Forfatter Emne: Fejl på lysføler  (Læst 3202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tsedbvn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Fejl på lysføler
« Dato: Nov 10, 2008, 16:34 »
Hejsa
Har købt en woody brænder for ca 1 måned siden. Den er 3 gange gået i stå med melding Fejl på lysføler. Umiddelbart er den startet op ved at slukke for strømmen og tænde igen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der er i vejen. Det er lidt træls at komme hjem til et koldt hus. Den er selvfølgelig kontrolleret for sod og snavs, det var ikke det der var problemet


Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Fejl på lysføler
« Svar #1 Dato: Nov 10, 2008, 16:46 »
Hejsa
Har købt en woody brænder for ca 1 måned siden. Den er 3 gange gået i stå med melding Fejl på lysføler. Umiddelbart er den startet op ved at slukke for strømmen og tænde igen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der er i vejen. Det er lidt træls at komme hjem til et koldt hus. Den er selvfølgelig kontrolleret for sod og snavs, det var ikke det der var problemet






Hej!
Får den piller nok i lav last? Mener at den kan pines så langt ned at den går ud!
Hvilken chipversion har du?
Og er lysføleren monteret rigtigt(så den vender mod ilden?)

mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus

Offline Kongslev

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejl på lysføler
« Svar #2 Dato: Nov 10, 2008, 16:47 »
Lyder som et problem jeg lige har haft.
Har du fået nye piller??
Jeg ændret optændingen tid og % til (9 min 0g 100 %),og så vejede jeg pillerne af igen, og så lagde jeg resultatet ind i menu 2-3-4.

/Kongslev

Offline tsedbvn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fejl på lysføler
« Svar #3 Dato: Nov 10, 2008, 16:53 »
Chipversion 4.24. En af gangene hvor den meldte fejl var jeg hjemme, og kunne konstatere at der var synlig ild. Det resulterede også i at den "sprang over" optænding og gik i drift umiddelbart efter sluk og tænd af strøm. Den går aldrig længere ned end ca. 75 lux. når den kører 10 %.