Forfatter Emne: Forskellige temperature på tablet og PC  (Læst 1425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Forskellige temperature på tablet og PC
« Dato: Sep 21, 2018, 20:39 »
Hej

Da jeg skulle starte op nu her oplevede jeg at fyret døjede noget med at komme igang.
Skulle førsøge 3 gange, det er aldrig sket før.

Så kom det igang.

Jeg har før oplevet der gik rod i tingene ved opdateringer, men nu bliver det "sjovt"

I forbindelse med vejr kompenseringen er der 2 forskellige reference temperature hvis jeg ser på pc eller tablet.

Dne på PC passer, for nuværende  lige omkring 6 grader på tablet i fyrrum er samme temperatur 17 grader.
Pussigt er det at både den ene og anden henter data fra stokercloud.dk

Samtidigt oplevede jeg at det ikke var det samme der skete i fyret som på tableten, altså at der stod opstart og drift på skærmen men der var ikke ind i brænderen selvom styringen kørte drift.

Det er faktisk langt fra betryggende må jeg sige, nogen ide om hvorfor det ikke spiller sammen?


EDIT: Lige pludseligt passer tallene sammen. Egentligt er det jo fint nok, men med NajHat på jo ikke særligt der kommer forskellige informationer på forskellige platforme, også omkring hvad fyret foretager sig.
Jeg fik "ALARM OPTÆNDING" på tablet selvom fyret kørte videre som der var ild i det, men det var der ikke.

« Senest Redigeret: Sep 21, 2018, 21:24 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Forskellige temperature på tablet og PC
« Svar #1 Dato: Sep 23, 2018, 14:15 »
Nu har jeg været igang med at lave visse ændringer i setuppet.

I den forbindelse skulle jeg vælge sensor og lidt, men blev faktisk temmelig overrasket, hvad sker der lige her?

T6 = Brænderventil???

osv.

Jeg kunne ikke vælge sensor på tabletten, da jeg så, meget frustreret kiggede på PCèn var alt lige pludselig korrekt.

Underlighederne er begyndt efter jeg opdaterede det hele.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.