Forfatter Emne: motorfejl på udgang.....?????? Hjælp  (Læst 10269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline shans

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 64
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: motorfejl på udgang.....?????? Hjælp
« Svar #15 Dato: Nov 11, 2012, 18:00 »
Takker for gode indput som hjalp mig i denne tråd! :D
Er relativ ny pille bruger og har været på "piller" i 14 dage nu.
Opstarten med min Scotte Mini har ikke været helt problem fri, men med god hjælp fra en kollega (klimacenter Horsens) og NBE, fandt vi bla. en fejl i multistikket, så funktionen på den interne snegl og blæser var byttet rundt, men masser af sod og røg til følge. I dag da jeg tilfældig var i bryggerset, blinkede displayet på styreboksen med fejl kode "fejl på motor udgang"

I manualen stod der bare, at styringen skulle sendes retur til NBE for rep!??
Ikke skide fedt på denne årstid. Prøvede at tage backup batteriet ud af styringen uden helt. Fik resat alarmen og fik fyret i gang igen, hvilket takke være tråden her. Men savner en log, hvor man kunne se, hvad årsagen et alarmen er.

Har efter hånden fået kørt mit fyr ind og efter om bytning af to ledninger på printet, har det kørt fint med et stabilt pille forbrug på ca. 8 kg i døgnet.
« Senest Redigeret: Nov 11, 2012, 21:13 af shans »
Med venlig hilsen

Søren Schmidt Hansen

Scotte Black Star mini 10kW
V6.78
Opvarmer 134m2 i to plan
Forventet årsforbrug 3-3,5 ton

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: motorfejl på udgang.....?????? Hjælp
« Svar #16 Dato: Nov 12, 2012, 05:53 »
Hej Shans og Persy.
En ting mange glemmer og som giver alarmen "fejl på motor indgang " er at man skal huske at tjekke sin jord .  Styring  og som minimum pumpen SKAL være jordet. Ellers kan man risikere støjspidser ved pumpestart/stop som laver uheldigheder ... Dette er netop en periodisk fejl som sker engang i mellem når de rigtige omstændigheder er til stede. Derfor er det vigtigt at jorden er god så den kan aftage disse støjspidser.
Men det kan være en enlig svale . For som al anden elektronik kan en styring også slå en bøvs og skal resættes. Men sker det for tit er der noget som får den til det.
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline percy

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: motorfejl på udgang.....?????? Hjælp
« Svar #17 Dato: Nov 15, 2012, 21:40 »
Hej Shans og Persy.
En ting mange glemmer og som giver alarmen "fejl på motor indgang " er at man skal huske at tjekke sin jord .  Styring  og som minimum pumpen SKAL være jordet. Ellers kan man risikere støjspidser ved pumpestart/stop som laver uheldigheder ... Dette er netop en periodisk fejl som sker engang i mellem når de rigtige omstændigheder er til stede. Derfor er det vigtigt at jorden er god så den kan aftage disse støjspidser.
Men det kan være en enlig svale . For som al anden elektronik kan en styring også slå en bøvs og skal resættes. Men sker det for tit er der noget som får den til det.
MVH
Claus

Hej Claus.
Som shans skriver, så ville det være dejligt med en form for log data som kan fortælle præcist hvad der er årsag til netop denne fejl.

Da jeg fik disse fejl, tror jeg det var i en periode med urstyring og at fyret ikke kørte optimalt. Tror jeg nok.
For nu da det er blevet koldere og fyret arbejder mere kontinuerligt så har jeg ikke oplevet fejl på motorudgang ?
Mener også at jeg fik renset og indstillet fyret på ny. Det kan også være med til at det kører 100% igen.

Mvh Percy.

Offline shans

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 64
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: motorfejl på udgang.....?????? Hjælp
« Svar #18 Dato: Dec 21, 2012, 21:22 »
Claus, jeg har valgt at køre min cirkulationspumpe uden om styringen så den køre konstant, så det er ikke start/stop der laver balladen. Både styring og pumpe er jorderet.

Hvad er den mest oplagte fordel ud over besparelse af strøm, at lade styringen styre pumpen også?
Jeg forstiller mig større udsving i komforten i huset, da fyret ikke bliver kølet af returvandet, men skal "afkøle" selv.
Det er derfor jeg har valgt at lade min pumpe køre konstant. Det skal siges, at jeg ikke har en sekundær temperatur føler siddende i husets koldeste rum, da jeg blev frarådet det. 
Med venlig hilsen

Søren Schmidt Hansen

Scotte Black Star mini 10kW
V6.78
Opvarmer 134m2 i to plan
Forventet årsforbrug 3-3,5 ton