Forfatter Emne: Utæt opop 418  (Læst 3782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Utæt opop 418
« Dato: Okt 05, 2008, 12:18 »
Hej.

Som nogle af jer ved har jeg fået min woody / opop 418 løsning op at køre.
Idag var så første dag, hvor jeg ville prøve at rense dyret.

Da jeg åbner den bagerste luge på kedlen ser jeg til min store skræk at den lækker. Ikke meget, men der kommer små dråber vand.

http://www.postimage.org/image.php?v=aVDzNZA
http://www.postimage.org/image.php?v=gxAu_4S

Som det ses på billedet er det lige der hvor røgspjældet lukkes op imod. Har i andre en lignende svejsning på jeres kedel? Eller er min kedel tidligere blevet repareret (helt ny købt hos sanistaal).

Hvordan skal jeg forholde mig? Hvis Sanistaal vil skifte kedlen vil de vel ikke betale for en vvsér der skal fra / tilkoble?

Mon NBE vil hjælpe?
« Senest Redigeret: Okt 05, 2008, 12:19 af Neonus »

Offline Energi Bornholm

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Stokerkontrol
Sv: Utæt opop 418
« Svar #1 Dato: Okt 05, 2008, 18:08 »
Hejsa...

Det nemmeste og absolut billigste ville være at få den svejst på stedet !!!  Indtil da kan du give den et slag med en kørner/dorn...

Vh Flemming
« Senest Redigeret: Okt 05, 2008, 20:21 af Energi Bornholm »
/Energi Bornholm - Hovedforhandler af NBE brændere på Bornholm

Ombygget Mascot ( Nyt motorprint, styring, blæser og skamol )
Ilt, røggas, interface, VVBtemp.kontrol, temperaturovervågning, pumpestyring.
Driftsoptimeret Norrahammer kedel fra 1965
Danfoss ECL 200
6 KW solcelleanlæg

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Utæt opop 418
« Svar #2 Dato: Okt 05, 2008, 18:53 »
Hej - og tak for svaret.

Forstå mig ret - fyret er helt nyt og er opstillet for mindre end 14 dage siden. Derfor vil jeg have det lidt skidt med at begynde at slå på kedlen.

Desuden er jeg da ked af at have fået sådan en mandagsmodel - fra andet forum har jeg ladet mig fortælle at de omtalte svejsning normalt ikke er der. At min kedel er svejst gavner sikkert ikke levetiden.

Jeg mener - når nu kæresten og jeg har sparet penge sammen til sådan et dyr så vil vi jo gerne have det holder i lang tid. Og eftersom kæresten er højgravid kan vi ikke "bare" poste penge i en ny kedel, hvis denne bliver utæt efter 2 år. Det er desværre småt med pengene her i det mørke vest

Offline F.Rasmussen

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 87
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Utæt opop 418
« Svar #3 Dato: Okt 05, 2008, 18:56 »
Hvis jeg var dig ville jeg se at få fat i Sanistål, eller endnu bedre - hvis den er solgt af en installatør så få fat i ham

Jeg ville ikke begynde at reparere på en kedel der stadig er omfattet af garantien du risikere at leverandøren vil fraskrive sig ansvaret

Sanistål vil sikkert erstatte kedlen men ikke installationen, hvilket vel egentlig er meget fair - da de jo er en grossist-virksomhed

Lige en tilføjelse - min Opop er god nok en 430 men den er svejst i toppen af alle røgslag
« Senest Redigeret: Okt 06, 2008, 00:13 af F.Rasmussen »
Bedste hilsener - Frederik Rasmussen

Woody 20kw på H430 Opop
Trækstabilisator-V10 styring-200kvm-6 tons årligt- 160 liter VVB

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Utæt opop 418
« Svar #4 Dato: Okt 06, 2008, 06:30 »
Hej!
Det er godt nok lidt ærgeligt neonus, men bare rolig, det er jo ikke verdens undergang!
Jeg har selv en dorkedel,(minder meget om opop), og den er også svejst i toppen af røgslagene. Husk nu på det er en pladekedel, så den er jo svejset sammen! Og hullet i siden til brænderen, bliver da også skåret, og flange svejset i ,efter om du vil have en højre eller venstre monteret brænder. Jeg har selv skåret hullet i min kedel, og også selv svejset flangen til brænderen i,( derefter skal kedlen trykprøves!)
Din kedel kan udmærket have været trykprøvet og været tæt, selvom den bliver utæt nu!
Men snak med sanistål, og hør hvordan de stiller sig, og ellers er det en lille reparation, som enhver med svejse erfaring kan udføre!

mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Utæt opop 418
« Svar #5 Dato: Okt 06, 2008, 18:12 »
Så kan jeg fortælle at der er nyt i sagen.

Efter at have været i kontakt med både sanistål samt spotprisvvs, hvorigennem kedlen er købt, blev jeg her til eftermiddag ringet op at Mr Jannich himself.
Virkelig behagelig person, som engageret kunne fortælle om alle de spænde projekter der er gang i. Vi fik os en lang snak på over 60 minutter, hvor vi vist nåede hele vejen rundt :-)
Jannich tøvede ikke et sekund med at bytte kedlen - den vil jeg modtage senere på ugen.

Så alt i alt er jeg meget positivt overrasket over den vældige fine service jeg har modtaget. Vil ikke et sekund være i tvivl med at anbefale produkterne til andre - særligt når fejlretning sker så effektivt.
Happy end herfra  ;D