Forfatter Emne: Luft i systemet...  (Læst 23931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Luft i systemet...
« Svar #60 Dato: Aug 25, 2013, 22:00 »
Aha... det lyder intr. det må jeg lige havde søgt lidt på. For vi taler vel ikke om samme princip som i skyllemidel og kalkfjerner tilvaskemaskiner vel ?

Kommer til at tænke på - da jeg var ganske ung. Var jeg ansat i et kølefirma hvis chefs privat bolig i kælderen var udstyrret med noget vandgennemsivnings haløj - der var egen brønd og alt vandet løb igennem et åbent "badekar" som var fyldt op med nogle blålige sten/skærver inden vandet blev brugt i husholdningen. Jeg fandt aldrig ud af hvad formålet var med denne proces - men hele anlægget skulle være import. fra italien.  Måske du som vvs´er ved hvad det mon var ?

Det lyder til det er et minirensningsanlæg din chef havde - dette kan kombineres med et blødgøringssystem - og et kalkfjerner system :)

Men det er DYRT - og jeg tvivler på der er nogen alm. husholdninger overhovedet der har det i DK......

Det "mindste" sted jeg har monteret et afkalkningssystem var for en boligforening, - hvor der var 6 lejligheder pr. opgang. - De havde hver især et afkalkningssystem og et blødgøringssystem til deres vaskemaskiner..

Jeg tror ikke du finder meget på nettet omkring disse "komponenter" - det er industri komponenter som vi alm. mennesker ikke har adgang til :)


Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Luft i systemet...
« Svar #61 Dato: Aug 25, 2013, 22:16 »
Der er faktisk lidt info om privat blødgøringsanlæg/afkalkningsanlæg her - http://www.youtube.com/watch?v=ficYL9K-aJ0

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Luft i systemet...
« Svar #62 Dato: Aug 25, 2013, 22:38 »
Jeg har (med røde øre) lige sænket temp. på pillefyret. Men kun ind til jeg finder mig en hobby ionvender a la kaffemaskine str. eller der omkring. ;)

Hvis det ikke lige var fordi jeg var stærkt knyttet til min hjemegn, så skulle man bo i vest/midtjylland evt. Norge/Sverige. ^-^

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Luft i systemet...
« Svar #63 Dato: Aug 25, 2013, 22:44 »
PPS
Det lyder meget rigtig det med minirensningsanlæg. Nå men vi var dengang også mere intr. i nabo(vin)kælderen  ;D