Forfatter Emne: Hvor er mine menu punkter?  (Læst 4363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Hvor er mine menu punkter?
« Dato: Jul 04, 2011, 15:44 »
Hej alle jer Træpille kloge.
Jeg har lige startet mit nye Scotte fyr op. 
Jeg kan dog ikke finde bla Magasin punktet i menuen. Jeg kan heller ikke finde hvor jeg skal vælge VVB drift. Så lige nu, står fyret og tænder 24 gange på et døgn for bare at varme kedlen op.
Når jeg trykker på set knappen, kommer den almindelig menu op. Og når jeg holder den inde, kommer den udvidede menu op. Men der er ingen steder jeg kan vælge mellem forskellige måder fyret skal køre på.
Jeg har været inde og læst noget af det som M.... har skrevet. Det er god forklaring. Jeg mangler dog at vide, hvor jeg skal finde de forskellige menupunkter.
Jeg har en håndklæde tørre som jeg også godt vil have lidt varme til, men fyret behøver ikke at tænde op hver time, for at lave varme til den.
Håber der er nogen der kan hjælpe

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvor er mine menu punkter?
« Svar #1 Dato: Jul 04, 2011, 18:44 »
Hej Henrik,

Nu skriver du ikke hvilken version styring du har, men jeg gætter på Scotte v6.25.

Hvis det er korrekt, så kan du indstille urdrift (både alm urdrift og VVB-urdrift) under punktet "Urstyring", som dukker op i den normale menu.

Under menupunktet "Temperatur" kan du indstille start temperatur og difference for VVB-drift, ligesom du kan indstille "Sommerstop".
Begge dele kræver montering af temperatur sensor, hhv VVB-temperatur sensor og Udetemperatur sensor.

Endelig kan du i den Udvidede menu indstille "Tilbehør", f.eks. VVB-prioriteringe ventil mm.

Hilsen
Michael

Hej alle jer Træpille kloge.
Jeg har lige startet mit nye Scotte fyr op. 
Jeg kan dog ikke finde bla Magasin punktet i menuen. Jeg kan heller ikke finde hvor jeg skal vælge VVB drift. Så lige nu, står fyret og tænder 24 gange på et døgn for bare at varme kedlen op.
Når jeg trykker på set knappen, kommer den almindelig menu op. Og når jeg holder den inde, kommer den udvidede menu op. Men der er ingen steder jeg kan vælge mellem forskellige måder fyret skal køre på.
Jeg har været inde og læst noget af det som M.... har skrevet. Det er god forklaring. Jeg mangler dog at vide, hvor jeg skal finde de forskellige menupunkter.
Jeg har en håndklæde tørre som jeg også godt vil have lidt varme til, men fyret behøver ikke at tænde op hver time, for at lave varme til den.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Henrik Simonsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hvor er mine menu punkter?
« Svar #2 Dato: Jul 04, 2011, 21:32 »
Hej Michael
Tak for dit hurtige svar. ;)
Jeg har både termostat i VVB og en motorventil der er koblet til. Jeg har også sat temp. på både det ene og det andet i temp. menuen.  Jeg har også sat den til urdrift på VVB. Det ser ud til at virke.
Men kan fyret ikke bare starte nå VVB bliver for lav? (det har jeg jo læst i din fine brugsforklaring) Så man ikke behøver at taste tider ind i urstyringen.
Det første døgn havde jeg stillet fyret på 65 grader og ingen urdrift. Det betød så at fyret havde startet op 26 gang på et lille døgn, nok bare for at holde kedeltemp. oppe.
Skal kedeltemp. stå lavt for at fyret ikke står og varmer op hver time, for at holde kedeltemp. på 65 grader?
Har du nogen ide med det manglende menupunkt Magasin? Er det ikke der man kan se hvor mange piller fyret har sneglet ind?

På forhånd tak

Mvh

Henrik
Scotte 20kWh brænder, Opop kedel. VVB ventil.
200m2 hus + garage, fra 2001. Før brugt op til 1900m3 gas. Forventet forbrug 5 tons

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvor er mine menu punkter?
« Svar #3 Dato: Jul 05, 2011, 09:06 »
Hej Henrik,

Fyret kan godt bare starte når VVB'en har behov for det, det kræver bare at man "holder fyret tilbage" på en eller anden måde.

Når du har sat VVB-drift til (også uden VVB urdrift) vil fyret starte når VVB-temperaturen kommer under VVB setpunkt - VVB difference, under forudsætning af at der ikke er slukket for strømmen, at der ikke er slukket på NED-tasten og at VVB urstyring ikke er aktiv og uden for perioden.
Så kan man jo sige "Hvordan f...... skal jeg så stoppe fyret ?", men det er faktisk simpelt  ;)
...enten åbner (fjerner) man lusen i "Ekstern kontakt" eller man bruger "Sommerstop" og stiller udetemperaturen meget lavt.

Jeg bruger selv funktionen med "Sommerstop", men man kan ligeså godt sætte en kontakt på klemmerne til "Ekstern kontakt" og derved stoppe fyret for alm. opvarmning.

Punktet i menuen med "Magasin" er faktisk den eneste forskel der er på en Scotte og en Woody, så du kan lede rigtig længe efter punktet i en Scotte  ;)
Hvis du vil have punktet må du opgradere til en Woody chip  ;)

Hilsen
Michael

Hej Michael
Tak for dit hurtige svar. ;)
Jeg har både termostat i VVB og en motorventil der er koblet til. Jeg har også sat temp. på både det ene og det andet i temp. menuen.  Jeg har også sat den til urdrift på VVB. Det ser ud til at virke.
Men kan fyret ikke bare starte nå VVB bliver for lav? (det har jeg jo læst i din fine brugsforklaring) Så man ikke behøver at taste tider ind i urstyringen.
Det første døgn havde jeg stillet fyret på 65 grader og ingen urdrift. Det betød så at fyret havde startet op 26 gang på et lille døgn, nok bare for at holde kedeltemp. oppe.
Skal kedeltemp. stå lavt for at fyret ikke står og varmer op hver time, for at holde kedeltemp. på 65 grader?
Har du nogen ide med det manglende menupunkt Magasin? Er det ikke der man kan se hvor mange piller fyret har sneglet ind?

På forhånd tak

Mvh

Henrik
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Henrik Simonsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Hvor er mine menu punkter?
« Svar #4 Dato: Jul 05, 2011, 21:28 »
Hej Michael
Igen tusind tak for dine super gode råd.
Jeg har nu fjernet lusen, og slettet urstyringen igen. Nu starter fyret når temp i VVB bliver for lav, og kører ca 30 min for at varme VVB op igen.
Det er bare som det skal være.
Angående det manglende menupunkt, Magasin, så klarer jeg mig nok. Nu har jeg tegnet en streg på indvendig side af mit magasin, så kan jeg se hvor meget det svinder. Så går det nok.
 
Tusind tak for meget kompetent hjælp.

Med venlig hilsen
Henrik
Scotte 20kWh brænder, Opop kedel. VVB ventil.
200m2 hus + garage, fra 2001. Før brugt op til 1900m3 gas. Forventet forbrug 5 tons

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hvor er mine menu punkter?
« Svar #5 Dato: Jul 06, 2011, 08:13 »
Hej Henrik,

Du er velkommen - glad for at kunne hjælpe  :D

Hilsen
Michael

Hej Michael
Igen tusind tak for dine super gode råd.
Jeg har nu fjernet lusen, og slettet urstyringen igen. Nu starter fyret når temp i VVB bliver for lav, og kører ca 30 min for at varme VVB op igen.
Det er bare som det skal være.
Angående det manglende menupunkt, Magasin, så klarer jeg mig nok. Nu har jeg tegnet en streg på indvendig side af mit magasin, så kan jeg se hvor meget det svinder. Så går det nok.
 
Tusind tak for meget kompetent hjælp.

Med venlig hilsen
Henrik
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html