Forfatter Emne: pc styring  (Læst 6196 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesperf

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Kedel:dor 16kw/scotte hus 180m2
pc styring
« Dato: Mar 26, 2008, 17:24 »
hej stoker mænd

jeg har bestilt scotte pillefyr/dor kedel og kunne godt tænke mig pc styring, også vil jeg gerne hører hvor let det er at instalere/tilslutte og hvilke fordele i mener der ligger i pc styring. jeg ville også gerne hører om priser og hvor det er bedst at købe det henne.

hilsen
jesper

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: pc styring
« Svar #1 Dato: Mar 26, 2008, 19:04 »
hej stoker mænd

jeg har bestilt scotte pillefyr/dor kedel og kunne godt tænke mig pc styring, også vil jeg gerne hører hvor let det er at instalere/tilslutte og hvilke fordele i mener der ligger i pc styring. jeg ville også gerne hører om priser og hvor det er bedst at købe det henne.

hilsen
jesper

Hej Jesper,

Hvis du med PC-styring mener programmer som Stokerkontrol, så er det både let at installere og tilslutte.
Fordelene er flere, men af det vigtigste er at du kan justere/ændre alle parametre via pc-softwaren, også dem der ikke er tilgængelige via betjeningsboksen.
Du kan også lave data-logging (læse og gemme data fra styringen) som kan vises som grafer på skærmen, hvilket er et fantastisk værktøj ved optimering.
Derudover kan du få sendt E-mails og SMS'er ved fejl o.lign. og du kan fjernstyre brænderen via internettet men det kræver at din PC er tændt hele tiden og er nok nogle af de lidt mere "eksotiske" funktioner.

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Kattens

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 82
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pc styring
« Svar #2 Dato: Mar 26, 2008, 19:37 »
Hej Jesper
Du kan såmænd også få det i freeware: "interface pillefyr professionel" Skal ikke kunne udtale mig om produktet, da jeg ikke kan få hul igennem til chippen.
MVH
Steen

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: pc styring
« Svar #3 Dato: Mar 26, 2008, 19:54 »
Hej Jesper
Du kan såmænd også få det i freeware: "interface pillefyr professionel" Skal ikke kunne udtale mig om produktet, da jeg ikke kan få hul igennem til chippen.
MVH
Steen

Hej Steen & Jesper,

Det er korrekt at Pillefyr professionel også er en mulighed.
Freeware versionen af Pillefyr professionel er dog en begrænset version og fuld funktionalitet fås kun ved registrering (betaling).
Tager man et kik på NBE's web-side er det kun Stokerkontrol der er omtalt her, så min helt egen konklusion er at der er et samarbejde mellem NBE og Stokerkontrol, hvilket må betyde at nye funktioner/features først findes i Stokerkontrol.

Jeg har selv både Pillefyr professionel og Stokerkontrol og må sige at Stokerkontrol med tiden er blevet min farvorit.

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline cfonsskov

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pc styring
« Svar #4 Dato: Apr 25, 2008, 09:09 »
Hej

Jeg kører nu med Pillefyr Pro freeware til mit anlæg - Opop kedel og Boink brænder.

Jeg startede med Stokerkontrol, men havde nogle funktioner jeg ikke kunne betjene. Havde et par stykker ude og kigge på det, og der var ikke nogle af dem kunne finde ud af hvorfor.

Så hentede jeg Pillefyr Pro freeware og må sige den er jeg blevet rigtig glad for.

Den har dog nogle særheder, og går ind i mellem ned.

Men det eneste jeg udmiddelbart har fundet ud af freeware versionen den ikke kan, er at ændre på temp og pillemængde, men det kunne jeg heller ikke i min dyrt indkøbte Stokerkontrol, og så er logvisningen noget bedre syntes jeg.

Mvh

Christian

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: pc styring
« Svar #5 Dato: Apr 25, 2008, 19:38 »
Hej Christian

Kan du skrive, hvad du ikke kunne med StokerKontrol?

Generelt bør i altid skrive en mail til info@stokerkontrol.dk hvis der er noget som ikke virker logisk, så finder vi en løsning, og har mulighed for at ændre programmet/skrive noget mere i manualen afhængig af, hvad det er.

Mvh. Jens

Jeg startede med Stokerkontrol, men havde nogle funktioner jeg ikke kunne betjene. Havde et par stykker ude og kigge på det og der var ikke nogle af dem kunne finde ud af hvorfor.

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline jesperf

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Kedel:dor 16kw/scotte hus 180m2
Sv: pc styring
« Svar #6 Dato: Apr 28, 2008, 22:10 »
Tak for jeres svar  ;)

Er jeg så kørene hvis jeg bestiller stokerkontrol til de der 600-700 kr, jeg har e gammel bærebar pc der kan bruges.