Vil lige følge op på denne tråd....
Det har nu snart kørt problemfrit i en uge med den nye styring, og problemet er blevet løst ved at afmontere kabel til kompressorrensventilen!
Først målte jeg på en anden ny styring, og kunne konstatere, at der også var 3V over T10-udgangen på denne... Så fandt jeg ud af, at der ikke var en effektiv jordforbindelse i mit hus! Det fik jeg udlignet på bedste installatørvis, men det hjalp lige fedt. Derefter afmonterede jeg samtlige ledninger fra styringen, og kontrollerede lux-visningen samtidigt med genmontering. Da jeg monterede ledningerne til kompressorrens gled lux op på 3, også selvom stikket var taget af ventilen. Jeg undlod derfor at montere dette kabel, og det har kørt problemfrit i en uge nu!
Der sidder en diode med tilhørende modstand over fase og nul i stikket for enden af kablet. Jeg kan kun se at det kan være denne diode der "generer" den nye styring, men har ikke prøvet at klippe den væk endnu... Men kan det virkelig passe, at denne diode kan være skyld i problemet, og hvori ligger forskellen fra den gamle til den nye styring. Det har jo kørt problemfrit med den gamle styring, og der monteres da også flittigt kompressorrens på nye V10-styringer... Er der ikke en sådan diode i stikkene til kompressorrens i dag? Den er jo ganske overflødig...
Er der nogen som har en forklaring, eller har prøvet noget lignende?
På forhånd tak - Steffen