Forfatter Emne: PilleKorrektion (igen)  (Læst 8633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
PilleKorrektion (igen)
« Dato: Okt 22, 2019, 23:19 »
Så er jeg kommet til at indstille lidt igen, pludeseligt lavede fyret uforbrandte piller igen, samme piller samme indstillinger, eller jeg havde ikke ændret noget, men fred med det.

Mit 360 sekunders dossering er 750g


Er det korrekt opfattet at når styringen dossere MERE end de 750 gram på et af niveauerne er der fordi O2 niveauet ellers ville være HØR højt og der derfor indføres flere piller for at få forbrændt noget mere O2 i den luft blæseren dossere?

Ligeledes når styringen dossere MINDRE end de 750g er det fordi der er O2 underskud på blæserens luft og der dermed skal være mindre bål for at ramme det indstillede O2 niveau?

Så blæseren kan skrues et trin OP hvis dosseringer er noget større end 750 og NED hvis den er noget under?

Eller vender det hele om?


Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #1 Dato: Okt 23, 2019, 00:53 »
Så er jeg kommet til at indstille lidt igen, pludeseligt lavede fyret uforbrandte piller igen, samme piller samme indstillinger, eller jeg havde ikke ændret noget, men fred med det.

Mit 360 sekunders dossering er 750g


Er det korrekt opfattet at når styringen dossere MERE end de 750 gram på et af niveauerne er der fordi O2 niveauet ellers ville være HØR højt og der derfor indføres flere piller for at få forbrændt noget mere O2 i den luft blæseren dossere?

Ligeledes når styringen dossere MINDRE end de 750g er det fordi der er O2 underskud på blæserens luft og der dermed skal være mindre bål for at ramme det indstillede O2 niveau?

Så blæseren kan skrues et trin OP hvis dosseringer er noget større end 750 og NED hvis den er noget under?

Eller vender det hele om?

Styringen bruger det du afvejer og indtaster i autoberegneren og evt. korrektionsfaktoren til pille forbrugsgraferne.

Og så er det udgangspunktet når styringen starter. Hvis dine lufttal ikke passer, så korrigeres først lidt på blæseren, og dernæst på pilledoseringen, hvis blæser justering ikke er nok. Så det er korrekt at der kan doseres flere og færre piller end det tal som er sat i autoberegneren.

Du kan i bund og grund være ligeglad med blæserkorrektionstallene, så længe ønsket og aktuel O2 stemmer overens, og det er lige netop O2 tallet der er bestemmende for den korrekte forbrænding.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #2 Dato: Okt 23, 2019, 07:30 »

Styringen bruger det du afvejer og indtaster i autoberegneren og evt. korrektionsfaktoren til pille forbrugsgraferne.

Og så er det udgangspunktet når styringen starter. Hvis dine lufttal ikke passer, så korrigeres først lidt på blæseren, og dernæst på pilledoseringen, hvis blæser justering ikke er nok. Så det er korrekt at der kan doseres flere og færre piller end det tal som er sat i autoberegneren.

Du kan i bund og grund være ligeglad med blæserkorrektionstallene, så længe ønsket og aktuel O2 stemmer overens, og det er lige netop O2 tallet der er bestemmende for den korrekte forbrænding.


Jamen jeg er helt med på hvordan tingene køre og regulere og nu er jeg netop ikke ligeglad med de tal og hvorfor og hvordan de reagere.
Det er derfor jeg spørger.

Min aske blev aldeles forandret i forbindelse med det har stået helt stille hele sommeren,  så jeg er ved at skyde fyret ind igen.
På godt dansk var asken lange finere og helt uden klumper både med og uden O2 regulering sidste år da fyret blev slukket.
Nu er det så startet op igen, uden at få påfyldt piller, det køre bare på dem der var der fra sidst, og nu er der klumper i asken, også efter det er fyldt med "friske piller" fra en tæt sæk.

Så det jeg spørger om er om reaktionerne  på de beskrevne scenarier er som jeg opfatter dem i forhold til O2 korrektionen tilførsel af piller?
« Senest Redigeret: Okt 23, 2019, 07:44 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #3 Dato: Okt 23, 2019, 08:27 »
Dine piller har nok suget fugt, og så brænder de anderledes.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #4 Dato: Okt 23, 2019, 11:58 »
Dine piller har nok suget fugt, og så brænder de anderledes.

Det tænker jeg ikke dem i plasticposerne har, og havde du iøvrigt ikke en aftale med dig selv om ikke at kommenterer på de indlæg der står 383CI i venstre hjørne af?

Mit spørgsmål drejer sig ikke om andet end hvordan pille korrektionen og forhold omkring blæseren virker.

Ikke om piller, kvalitet, luft eller en gravhunds dårlige mave, eller hvad der har betydning eller ej.


Men hvis ikke der kommer noget konkret svar er det jo fair nok, så kan det skyltes folk ikke vil svare mig hvilket flere tydeligt har udtrykt, men også at der, helt reelt og faktuelt, ikke er nogle der ved hvordan det fungerer.
« Senest Redigeret: Okt 23, 2019, 12:01 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #5 Dato: Okt 23, 2019, 14:13 »
Dine piller har nok suget fugt, og så brænder de anderledes.

Det tænker jeg ikke dem i plasticposerne har, og havde du iøvrigt ikke en aftale med dig selv om ikke at kommenterer på de indlæg der står 383CI i venstre hjørne af?

Mit spørgsmål drejer sig ikke om andet end hvordan pille korrektionen og forhold omkring blæseren virker.

Ikke om piller, kvalitet, luft eller en gravhunds dårlige mave, eller hvad der har betydning eller ej.


Men hvis ikke der kommer noget konkret svar er det jo fair nok, så kan det skyltes folk ikke vil svare mig hvilket flere tydeligt har udtrykt, men også at der, helt reelt og faktuelt, ikke er nogle der ved hvordan det fungerer.
synes du skulle tænke over din egen opførsel, i stedet for at pege fingre af dem der faktisk gider hjælpe, og det måske er grunden til ingen gider dele deres viden med dig. En god tone kommer man længere med. Du er negativ og kværulerede i dine indlæg, det kommer man sgu ikke langt med, og det har du jo nok erfaret. God dag.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #6 Dato: Okt 23, 2019, 15:41 »


Mit spørgsmål drejer sig ikke om andet end hvordan pille korrektionen og forhold omkring blæseren virker.

Ikke om piller, kvalitet, luft eller en gravhunds dårlige mave, eller hvad der har betydning eller ej.


Men hvis ikke der kommer noget konkret svar er det jo fair nok, så kan det skyltes folk ikke vil svare mig hvilket flere tydeligt har udtrykt, men også at der, helt reelt og faktuelt, ikke er nogle der ved hvordan det fungerer.

 synes du skulle tænke over din egen opførsel, i stedet for at pege fingre af dem der faktisk gider hjælpe, og det måske er grunden til ingen gider dele deres viden med dig. En god tone kommer man længere med. Du er negativ og kværulerede i dine indlæg, det kommer man sgu ikke langt med, og det har du jo nok erfaret. God dag.

Igen, du lovede både dig selv og mig ikke at kommenterer på min indlæg, så igen er jeg undrende, men fred med det.
Jeg tænker bestemt meget over mit udtryk. Hvor jeg kværulere henne i det her indlæg kan jeg virkeligt ikke se. Jeg spørge meget specifikt til en funktion.
Jeg tænker det spørgsmål kan besvares lige så specifikt, men et Ja eller et Nej, alt efter om udlægningen af funktionen er korrekt opfattet eller ej.   
Tilmed svare jeg, og forholder mig til dit forslag om det kunne være pillerne der er fugtige. Det tænker jeg ikke de er, de har stået inde hele året, både i poser og pallerne er emballeret.

Jeg er helt enig i "man" kommer langt med en ordentligt tone og jeg har både fået meget hjælp her og selv givet andre den, både her og andre steder.

At du så opfatter mig som du beskriver er jo ikke noget jeg har indflydelse på overhovedet.
Når jeg svare på spørgsmål forholder jeg mig direkte til problematikken, ikke alt muligt andet, og jeg kan bestemt godt accepterer hvis der ikke er nogen med specifik viden der vil dele den.

Det sker da også jeg simpelthen ikke gider bidrage med en løsning selvom jeg har et forslag, det er oftest i de anledninger hvor jeg ved jeg ser en smule anderledes på nogle ting end det store jubelkor, men jeg tror ni nok dem der har fået hjælpen, både her på nettet og irl er rimeligt tilfredse men (gratis) vejledning i ugelang finjustering så asken kommer på det "KaffeNiveau" jeg gerne vil vende tilbage til efter mit fyr har sovet sommersøvn og er vågnet forandret op. 
« Senest Redigeret: Okt 23, 2019, 15:42 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #7 Dato: Okt 23, 2019, 15:42 »
Jeg kan kun komme med samme svar, for der er simpelthen ikke mere i det.

Det er O2 tallene der bestemmer forbrændingen.. alle de andre tal er blot en indikering om at noget er skævt, men det er altså skævt uden at behøve at have indflydelse på forbrændingen, men det kan være så skævt at O2 styringen ikke formår at gøre sit job.

Uden at dit fyr er online og jeg kender styringens nummer, kan jeg ikke rigtig tilføje mere ud over nedenstående.

Du kan læse om O2 styringen på NBE's hjemmeside, og så er der uddybende materiale på mhes.dk

NB.. jeg er helt på bølgelængde med Skot1, du giver altså dem der prøver at hjælpe dig en fornemmelse af at de er nogle papnæser der ikke gider forklare dig det du spørger om..
99% herinde bruger deres fritid på at hjælpe andre, og får intet andet end utak af at hjælpe dig..Jeg tager folk som de er, og ikke som jeg vil have de skal være.  :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #8 Dato: Okt 23, 2019, 16:05 »
Jeg kan kun komme med samme svar, for der er simpelthen ikke mere i det.

Det er O2 tallene der bestemmer forbrændingen.. alle de andre tal er blot en indikering om at noget er skævt, men det er altså skævt uden at behøve at have indflydelse på forbrændingen, men det kan være så skævt at O2 styringen ikke formår at gøre sit job.

Hmm, det er vel forbrændingen der bestemmer O2 tallene, eller rettere de læste O2 værdier er et udtryk for forbrandingen, så regulerer styringen efter dem, og forsøger at ramme de forudindstillede værdier. Da mit fyr gik i sommer hi lavede det kun kaffe, både med og uden O2 regulering. Da jeg så startede det op igen nu her var det med de nye korrektions "regler/tal" og forandringer i indstillingerne og mulighederne. Så lavede det ikke kaffe mere, men klumper.
Jeg siger ikke der er sammenhæng, jeg vil bare gerne tilbage til kaffe aske og prøver at forstå de korrektionstal som så tilsyneladende ikke er så nemme som man umiddelbart skulle tro. 


Uden at dit fyr er online og jeg kender styringens nummer, kan jeg ikke rigtig tilføje mere ud over nedenstående.

At mit fyr ikke er almindeligt tilgængeligt har vel igen ikke noget med den specifikke forklaring op korrektionstal at gøre?


Du kan læse om O2 styringen på NBE's hjemmeside, og så er der uddybende materiale på mhes.dk

Den er studeret i nærhed og kombineret med en teknisk uddannelse skulle jeg mene at have rimeligt styr på funktionen, det er igen bare forståelsen af korrektions tallene jeg ville have på plads.



NB.. jeg er helt på bølgelængde med Skot1, du giver altså dem der prøver at hjælpe dig en fornemmelse af at de er nogle papnæser der ikke gider forklare dig det du spørger om..

At jeg skulle give det indtryk af at andre var papnæser, og det tænker jeg ikke der er særligt mange der er, er bestemt ikke meningen, men jeg spørger meget specifikt, og håber på et specifikt svar.
Jeg tænker ikke at folk ikke gider, så kunne de jo bare lade være at kommentere, men der er åbenbart ingen der ved det specifikt der gider kommentere, og det er jo igen helt fair. Det gider jeg jo heller ikke altid selv.

99% herinde bruger deres fritid på at hjælpe andre, og får intet andet end utak af at hjælpe dig..Jeg tager folk som de er, og ikke som jeg vil have de skal være.  :)

Hvis du mener utak er det du, og andre får, er det jo ikke andet at gøre end undlade at bruge fritiden på mig. Jeg har, igen fået meget hjælp her og er taknemlig for det og dem jeg har hjulpet har også udtrykt en vis taknemlighed når jeg har hulet og indstillet fyr rundt omkring.
Hvordan jeg opfattes af andre bestemmer de jo helt selv. Jeg er helt den samme og der er nogle der syntes jeg er et flink og hjælpsom fyr der stiller op uanset hvad.

Andre mener jeg er en arrogant stodder.

Jeg er helt den samme i begge situationer, der er andre der bestemmer hvad de ser og opfatter.

Over 20 år med forskelig grad af fejlfinding har lært mig at jo mere specifikt vi kan specificere tingene, jo mere specifikt kan "man" gå efter fejlene, der er jo også langt hjem hvis "bilen ikke kan starte"

Nej det kan den ikke, men hvad skete der osv.

Så det er derfor jeg søger specifikke svar på specifikke spørgsmål. 
« Senest Redigeret: Okt 23, 2019, 16:06 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #9 Dato: Okt 23, 2019, 17:44 »
Så det er derfor jeg søger specifikke svar på specifikke spørgsmål.

Jeps, og det specifikke svar fik du i mit 1. indlæg..

Styringen bruger det du afvejer og indtaster i autoberegneren og evt. korrektionsfaktoren til pille forbrugsgraferne.

Og så er det udgangspunktet når styringen starter. Hvis dine lufttal ikke passer, så korrigeres først lidt på blæseren, og dernæst på pilledoseringen, hvis blæser justering ikke er nok. Så det er korrekt at der kan doseres flere og færre piller end det tal som er sat i autoberegneren.

Du kan i bund og grund være ligeglad med blæserkorrektionstallene, så længe ønsket og aktuel O2 stemmer overens, og det er lige netop O2 tallet der er bestemmende for den korrekte forbrænding.

Hvortil du svarer...
Jamen jeg er helt med på hvordan tingene køre og regulere

Men det er du jo ikke, for så spurgte du jo ikke..

Det ville nu engang være det bedste hvis dit fyr var online, og man kunne se tallene og graferne igennem.

Men kig på min cloud, for der er O2 styring, og det virker perfekt.. så må du prøve at sammenligne med din egen.

Så kan du også sammenligne med mhes_v10 som jeg med sikkerhed ved kører perfekt..

Prøv at beskriv forskellene du ser, så skal jeg forklare dig hvorfor og hvad det betyder.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Mazanti

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 47
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #10 Dato: Okt 23, 2019, 20:19 »
Citér
Rent faktisk fungerer O2 styringen nu helt som jeg foreslår det i min vejledning.
Blæser reguleringen er ren P-regulering og træpille reguleringen fungerer som ren I-regulering.
At parametrene så hedder P-led i begge tilfælde kan måske forvirre nogle.
Man kan kalde dem "regulerings faktor - blæser" og "regulerings faktor - træpiller" eller hvad man har lyst til, men funktionen er altså ligesom mit forslag til ren P-regulering på blæser og ren I-regulering på træpiller.

Korrektionstallene er nu i gram i stedet for % og kan opfattes som "modsat af tidligere".
Om man er til gram eller % spiller ingen rolle i denne sammenhæng, men når korrektionstallet er større i gram end den afvejede sneglydelse betyder det at der skal tilføres færre træpiller (sneglen skal køre mindre) og omvendt når den er mindre.

Ideen er sikkert at et korrekt indstillet fyr med luftflowmåling vil får den rigtige mængde luft altid, og derfor vil nødvendige justeringer i brændsel/luftforholdet naturligt være i træpillemængden.
Det kan man være enig eller uenig i, men det er altså sådan det fungerer.

Personligt ville jeg vælge at fastholde træpilledoseringen og lade korrektionstallene afspejlede hvor meget blæseren skal justeres, men jeg kan leve med begge modeller  ;)
...og begge modeller fungerer fint  ;)

Hilsen
Michael

https://stokercloud.dk/v3/#/Mazanti1989/main-page

160 m2 Fra 1962
Isolering: fuglene ælsker mit tag

Blackstar 1016 kedel, V13 Styring, iltstyring og Kompressor rens

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #11 Dato: Okt 23, 2019, 21:05 »

Hvortil du svarer...
Jamen jeg er helt med på hvordan tingene køre og regulere

Men det er du jo ikke, for så spurgte du jo ikke..


Jeg må rette lidt, jeg ved ikke hvad pille korrektionen udtrykker og hvordan pillerne dosseres derudfra. Det er det jeg spørger om, flere piller ved for højt O2 tal i forhold til ønsket, færre ved for lavt O2 tal?

Mit fyr kørte fuldstændigt perfekt i forhold til aske sidste år, både med og uden O2 reguleringen. Jeg gentager mig selv når jeg siger det er anderledes efter sommer dvale og der er lavet om på indtastningsmulighederne og måske O2 reguleringen bagved.

Så der er derfor jeg er igang med at indregulerer igen, dog holder jeg mig til O2 tallene fra sidst, de giver "kaffe aske" men i forbindelse med omlægningen er der jo lige pudeseligt kommet P på i "træpille ledet" i O2 reguleringen. Det mener jeg bestemt stod til 0 i min gamle indstilling, og det kan være jeg skal gå tilbage til 0 men prøvede at lade fyret køre med indstillingerne da jeg tænkte der nu nok var styr på fyrene ikke kom ud af kurs ved den omlægning.

Jeg siger bestemt ikke det er det der er sket, blot at min sake er andeledes og jeg gerne vil tilbage til den gamle.
Husker desværre ikke min røgtemperatur men mener den var lavere end den er nu, det passer jo godt med uforbrændte piller og lidt høje O2 udlæsninger.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #12 Dato: Okt 23, 2019, 21:06 »

Og så er det udgangspunktet når styringen starter. Hvis dine lufttal ikke passer, så korrigeres først lidt på blæseren, og dernæst på pilledoseringen, hvis blæser justering ikke er nok. Så det er korrekt at der kan doseres flere og færre piller end det tal som er sat i autoberegneren.



Jamen ja, hvis det er det du mener der er det svar i første indlæg du henviser til så svare det jo på om der dosseres flere eller færre piller.
Det viste jeg godt, men er det på den måde jeg skriver. Altså hvis O2 tallet er for højt i forhold til det ønskede er det et billede på der er "for lidt piller" og styringen derfor dossere mere end det ellers ville have gjort udfra de 750g

Umiddelbart tænker jeg at det er det der er det mest nærliggende, men er også bevist om det ikke er altid det hænger sammen med f.eks. fyrets funktion hvad jeg syntes der er mest logisk.
Hvis jeg lavede styringen ville jeg kun tilpasse O2 på luften, det er så en anden sag. På den måde ville jeg altid have styr på bålets effekt, men det er igen en anden sag.

Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #13 Dato: Okt 23, 2019, 21:13 »


Men kig på min cloud, for der er O2 styring, og det virker perfekt.. så må du prøve at sammenligne med din egen.

Så kan du også sammenligne med mhes_v10 som jeg med sikkerhed ved kører perfekt..

Prøv at beskriv forskellene du ser, så skal jeg forklare dig hvorfor og hvad det betyder.

Beklager det ikke blev ordentligt klippet sammen.

Men nu spørger jeg faktisk uden for det oprindelige spørgsmål om hvad korrektionstallene indikerede og hvordan dosseringen blev afpasset derudfra, som stadigt er det oprindelige ???

Jeg har kigget på dine tal. Vores er næsten identiske. Mine O2 tal er resultatet af over en ugen indregulering og kørte perfekt sidste år, så dem piller jeg ikke ved.

Jeg kørte med tilpassede P & I værdier i O2 reguleringen efter kompetent anvisning.
Efter opstarten er der ændret på dem automatisk. Jeg kørte videre med dem i den tro det kørte som før. Eller måske med et naivt håb.

De tal, for O2 reguleringen P & I i både blæser og pille led er anderledes i forhold til dine, så du har selv rettet dem til?

« Senest Redigeret: Okt 23, 2019, 21:16 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #14 Dato: Okt 23, 2019, 22:32 »
Korrektionstallene fortæller dig (hvis der er diviation) at de blæsertal du har indsat, ikke passer med O2 styringens resultater..

Men som jeg siger er det bedøvende underordnet hvis ønsket og aktuel O2 passer, det kan fint være 50-100% skævt uden at have indflydelse...

Du kan bare rette dem op hvis du ønsker, mine er tæt på 100% fordi jeg kigger efter det og justerer det.. MHES skriver i sin vejlledning at hvis det er under 5% så gør han intet, men faktum er at han kører med 20% forskydelse uden det har en prut at sige, hans O2 ser super ud..

PI tallene i O2 styringen kan ikke ændre sig automatisk, det er jo en "set" værdi.. men det er klart at resultatet er variabelt, det er jo det der giver styringen liv.

Min og alle de styringer jeg har rettet ind, kører med forskellige værdier der er tilpasset aktuelle forhold..

Jeg vil også gerne hjælpe dig, men det kan jeg simpelthen ikke uden at dit fyr er online, for det er nu engang det instrument jeg skal bruge.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html