Forfatter Emne: Ydelse svinger / P I regulering  (Læst 11192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Holm

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 89
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Ydelse svinger / P I regulering
« Svar #16 Dato: Okt 31, 2012, 17:07 »
Ja det var præcis hvad der var galt.. Jeg kom ud til fyret i går morges - og den kørte på 65 % men flammen lignede 10%. Sneglen havde meget svært ved at køre rundt, og jeg kunne konstatere et problem der før er set med mine Barlinek piller. Det er som de er for hårde, så sneglen ikke kan trække dem med op + de smuldre helt vildt. Jeg fik et råd herinde med olie - og det hjælper også mens det står på - den havde kørt 2 dage uden olie tilsat - og så har vi balladen. Slut med Barlinek for denne gang. Jeg kørte til den nærmeste pillemand og købte 300 kg German Pellets - så må de stå sin prøve nu  ;)

Silo blev tømt og fyldt med GP. Snegl afvejet 3 gange - snit på 1250 gram.

Så kører jeg guiden igennem i aften med luft - kan se der er flere piller på herden end nødvendigt efter 16 timers drift, så den får nok for lidt luft. Så vejer jeg lige efter igen for en sikkerheds skyld.

Men kurverne er blevet rigtig fine - så mon ikke jeg bare skal lade P og I være som de er nu?

Hvis der er en lille askekage på herden efter drift - er det så renseluft jeg skal prøve at justere på? Den kan nemt fjernes - men den bliver desværre ikke blæst af med kompressor rens.

Mvh Holm

 
« Senest Redigeret: Okt 31, 2012, 17:09 af Holm »
Scotte 10 kw Semirens - V10 styring
Opvarmer 174 kvm hus fra 1939 og 50 kvm garage fra 2009
http://www.stokercloud.dk/dev/a-holm.html

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Ydelse svinger / P I regulering
« Svar #17 Dato: Nov 02, 2012, 14:12 »
Ja det var præcis hvad der var galt.. Jeg kom ud til fyret i går morges - og den kørte på 65 % men flammen lignede 10%. Sneglen havde meget svært ved at køre rundt, og jeg kunne konstatere et problem der før er set med mine Barlinek piller. Det er som de er for hårde, så sneglen ikke kan trække dem med op + de smuldre helt vildt. Jeg fik et råd herinde med olie - og det hjælper også mens det står på - den havde kørt 2 dage uden olie tilsat - og så har vi balladen. Slut med Barlinek for denne gang. Jeg kørte til den nærmeste pillemand og købte 300 kg German Pellets - så må de stå sin prøve nu  ;)

Silo blev tømt og fyldt med GP. Snegl afvejet 3 gange - snit på 1250 gram.

Så kører jeg guiden igennem i aften med luft - kan se der er flere piller på herden end nødvendigt efter 16 timers drift, så den får nok for lidt luft. Så vejer jeg lige efter igen for en sikkerheds skyld.

Men kurverne er blevet rigtig fine - så mon ikke jeg bare skal lade P og I være som de er nu?

Hvis der er en lille askekage på herden efter drift - er det så renseluft jeg skal prøve at justere på? Den kan nemt fjernes - men den bliver desværre ikke blæst af med kompressor rens.

Mvh Holm

Hej Holm

Har selv oplevet problemer med smuld med netop Barlinek. Men GP - de fejler ikke!

Jeps - det ser jo helt fornuftigt ud ved dig mht. grafer. Den lille askekage du nævner tror jeg mange oplever/"bøvler" med, for hvis det er den lille, porøse slags, så har det ingen praktisk betydning for din kørsel/forbrænding. Men prøv lige at kigge gennem kompressor-rørene der går ind i dit brænderhovede, for de KAN være stoppet til med løbesod. Prøv evt. også at "opleve" et skud når den aktiverer kompressoren og vurdér om alt er som det skal være - altså at der virkelig bliver skudt ad herden.

Håber det kunne hjælpe dig lidt videre.

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html