Forfatter Emne: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.  (Læst 23167 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #30 Dato: Jun 12, 2012, 08:13 »
Hej Jens

Hvordan ser det ud med den lille dataopsamlingsboks? Kommer den til salg gennem jer? Min dataopsamlingsknallert begynder at skrante lidt så jeg skal til at finde en anden løsning.

Mvh
Emil
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline Cykelbent

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #31 Dato: Jun 14, 2012, 09:35 »
Hej Jeg er ny bruger ved ikke så meget om stokerkontrol mm men den lille dataopsamlings(dims) lyder tiltalende da jeg ik vil have en pc kørende hele tiden ( mit fyr Scotte mini Black Star +) 8) er der noget nyt om hvornår den evt er købebar  ;D
mvh
Bent

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #32 Dato: Jun 14, 2012, 10:20 »
Hej

Vi har ikke lige en boks på trapperne, på den anden side vil jeg ikke udelukke der kommer en.

Der bliver arbejdet på en løsning til Raspberry pi, som er meget billig, men dog ikke ordentligt i handlen endnu. I første omgang er det nok noget med at man selv køber boksen og selv installerer det der skal installeres, evt. ud fra en udførlig guide som vi laver.

Der er jo også altid den mulighed at købe en mini pc og installere StokerKontrol. Den der nævnes først i tråden er et meget godt bud på en sådan løsning, den fylder stort set intet og kræver ingen skærm, blot strøm og et netstik, så styrer man det hele via StokerCloud og evt. fjernskrivebord.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Cykelbent

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #33 Dato: Jun 20, 2012, 11:38 »
Hej Jens
Nu er jeg ik den store nørd udi pc mm  :P men den mini pc du nævner og som er vist først i tråden lyder tiltalende på mig men hvor køber jeg sådan en  ::)
Venlig hilsen
Bent  ^-^

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #34 Dato: Jun 27, 2012, 11:01 »
RaspPi'en er bestilt nu. Der er 5 ugers leveringstid. Jeg er dog stadig interesseret i den embeddede som oprindeligt blev linket til da jeg mangler VGA stik til min touchskærm på RaspPi'en.

Det kunne godt ligne denne: http://robosavvy.com/store/product_info.php/cPath/39/products_id/1839

Men der er også nummeret større: http://robosavvy.com/store/product_info.php/cPath/39/products_id/1854
Den har lidt flere kræfter, dobbelt op på RAM og giver mulighed for at sætte en 2,5'' disk i hvis man ikke vil boote fra SD kort. Og så er der 3 x RS232 indbygget. Den er dog ikke på lager i øjeblikket. Hmm...

Nogen i det østjyske der skal være med i en bestilling? Der er en 50'er at spare på fragten på hver ekstra   ::)

Mvh
Emil
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #35 Dato: Jun 27, 2012, 22:45 »
Det kunne godt ligne denne: http://robosavvy.com/store/product_info.php/cPath/39/products_id/1839
Men der er også nummeret større: http://robosavvy.com/store/product_info.php/cPath/39/products_id/1854

Hej,

Ja, det er måske ikke lige den, men den ligner den meget og har samme CPU.

Nu bliver det lidt teknisk, men bemærk at CPU'en mangler den instruktion der hedder CMOV, hvorfor den ikke (i praksis) er i686 kompatibel. Det betyder at visse linux distributioner ikke kan køre på den, med mindre de er bygget til ikke at bruge CMOV instruktionen. Men bla. Debian tager højde for det, så hvis man holder sig til den (og sikkert også andre), så er der ingen problemer. Fedora dur bla. ikke i de nye udgaver. StokerKontrol har ikke problemer med manglende CMOV instruktion, blot der er taget højde for det i det underliggende styresystem.

Nå, men når/hvis du får den, så sig evt. til så kan jeg guide dig til at få installeret en distribution samt StokerKontrol, jeg har været igennem det, og det gav lidt hovedbrud men blev løst... måske også fordi jeg hårdnakket ville have fedora på den  ;D

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline kaan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #36 Dato: Jul 05, 2012, 09:01 »
Skal man så ha en usb til rs232 fra boksen og over i styringen eller er der rs232 port i den???

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #37 Dato: Jul 05, 2012, 15:10 »
Skal man så ha en usb til rs232 fra boksen og over i styringen eller er der rs232 port i den???

Lige den boks der kræver en usb-rs232 adapter. Jeg synes dog at jeg kan se 3 ben til en serielport derinde, og porten findes også i Linux. Men det kræver man selv lodder lidt, og jeg vil ikke garantere det virker.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #38 Dato: Sep 05, 2012, 05:42 »
Hej jens.
Jeg har haft rasberryen liggende et stykke tid nu . Men jeg har ikke haft tid til at rode med den og har det heller ikke lige nu.Men på et tidspunkt skal jeg til det så jeg ville lige høre om du havde tænkt på sagen.
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #39 Dato: Sep 12, 2012, 20:21 »
Hej,

Som jeg også har skrevet andet sted i aften, så har vi fået StokerKontrol op at køre på Raspberry PI.

Her er en guide til, hvordan det gøres skrevet af Peter Farsinsen, som også har været så venlig at stille hans enhed til rådighed så det kunne lade sig gøre.
http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/stokerkontrol-pa-raspberry-pi/

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Dataopsamling for Scotte/Woody/Bio Comfort 4,5 og 6.
« Svar #40 Dato: Sep 28, 2012, 10:19 »
Så kører rasberry Pi på stokerkontrol.
Det var nemt at lave.
Bygge en kasse til den i lego.
Downloade debian til PI på et 4gb sd kort.
Sæt det i - sætte strøm-netvækskabel og usb stik til RS232 i .
Lave portforwarding i router fra en fast lan ip adr som Pi havde fået til port 5901 og 22
Ringe til knægten og give ham min ip adr .
1 time efter ringede han tilbage at nu kørte det.
Og det virker fint.
Jeg går primært på på den via cloud for der kører det hurtigt. Men der er nogle parameter i opsætningen jeg ikke kan nå via cloud og skal jeg lave noget der logger jeg på Pi via min blærbare med tightvnc
Super nemt :-)
bortset fra idag da jeg fik lukket programmet ned ved den fejl. Så kunne jeg ikke starte det igen og måtte have fat i knægtsupporten igen. Viser sig han have lavet noget fidelihut som gør at den starter automatisk stokerkontrol op når strømmen har været af  PI eller netvæket har været væk og det er lidt kringlet at lave så jeg har lovet ikke at trykke på det forkerte kryds igen :-)
« Senest Redigeret: Sep 28, 2012, 10:24 af Lamborg »
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html