen ved at se på den med åbent låg, for så tilføres der jo luft til forbrændingen dén vej... "Må låget ikke være åbent, så er det lidt svært at se flammen" - Ja, men det er bare for at fortælle får det bedste syn på flammen lige i det øjeblik du åbner lågen 8)

Mvh Steffen
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #4 Dato: Dec 02, 2011, 10:19 »
Hej Kaspar,

Steffen har svaret så udemærket  ;)

...men lad mig lige præcisere det jeg skrev om:
Når man ændrer på effekt-tallet ændrer man ikke på blæserparametrene, men udelukkende på mætningerne (pille doseringen).

Ændringen af mætningerne sker altså automatisk mens blæserparametrene forbliver på deres indstilling, og netop derfor kan man simpelt fintune forbrændingen når/hvis man skifter piller eller af anden årsag får en anderledes dosering (smuld, sneglhældning.....).

Smart og simpelt ik'  :)

Hilsen
Michael

Hej Michael

Jeg kører med autoberegning og trækstabilisator (10 Pa) - så langt så godt.

Men skal jeg forstå det sådan at hvis jeg ændrer på effekten så ændres blæserparametrene automatisk?
Jeg havde forstået det sådan at effekten kun var til autoberegningen og visning af effekt i stokerkontrol - men hvis det andet er tilfældet - så lyder det nemt  :D

Det skal straks prøves - håber det kan afhjælpe problemet med "de flyvende piller"  :-[


Hilsen Kaspar

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #5 Dato: Dec 02, 2011, 11:20 »
Kasper, jeg låner lige din tråd til at spørge ind til noget lignende. Håber det er ok.


Altså, hvilke blæse parameter er det i nævner her?
( Er det når man slukker helt for strømmen til styringen og tænder igen? hvis man trykker på set kommer nogen parameter frem)


Mit fyr var tiltænkt at være 16KW, men var indstillet på 20KW, hvilke er alt for voldsomt. Jeg har sat den ned til 15KW, hvilke dækker den varmeproduktion vi har behov for.


Jeg har kun ved hjælp af MHES guide sørget for at justere korrektioner under undvidet setup for 10, 50 og 100% drift.
Det er ikke disse tal I taler om, vel?


Det skal lige siges, at jeg ahr ikke de problemer Kasper døjer med ubrændte piller.
« Senest Redigeret: Dec 02, 2011, 11:22 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #6 Dato: Dec 02, 2011, 13:41 »
Hej Max,

Tja, blæserparametrene vi taler om er Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj.

Man får fat i parametrene på forskellige måder, afh. af hvilken version software man har.
I versioner < v6.50 gør man det som følger:
Du får direkte fat dem når du trykker på SET mens du tænder for strømmen, eller du korrigerer på de samme tal ved at ændre i Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj under Korrektion.

Hvis de grundlæggende tal står til 10-20-30 (altså dem du får fat i når du trykker på SET mens du tænder for strømmen), og du ønsker at ændre dem til 8-14-27, så kan du gøre det på to måder:
 - Direkte taste tallene efter at du trykker på SET mens du tænder for strømmen
 - Eller ændre Korrektion Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj til hhv. 80%, 70% og 90%

For matematikerne er det nok indlysende, for andre skyldes det:
 - 8 = 80% af 10 (Blæs lav)
 - 14 = 70% af 20 (Blæs midt)
 - 27 = 90% af 30 (Blæs høj)


Hvis du har en software >= v6.50 kan det kun gøres direkte i menupunkt 16. Blæser >> Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj.

Personligt kan jeg selv bedst lide den sidste metode  ;)

Hilsen
Michael

Kasper, jeg låner lige din tråd til at spørge ind til noget lignende. Håber det er ok.


Altså, hvilke blæse parameter er det i nævner her?
( Er det når man slukker helt for strømmen til styringen og tænder igen? hvis man trykker på set kommer nogen parameter frem)


Mit fyr var tiltænkt at være 16KW, men var indstillet på 20KW, hvilke er alt for voldsomt. Jeg har sat den ned til 15KW, hvilke dækker den varmeproduktion vi har behov for.


Jeg har kun ved hjælp af MHES guide sørget for at justere korrektioner under undvidet setup for 10, 50 og 100% drift.
Det er ikke disse tal I taler om, vel?


Det skal lige siges, at jeg ahr ikke de problemer Kasper døjer med ubrændte piller.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Aarøe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #7 Dato: Dec 02, 2011, 22:23 »
Hej igen

Tak for svarene - nu tror jeg snart at 10 øren er faldet...

Jeg kom også selv frem til at blæser parametrene ikke flyttede sig når jeg ændrede på kW indstillingerne da jeg prøvede i går aftes.

Hej Max,

Tja, blæserparametrene vi taler om er Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj.

Man får fat i parametrene på forskellige måder, afh. af hvilken version software man har.
I versioner < v6.50 gør man det som følger:
Du får direkte fat dem når du trykker på SET mens du tænder for strømmen, eller du korrigerer på de samme tal ved at ændre i Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj under Korrektion.

Hvis de grundlæggende tal står til 10-20-30 (altså dem du får fat i når du trykker på SET mens du tænder for strømmen), og du ønsker at ændre dem til 8-14-27, så kan du gøre det på to måder:
 - Direkte taste tallene efter at du trykker på SET mens du tænder for strømmen
 - Eller ændre Korrektion Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj til hhv. 80%, 70% og 90%

For matematikerne er det nok indlysende, for andre skyldes det:
 - 8 = 80% af 10 (Blæs lav)
 - 14 = 70% af 20 (Blæs midt)
 - 27 = 90% af 30 (Blæs høj)


Hvis du har en software >= v6.50 kan det kun gøres direkte i menupunkt 16. Blæser >> Blæs lav, Blæs midt og Blæs høj.

Personligt kan jeg selv bedst lide den sidste metode  ;)

Hilsen
Michael


Det forklarer det jo ^-^. Jeg var af den overbevisning at de blæser parametre man tilgår vha. SET knappen og dem man justerer i korrektion var to forskellige ting. Men som jeg forstår det nu, så er det eneste man får ud af at stille parametrene vha. SET tilgangen, at man ændre på hvad der er 100% under korrektion.

Hmm det hele bunder nok i at jeg skal bruge noget mere tid på at finjustere dyret, uden at slippe for meget falsk luft ind :)
Men det ser ud til at ændringen til 16 kW  og indstilling af mindre luft har afhjulpet at pillerne "flyver" ned fra hærden samt at fyret nu for næsten første gang har ramt 100% drift (når den laver varmt vand) så det er umiddelbart jo godt.

 Så mangler jeg bare at finde ud af hvorfor der stadig er sorte ikke helt forbrændte piller i asken...
Any suggestions?

 Hilsen Kaspar
« Senest Redigeret: Dec 02, 2011, 22:31 af Aarøe »
Støtte 16 kW, chip v.6.34, Blackstar s.
Opvarmet 196 kvm, fordelt på 2 plan.
Skønnet forbrug ca.9-10 tons/år.

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #8 Dato: Dec 02, 2011, 23:09 »
Hej Michael
Tak for forklaringen, så forstår jeg hvilke parameter der er tale om.


(Når man tænder for strøm og holder set knappen inde)
Parametrene for mig har altid været: lav:15 midt:25 høj:35
Fyret var indstillet på 20 KW og jeg er på version 6.33
Jeg har så ændret ydelsen fra 20 til 15KW men har ikke ændret på lav, midt, høj værdi.


Under korrektion har jeg gennemgået din guide og har sat følgende parameter: lav: 120%, midt:103% høj:75%


Hånden på hjertet, så aner jeg ikke om de parameter er helt væk eller om jeg kan gør det bedre.
Hvis jeg kan, tag jeg gerne imod forslag :)
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #9 Dato: Dec 03, 2011, 10:08 »
Hej Max,

Blæsertal er helt individuelle og afhængig af mange parametre som f.eks. trækket i skorstenen, typen af blæser, længde af røgrør, kedeltype og mange andre.

...derudover kan man i nyere styringer (>= v6.50) indstille antal pulser pr. sekund til blæser, hvilket også ændre på tallene.

Hvis din brænder forbrænder korrekt med tallene 15-25-35 med korrektioner 120-103-75, så er det helt i orden, men....
Det lyder lidt mærkeligt, for det giver i virkeligheden 18 (120% af 15) 26 (103% af 25) 26 (75% af 35)

Jeg tror at du lige skal igennem indstillingsguiden igen  ;)

Hilsen
Michael

Hej Michael
Tak for forklaringen, så forstår jeg hvilke parameter der er tale om.


(Når man tænder for strøm og holder set knappen inde)
Parametrene for mig har altid været: lav:15 midt:25 høj:35
Fyret var indstillet på 20 KW og jeg er på version 6.33
Jeg har så ændret ydelsen fra 20 til 15KW men har ikke ændret på lav, midt, høj værdi.


Under korrektion har jeg gennemgået din guide og har sat følgende parameter: lav: 120%, midt:103% høj:75%


Hånden på hjertet, så aner jeg ikke om de parameter er helt væk eller om jeg kan gør det bedre.
Hvis jeg kan, tag jeg gerne imod forslag :)
« Senest Redigeret: Dec 03, 2011, 16:25 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #10 Dato: Dec 03, 2011, 13:50 »

Hej gen
Jeg regner med, at du mener indstillings-guiden som du har på din hjemmeside?
Træk i skorsten er sat til 0 i styringen. Efter vi har fået stålforring på er trækket blevet betydelig bedre end før.
Type af blæser: pas  ???  Jeg må kigge på det måske imorgen når jeg renser.

Længde af røgrør: Hvis du mener røret fra fyret til væggen hvor den er tilsluttet stålforringen; så er længden ca 70-75 cm. træk stabilisator sidder på denne del, sat på 10 PA.

Kedeltype: Scotte blackstar OpOp 20 chip 6.33

Jeg har jo ændret ydelsen fra 20KW til 15KW.
Skal jeg overhovedet starte med, at ændre de parameter jeg ser mens jeg tænder strømmen til styringen, eller simpelthen bare køre guiden igennem igen med de samme 15, 25, 35?



Hej Max,

Blæsertal er helt individuelle og afhængig af mange parametre som f.eks. trækket i skorstenen, typen af blæser, længde af røgrør, kedeltype og mange andre.

...derudover kan man i nyere styringer (>= v6.50) indstille antal puler pr. sekund til blæser, hvilket også ændre på tallene.

Hvis din brænder forbrænder korrekt med tallene 15-25-35 med korrektioner 120-103-75, så er det helt i orden, men....
Det lyder lidt mærkeligt, for det giver i virkeligheden 18 (120% af 15) 26 (103% af 25) 26 (75% af 35)

Jeg tror at du lige skal igennem indstillingsguiden igen
  ;)

Hilsen
Michael

Hej Michael
Tak for forklaringen, så forstår jeg hvilke parameter der er tale om.


(Når man tænder for strøm og holder set knappen inde)
Parametrene for mig har altid været: lav:15 midt:25 høj:35
Fyret var indstillet på 20 KW og jeg er på version 6.33
Jeg har så ændret ydelsen fra 20 til 15KW men har ikke ændret på lav, midt, høj værdi.


Under korrektion har jeg gennemgået din guide og har sat følgende parameter: lav: 120%, midt:103% høj:75%


Hånden på hjertet, så aner jeg ikke om de parameter er helt væk eller om jeg kan gør det bedre.
Hvis jeg kan, tag jeg gerne imod forslag :)
« Senest Redigeret: Dec 03, 2011, 14:11 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #11 Dato: Dec 03, 2011, 15:40 »
... antal puler pr. sekund...

Det lyder sgu frækt ;-)
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #12 Dato: Dec 03, 2011, 16:26 »
Hej Pierre,

Ups - rettet til pulser  ;)

Hilsen
Michael

... antal puler pr. sekund...

Det lyder sgu frækt ;-)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #13 Dato: Dec 03, 2011, 18:05 »
Det er da vildt hvad et lille "s" kan gøre ^-^ ^-^ ^-^
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Blæserparametre 16 kW
« Svar #14 Dato: Dec 04, 2011, 17:17 »
ok, ehm jeg blev sgu ikke klogere af at kigge på blæseren. Der står intet info på den, som jeg havde håbet.
Udfra de indstillinger fyret blev indstalleret med (20KW og Blæs: 15,25,35) vil jeg skyde på at det er den anden sidste blæser type fra denne side: (den ser i hvertfald sådan ud)
http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/manager/replacement%20of%20controlbox%20or%20chip.pdf


Hvis jeg har forstået alt det her ret, så handler det om at ikke have ubrændte piller og helst have en brunlig aske i skuffen.
Indstil videre synes jeg det går ok med min noget skæve parameter (15KW og Blæs: 15,25,35 med korrektion 120%,103%,75%).


Det jeg ikke rigtig kan vurdere er om, hvorvidt parameter (15KW og Blæs: 15,25,35 med korrektion 120%,103%,75%), kontra parameter (15KW og Blæs: 18,26,26 med korrektion 100%, 100% og 100%) eller (15KW og Blæs 15,23,31), om der er så meget forskel på dem.


Grunden til at jeg justeret korrektion høj ned til 75% er, at flammen ved 100% drift var simpelthen alt for voldsom, nærmest stod ud af fyret hvis jeg åbnet lågen. Skulle helt ned til 75 før det var tilpas kraftig.
Det samme gjaldt ved blæs lav, den var noget mager ved korrektion 100 og 15 blæs, så jeg måtte op på 120%.


Er sgu lidt forvirret over alt det. Jeg må prøve i næste weekend, at lege lidt med de parameter jeg skriver.
« Senest Redigeret: Dec 04, 2011, 17:20 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år