Forfatter Emne: Ekstern stop tæller ned trods stop  (Læst 1426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Ekstern stop tæller ned trods stop
« Dato: Sep 16, 2019, 12:10 »
Som beskrevet i overskriften

Mit fyr står med spændingsforsyning i status "OFF"
I den status er lampdasonden varm og bruger derfor strøm, men fred med det.
I samme status kan fyret køre med vejrkompenseringen hvilket passer mig fint fordi den så kan regulere min gulvvarme der er forsynet af solvarmen.

Men påfaldende er det at normaltvist står fyret jo så tilsluttet i status "OFF" Den eksterne kontakt er afbrudt fordi der ikke er varmekald fra huset.

Det er sommerstatus på mit varmeanlæg. Samtidigt trækker jeg VVBføleren over på en anden styring så den står med fejl der og således ikke kan starte op ved VVB varmekald.


Nu er der varme kald fra huset, således er "Ekstern stop" ikke afbrudt mere, men fyret er stadigt i status "OFF"


Men nu tæller den eksterne kontakt ned fra de 5 minutter der normaltvist er forsinkelse på ekstern start/stop.

Når tælleren når "0:00" sker der intet.

Tælleren starter op igen tilfældigt.


Altså når fyret er i status "OFF" og ekstern kontakt sluttes begynder tælleren at tælle ned uden der (heldigtvist) sker noget ved det.

Er der en forklaring på det? og kan jeg være sikker på mit fyr ikke lige pludeseligt starter op utiltænkt?

Og nej, jeg har ikke pillet ved noget og fejler er både på pc, tablet og telefon.

Der er intet i loggen om "Ekstern kontakt" så jeg optog en lille video der beskriver mærkværdigheden.
« Senest Redigeret: Sep 16, 2019, 12:12 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Ekstern stop tæller ned trods stop
« Svar #1 Dato: Sep 16, 2019, 13:43 »
Som beskrevet i overskriften

Mit fyr står med spændingsforsyning i status "OFF"
I den status er lampdasonden varm og bruger derfor strøm, men fred med det.
I samme status kan fyret køre med vejrkompenseringen hvilket passer mig fint fordi den så kan regulere min gulvvarme der er forsynet af solvarmen.

Men påfaldende er det at normaltvist står fyret jo så tilsluttet i status "OFF" Den eksterne kontakt er afbrudt fordi der ikke er varmekald fra huset.

Det er sommerstatus på mit varmeanlæg. Samtidigt trækker jeg VVBføleren over på en anden styring så den står med fejl der og således ikke kan starte op ved VVB varmekald.


Nu er der varme kald fra huset, således er "Ekstern stop" ikke afbrudt mere, men fyret er stadigt i status "OFF"


Men nu tæller den eksterne kontakt ned fra de 5 minutter der normaltvist er forsinkelse på ekstern start/stop.

Når tælleren når "0:00" sker der intet.

Tælleren starter op igen tilfældigt.


Altså når fyret er i status "OFF" og ekstern kontakt sluttes begynder tælleren at tælle ned uden der (heldigtvist) sker noget ved det.

Er der en forklaring på det? og kan jeg være sikker på mit fyr ikke lige pludeseligt starter op utiltænkt?

Og nej, jeg har ikke pillet ved noget og fejler er både på pc, tablet og telefon.

Der er intet i loggen om "Ekstern kontakt" så jeg optog en lille video der beskriver mærkværdigheden.

Tak for rapporteringen - vi tager et kig på det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Ekstern stop tæller ned trods stop
« Svar #2 Dato: Sep 17, 2019, 07:00 »
Beskrivelse/dokumentation

https://youtu.be/2tH1jZ1yj9g
https://www.youtube.com/watch?v=rBsj1fRFgxU&feature=youtu.be

Som beskrevet er det, umiddelbart, rimeligt tilfældigt hvornår den begynder at tælle ned, og/men det det virker som den "er blevet færdig" med det efter kombinationen "OFF" og ekstern kontakt "SLUTTET"  har været har været status noget tid, som i et døg eller lignende. 
« Senest Redigeret: Sep 17, 2019, 07:02 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.