Interface > Interface til varme systemer

Giver næsten ingen pliler ved 10%

(1/4) > >>

Rap:
Hej derinde. Jeg har lige opdateret min chip fra 6.34 til 6.76.Efter opdateringen kan jeg ikke få flammen stor nok på lavlast (10%).Jeg har forsøgt med skorstentræk fra o til 3 (der er trækstabilisator på) og blæser er også justeret, men uden held.
 Når den kører 10%, kører den interne snegl kun i meget små puls (næsten ingen puls). Jeg kan se på stokerkontrol at der en indstilling som jeg ikke ved hvad skal stå på. jeg vedhæfter et skærmbilled.Der står -1 i begge rubrikker
er det rigtig ?
Mvh. Anders

MHES:
Hej Anders,

Du skal tvinge din stokerkontrol til at nulstille chipversion igen.
De to parametre eksisterer ikke i din v6.76, så de giver ingen mening  ;)

Stokerkontrol tror at din chip stadig er 6.34.

Hvis din stokerkontrol ikke er "up to date" kan det være en fordel at foretage justeringerne direkte på styringens display.

** Update **

Fra v6.50 og frem giver den eksterne snegl altid samme mængde hver gang, og så er det den interne snegl der indføder portionen hurtigere eller langsommere, afhængig af drifteffekten.
I versioner før v6.50 doserede den eksterne snegl forskelligt afhængig af drifteffekten, og den interne snegl kørte hele portionen ind i et hug.

Den nye funktion giver et mere stabilt bål.
 

Hilsen
Michael



--- Citat fra: Rap efter Sep 06, 2012, 20:12 ---Hej derinde. Jeg har lige opdateret min chip fra 6.34 til 6.76.Efter opdateringen kan jeg ikke få flammen stor nok på lavlast (10%).Jeg har forsøgt med skorstentræk fra o til 3 (der er trækstabilisator på) og blæser er også justeret, men uden held.
 Når den kører 10%, kører den interne snegl kun i meget små puls (næsten ingen puls). Jeg kan se på stokerkontrol at der en indstilling som jeg ikke ved hvad skal stå på. jeg vedhæfter et skærmbilled.Der står -1 i begge rubrikker
er det rigtig ?
Mvh. Anders

--- Afslutning på citat ---

Rap:
Har prøvet at nulstille chipver. flere gange og den skriver også at det er ver. 6.76. Jeg har stokerkontrol  v3.25 det skulle være den nyeste.
MVH. Anders

MHES:
Hej Anders,

OK, jeg kan ikke selv kontrollere det da jeg har en v10'er, men det er muligt at stokerkontrol ikke er opdateret til v6.76, altså sådan at den ikke viser parametre der ikke er tilgængelige.

Hvis du henter manualen til v6.74 (den nyeste) på www.nordjysk-bioenergi.dk kan du se de parametre du kan justere.

Hilsen
Michael


--- Citat fra: Rap efter Sep 06, 2012, 20:40 ---Har prøvet at nulstille chipver. flere gange og den skriver også at det er ver. 6.76. Jeg har stokerkontrol  v3.25 det skulle være den nyeste.
MVH. Anders

--- Afslutning på citat ---

michael f:
I din tråd på Stokerpro og denne tråd, ser det ud som om at du indlæser en fil i styringen når den kører.
Det kan den ikke.
Stop fyret på stopknappen.
Når det er stoppet, så skal du gå ind i reset chip funktionen.
Nu burde fungere efter den nye chip, og ikke den gamle.
Måske Jens kigger ind med en forklaring senere  :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version