Forfatter Emne: Beholdning i magasin Scotte Mini  (Læst 4221 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline shans

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 64
  • Respekt optjent: +0/-0
Beholdning i magasin Scotte Mini
« Dato: Dec 10, 2012, 22:01 »
Jeg kan ikke få magasin indholdet som er vist i displayet i på min Scotte Mini, til at stemme over ens med det faktiske indhold i magasinet. Jeg har prøvet at køre 4 360s testkørsler i autoberegninger i træk, alle med forskelligt snegl ydelser lige fra 1,9 kr til 2,1kg!?

I bund og grund, er det jo ligegyldigt hvad der står i displayet, da man jo bare kan kigge i magasinet, men det irritere mig lidt, at jeg ikke kan få det til at passe.

Er der nogen der har oplevet det samme?
Med venlig hilsen

Søren Schmidt Hansen

Scotte Black Star mini 10kW
V6.78
Opvarmer 134m2 i to plan
Forventet årsforbrug 3-3,5 ton

Offline miniBS

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Beholdning i magasin Scotte Mini
« Svar #1 Dato: Dec 11, 2012, 05:10 »
Mit virker fint - har du tjekket
Menu 02
- Magasin
- Afstand Top
- Afstand Bund
Er din en 16 Kw - med den snegl ydelse du kører med?
Min 10 Kw kører med 950 gr. ydelse......
« Senest Redigeret: Dec 11, 2012, 05:11 af miniBS »
Brænder: Scotte 10 Kw
Kedel: Blackstar BS1016 Semirens
Styring: Scotte v.6.79
Silo: 200L sammenbygget
VVB: 3 vejs Honeywell
110L Metro Combi
Grundfoss Alpha 2
Trækstabilisator

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Beholdning i magasin Scotte Mini
« Svar #2 Dato: Dec 12, 2012, 07:15 »
Hej i to...
For det første Shans . Du kan ikke få magasin beregner til at at passe helt, for den beregner efter sneglkøre tid x antal gr pr kørsel. Det vil sige at har du en 20kw så renger fyret med at der bliver kørt 20 gr ind hvergang externe snegl kører og så trækker den bare 20 gr for hver kørsel. Men som du selv har erfaret på "360 sek kørsel" så er det ikke 100% nøjagtigt derfor vil du typisk altid have mere tilbage i tanken når styringen siger den er tom.
Hvis du derimode har en direkte tankmåler som mini har så passer den selvfølgelig . Men det kræver en invistering på (tror nok) 400kr og om du synes det er det værd ved jeg ikke.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Beholdning i magasin Scotte Mini
« Svar #3 Dato: Dec 12, 2012, 08:01 »
I stedet for at lave 360s afvejninger så "kalibrerer" jeg efter tanken. jeg putter 200kg på og kører så ned mod nul, når tanken er ved at være tom på tælleren, så vurderer jeg hvor meget der er tilbage i tanken, og tillægger eller fratrækker vægt. Husk at justere luften når du ændrer vægten.

Min tank og det beregnede rammer nu inden for få kg, mere nøjagtig får man det nok ikke med det eksisterende system.

Med vejeceller kunne man ramme virkeligt præcis, inden for få gram, men det tjener jo ikke rigtig noget formål.

Man kan få en kapacitiv sensor med relæ, det er min drøm at sætte en nederst i tanken så fyret stopper før tanken løber tør og fucker sneglen op, men jeg har ikke fundet en til fornuftig pris.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Beholdning i magasin Scotte Mini
« Svar #4 Dato: Dec 13, 2012, 15:20 »
Øh den har jeg lidt svær ved at se det rigtige i ???
Smed 128 kg på igår og i dag ved samme tid fylder jeg op igen .
Forbrug 96 kg..
Men styringen sagde at der var 5 kg tilbage af de 128 kg ..
det vil sige 128-5-96 = 27kg som styring mente jeg har brugt mere end jeg faktisk har.
Vil du så have at jeg skal stille min ellers glimrende forbrænding om til det som styringen mener jeg har brugt.. ?? Ahh mon dog det. Hvis jeg skal brænde 1/3 mere af på et døgn så tror jeg nok jeg skal montere en ekstra blæser for at få luft nok.. :-)
Mon ikke det er styringen som jo regner med 30 gr på kørsel af den externe i en 30kw der regner forkert fordi sneglen ikke giver 30 gr pr kørsel men det svinger ..
Tror ikke lige at magasinet er velegnet til at beregne kørsel pr 6 min til ..
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline shans

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 64
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Beholdning i magasin Scotte Mini
« Svar #5 Dato: Dec 21, 2012, 21:36 »
Undskyld jeg lige har været lidt fraværende fra tråden.
Min Scotte er en 10kW og jo jeg syntes at ydelsen på sneglen er høj.
I den sidste periode, hvor det har været rigtigt koldt, har jeg ligget på en sæk (16kg) i forbrug pr. døgn.
Syntes faktisk, at forbruget og det faktiske indhold i magasinet, passer meget god overens nu.
Har siden sidst, justeret min blæser lidt op og køre i dag med en indstilling på 17-24-31, hvilket giver en fin forbrænding.
Måske en smule højt og giver muligvis et lidt større forbrug, men min skorsten er ikke den højeste og vil hellere sikre en god forbrænding, mindre sod og bruge lidt flere piller. Desuden spare jeg også lidt på min el tænding, da jeg før jeg hævede tallene, oplevede at fyret gik i "ingen lys" ved lav belastning.

Igen set i forhold til det olieforbrug jeg ville have haft, så er jeg er stadig MEGET tilfreds med en besparelse på 52 kr i døgnet  ;D

Mvh. Søren
« Senest Redigeret: Dec 21, 2012, 22:26 af shans »
Med venlig hilsen

Søren Schmidt Hansen

Scotte Black Star mini 10kW
V6.78
Opvarmer 134m2 i to plan
Forventet årsforbrug 3-3,5 ton