Forfatter Emne: App til fyret  (Læst 22793 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jeppe158

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: App til fyret
« Svar #45 Dato: Nov 27, 2013, 21:04 »
Som holm skriver er der lige nogle småting, men ift. at det er en beta er det godkendt. Det er godt arbejde.

Hvis jeg skal komme med nogle ting yderligere mangler jeg en forbrug pr. dag i "hjemmeskærmen" hvor jeg kan indstille den til at vise røg temp, skakt temp og ekstern temp.

Er planen at den skal kunne det samme med fx ændring af indstillinger som stokercloud.dk?

De bedste hilsner
Jeppe

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: App til fyret
« Svar #46 Dato: Nov 27, 2013, 21:28 »
Hej med jer

Tak, det er super med nogle tilbagemeldinger.

Som jeg ser det lige nu har vi én graverende fejl på iphone, det ser ud til at gå i kage, hvis man vælger andre kurver end de den er født med, jeg har ikke set det på Android, men ser ud til at Mhes har lykkedes med det der også der :-) Vi kigger på det på begge platforme, men især iphone skal vi have til at køre med det.

Pilene på hovedskærmen. De bruges såmænd bare til at blinke når der er alarm.... det er ikke knapper man skal trykke på, men det ser ud til det kan misforståes.

Vedr. hvad den skal kunne i fremtiden. Ja vi ved det ikke helt, det er jo meget baseret på tilbagemeldinger/erfaringer når vi har brugt det lidt, men ihvertfald vil jeg gerne have hændelser med også, så de kommer. Noget alarmering til indbakke og evt. rystefunktion ved alarm er nok også ret sikkert noget der kommer.

Vedr. at stille parametre - jeg tror ikke det kommer, man kan jo altid logge ind på stokercloud.dk via en browser og ordne det der. Måske der kommer noget afstilling af alarm, start, stop, forbrug trip tæller.

Vi har heller ikke glemt Windows phone - den skal nok komme.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline thomas_h

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 108
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: App til fyret
« Svar #47 Dato: Nov 29, 2013, 13:04 »
Hej med jer

Tak, det er super med nogle tilbagemeldinger.

Som jeg ser det lige nu har vi én graverende fejl på iphone, det ser ud til at gå i kage, hvis man vælger andre kurver end de den er født med, jeg har ikke set det på Android, men ser ud til at Mhes har lykkedes med det der også der :-) Vi kigger på det på begge platforme, men især iphone skal vi have til at køre med det.

Pilene på hovedskærmen. De bruges såmænd bare til at blinke når der er alarm.... det er ikke knapper man skal trykke på, men det ser ud til det kan misforståes.

Vedr. hvad den skal kunne i fremtiden. Ja vi ved det ikke helt, det er jo meget baseret på tilbagemeldinger/erfaringer når vi har brugt det lidt, men ihvertfald vil jeg gerne have hændelser med også, så de kommer. Noget alarmering til indbakke og evt. rystefunktion ved alarm er nok også ret sikkert noget der kommer.

Vedr. at stille parametre - jeg tror ikke det kommer, man kan jo altid logge ind på stokercloud.dk via en browser og ordne det der. Måske der kommer noget afstilling af alarm, start, stop, forbrug trip tæller.

Vi har heller ikke glemt Windows phone - den skal nok komme.

Mvh. Jens

Hvor tæt er man på release af iPhoneApp, venter spændt, når nu man nu ikke måtte være med på beta alligevel.

Thomas.
Opvarmer ca. 170 m2
Woody 10 KW, Black Star BS1016
v10.0468
Online fra fyr http://stokercloud.dk/dev/thomas_hu.html

Offline jeppe158

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: App til fyret
« Svar #48 Dato: Dec 02, 2013, 18:52 »
Test er i fuld gang og jeg har følgende kommentarer/ønsker.

Når man trykker på en sølje i forbrugsdiagrammet kunne det være godt hvis den så vist værdien. Det samme gør sig gældende når man trykker på et punkt i graferne i "fane 3".
Kunne man tilføje dagens forbrug i en af viserne på forsiden?

Thumbs up for driftsikkerheden. Den er ikke crashet en eneste gang endnu. Næsten som en scotte :)

Mvh.
Jeppe

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: App til fyret
« Svar #49 Dato: Dec 03, 2013, 07:16 »
Test er i fuld gang og jeg har følgende kommentarer/ønsker.

Når man trykker på en sølje i forbrugsdiagrammet kunne det være godt hvis den så vist værdien. Det samme gør sig gældende når man trykker på et punkt i graferne i "fane 3".
Kunne man tilføje dagens forbrug i en af viserne på forsiden?

Thumbs up for driftsikkerheden. Den er ikke crashet en eneste gang endnu. Næsten som en scotte :)

Mvh.
Jeppe

Hej Jeppe

Super, tak for det.

Jeg noterer dine ønsker til en kommende version.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: App til fyret
« Svar #50 Dato: Dec 08, 2013, 15:53 »
Hej Jens. Mens der er åbnet for gaveønsker til Jul. Ville det være super hvis, der var mulighed for justere på fyret. I den kommende App til iPhone. Oplader pt. Med en Raspberry 512MB til stokercloud. Eneste minus er at når jeg foretager en ændring på eks. P-led så bliver ændringerne ikke gemt selvom jeg vælger gem. Stor ros herfra med stokercloud og særlig med en App til iPhone. Kører også gerne en test. Send blot en pm.  :)
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline Schou1984

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: App til fyret
« Svar #51 Dato: Dec 10, 2013, 17:48 »
Hej Jens

Kommer der præverversion til resten af os der meldte os som testere? Eller er der kommet en dato på en officiel app? :-)

Offline Schou1984

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: App til fyret
« Svar #52 Dato: Jan 07, 2014, 00:35 »
Så fik jeg hentet den nye app :) Lækkert! Kan se at den kun er til overvågning, kunne man forestille sig at der kommer alarmer på? Som så giver en notifikation direkte på mobilen gennem appen? Og måske mulighed for manuel betjening eller reset af alarmer samt start stop af anlægget!? :)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: App til fyret
« Svar #53 Dato: Jan 07, 2014, 15:34 »
Så fik jeg hentet den nye app :) Lækkert! Kan se at den kun er til overvågning, kunne man forestille sig at der kommer alarmer på? Som så giver en notifikation direkte på mobilen gennem appen? Og måske mulighed for manuel betjening eller reset af alarmer samt start stop af anlægget!? :)

Hej Schou

Ja, der vil komme noget notifikation af en art vedr. alarmer.

Umiddelbart er app'en tænkt til overvågning, vil man justere kan man blot logge ind på stokercloud via sin smartphone, så lige med det første vil man ikke kunne foretage ændringer, herunder afstille alarmer.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: App til fyret
« Svar #54 Dato: Jan 07, 2014, 16:48 »
Hej Jens.

Super app. Virker som et dejligt hurtigt opslag. Har dog et problem, får kun ingen data i fane 2. Som jeg forventer er forbrug de sidste 24 timer, 24 dage, 12 måneder samt 12 år. Har forsøgt at afinstallere og geninstallere app. Har også forsøgt på min ipad med samme resultat. Har data til rådighed på stokercloud - link http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=nordgren.dk
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013