Forfatter Emne: PilleKorrektion (igen)  (Læst 8634 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #15 Dato: Okt 24, 2019, 08:12 »
Korrektionstallene fortæller dig (hvis der er diviation) at de blæsertal du har indsat, ikke passer med O2 styringens resultater..

Ja de fortæller mig vel at der korrigeres på pillerne for at opnå de O2 tal der er indsat som mål. Mine spekulationer går jo bare på om det er den ene eller anden vej.
 
Hvis jeg indsætter 750g som 360 sekunders afvejning får jeg jo 3 tal i autoberegneren. Dem køre fyret så med, de kommer udfra beregnet indfødet effekt har jeg regnet ud.

Hvis så korrektionen er 700g vil fyret jo så gøre et af to, tænker jeg. Altså i forhold til pille dosering, reelt er der jo 4 muligheder for at få det til at passe, op og ned for luft, men her forholder jeg mig, og stiller kun spørgsmål om hvordan pilledosseringen opfører sig i forhold til korrektionstallene.

1 :Hvis den indsætter 700g i afvejningen vil fodersneglen så køre ca. 8% mere i forhold til indstillingerne for at opnå samme effekt indfødet på bålet. Så vil målt O2 falde fordi bålet bliver større og dermed forbrænder mere af den luft/O2 der passere igennem. Det vil være en løsning på at målt O2 er for højt i forhold til det ønskede.

2 : Hvis den i stedet indføder 700g udfra korrektionstallet vil bålet jo reduceres, effekten falde og O2 tallet stige, hvis blæseren køre samme fart. Det vil være en løsning målt O2 er laverer end ønsket O2  da målt O2 vil stige som følge af mindre bål og samme luft som før.

Men styringen kan formentligt kun gøre et af 2, oprindeligt ?? gik på om der var en der viste hvilken løsning der blev valgt? 1 eller 2?

I forbindelse med den glimrende forklaring om O2 reguleringen der er lavet af en bruger her anbefales det at køre med rent P på luft reguleringen og rent I på pillereguleringen.
Det gjorde jeg sidste vinter og det spillede godt. Se billeder. I forbindelse med opvågningen efter sommer dvale er der kommet andre tal i min O2 regulering, både P&I i begge led.
Dem tjekkede jeg op mod dine og rettede lidt I i går, ellers startede fyret bare op som sidste år, og som det ses er asken væsentligt ringere. Både med og uden O2 regulering og igen er det samme piller og der er intet rørt.


Men som jeg siger er det bedøvende underordnet hvis ønsket og aktuel O2 passer, det kan fint være 50-100% skævt uden at have indflydelse...
Jeg er enig så langt ”man” er tilfreds med det virker. Jeg ville bare gerne køre så skarpt som sidste år og det gør jeg ikke nu. Mine blæser stod til at kunne regulere 100% fordi jeg helst vil klare al korrektion i luften da jeg ikke har forstået meningen med at gøre det i pillerne også, men nu er der begrænsning til 80% mener jeg at huske. Overordnet burde reguleringen jo kunne fore gå alene ud fra ønskede O2 tal og blæser regulering.

Du kan bare rette dem op hvis du ønsker, mine er tæt på 100% fordi jeg kigger efter det og justerer det.. MHES skriver i sin vejlledning at hvis det er under 5% så gør han intet, men faktum er at han kører med 20% forskydelse uden det har en prut at sige, hans O2 ser super ud..
Rette hvilke tal op? Mine målte O2 tal ligger også samme sted i forhold til ønsket som sidste år, men der er stadigt uforbrændte piller i asken. Det var der ikke sidst og det ligner de er blevet blæst ind som følge af for meget luft, hvilket passer med min røg er lidt varmere end sidste år. Som jeg husker det.

PI tallene i O2 styringen kan ikke ændre sig automatisk, det er jo en "set" værdi.. men det er klart at resultatet er variabelt, det er jo det der giver styringen liv.
Jeg forstår ikke hvad du mener med ”set” værdi. Der er jo mulighed for at skrive i 4 felter. Her kørte jeg før med ren P i blæseren og rent I i pillerne. Jeg kørte videre med std. tal i den regulering her ved opstart da jeg tænkte de nok passede til de ændringer der er sket i forbindelse med omlægning af korrektionstallene. Vi har de samme 4 felter at skrive I, dine tal er anderledes end mine så efter at have set dem rettede eg lidt ned i P på pillekorrektionen.


Min og alle de styringer jeg har rettet ind, kører med forskellige værdier der er tilpasset aktuelle forhold..

Det samme er tilfældet for mig og dem jeg har reguleret ind. Den med ”one size fits all” holder ikke kanjeg så forstå vi er enige om.

Jeg vil også gerne hjælpe dig, men det kan jeg simpelthen ikke uden at dit fyr er online, for det er nu engang det instrument jeg skal bruge.
Mit fyr hedder hhv32
« Senest Redigeret: Okt 24, 2019, 08:53 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #16 Dato: Okt 24, 2019, 16:28 »
Du forvirrer mig sku' ved at vende og dreje det og stille de samme spørgsmål igen..

Det er ret simpelt..
Du afvejer 750g, og indtaster det i autoberegneren og autoberegnerens korrektionsfaktor... styringen bruger nu det tal til at beregne max og min ydelsen, så fyret har max ydelse der svarer til det den er sat til.. eks. 10kW..

Når så ilt styringen finder ud af at det du har indtastet af ydelse---blæsertal ikke passer med det O2 tal du har valgt så er det O2 styringen det tager over og bestemmer.

Som du allerede ved så regulerer den først blæser, og kommer det uden for limit, begynder den på pillerne. Til en start undrede det også mig at den skal regulere på piller i stedet for kun luft..
Det er måske slet ikke så dumt.. luftregulering er hurtig, mens pilledosering er langsom regulerende. Det gælder i mine øjne om at have en rolig regulering.

Når O2 styringen er komet til limit for blæser, begynder den på pillerne.. forbrugsgrafer udregnes stadig som jeg startede mad at skrive, men det bruger nu de korrektionsfaktorer som du ser som autoberegner for forbrændingen..
Så når du har 750 i autoberegneren, og O2 styringen siger korr.lav 613  så bruger den tallet 613 til hele lav sektoren..
At den giver dig tallet 613 i stedet for 750, betyder at den vil have flere piller, luftoverskuddet er altså for stort.. Det er noget omvendt omvendt tankegang, og ikke alle versioner af softwaren reagerer ens, så hvis jeg skruer den forkerte vej, skruer jeg da bare den anden vej, når jeg ser hvad den gør.

Jeg går ud fra at dit fyr er super rent, blæser, brænder, herd, kedel, røgvender, røgrør, skorsten, lambda..

Jeg tror at din lambda trænger til kalibrering, den skriver 20.0 da fyret startede i går aftes kl 20:30..

Din O2 styring er meget livlig, det kommer nok af dit valg af tal, og at du vil have at den helst skal styre blæseren.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #17 Dato: Okt 24, 2019, 19:39 »
Du forvirrer mig sku' ved at vende og dreje det og stille de samme spørgsmål igen..

Det er ret simpelt..
Du afvejer 750g, og indtaster det i autoberegneren og autoberegnerens korrektionsfaktor... styringen bruger nu det tal til at beregne max og min ydelsen, så fyret har max ydelse der svarer til det den er sat til.. eks. 10kW..


Jamen ja, og afvejning osv. er der helt styr på. Jeg spørger ikke igen for der findes åbentbart ikke et svar, og det er fair nok.
Det du beskriver er funktionen af autoberegneren, det er jo bare en simpel udregning så der indfødes den mængde piller fabrikanten mener giver 2-11Kw
Den indfødede mængde svinger jo en del alene udfra om der er fyldt eller tomt magasin og som følge af om der køres med sneglen i lange eller korte perioder, så det er nok på sin plads at regulerer derfra.

Det jeg (ikke igen) spørger om var jo om hvad tallet i pillekorrektionen var et udtryk for og hvordan den dossere piller udfra det korrektionstal i forhold til den dossering den ville have givet i det tilfælde korrektionstallet havde været lig afvejningen.

Når, fred med det. De O2 reguleringer, eller målinger, jeg ser rundt omkring hopper alle en del syntes jeg. Hvis den svinger ekstra i mit tilfælde er det en overvejelse om det skyltes støj. Kablet fra sonden ligger jo sammen med alle de andre kabler til følere og (230v) forsyninger fra fyret, men det bliver ikke lige i denne omgang jeg får gjort noget i de forhold. Fyret, og alt andet omkring, er naturligtvist jordet efter alle kunstens regler.

Jeg køre lige lidt længere med nuværende indstillinger, så må jeg overveje at kopiere dem, altså P&I tallene fra de O2 reguleringer du siger køre godt.
Det er, eller var, de tal fyret vågnede med i P&I i  O2reguleringen, dem jeg regnede med passede i forbindelse med omlægningen til de nye "korrektionstal"
 
Mine O2 tal gav den aske du ser på billedet sidste år. Iøvrigt også uden lampdasonde, den har kun været i drift ca. det halve af den aske på billedet inden den brændte af, så det kørte rimeligt sidste år. 

Men jeg takker ydmygt for tiden og bidrag og beklager jeg ikke har formuleret mig klart nok til et svar, tak for forsøget, og nej, det er ikke med "PapnæseTanker"
« Senest Redigeret: Okt 24, 2019, 19:56 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #18 Dato: Okt 24, 2019, 19:57 »
Jeg kan simpelthen ikke forklare det bedre...jeg syntes det er skåret helt ud i pap. Sidste forsøg, helt ind til benet..  :)

Med O2 styring "off"
Bruger den det du har indtastet i autoberegneren + de faste lufttal + røgsugertal----- intet andet

Med O2 styringen i "on"
Bruger den korrektionstal + de lufttal den beregner udregnet ud fra dine ønsket O2 tal og aktuel O2.

Din røgsuger står til 100--100--100 og der er valgt udgang, jeg antager at det er fordi du bruger udgangen til andet end røgsuger.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #19 Dato: Okt 24, 2019, 20:11 »
Jeg kan simpelthen ikke forklare det bedre...jeg syntes det er skåret helt ud i pap. Sidste forsøg, helt ind til benet..  :)


Jamen så er det jo mig der er en "PapNøse" når jeg ikke forstår hvordan dosseringen ændres i forhold ti "korrektions tallene" Jeg er med på hvordan det køre, eller rettere hvordan funktionen er, blot ikke hvordan det forholder sig med dosseringen i forhold til det korrektionstal.

Med O2 styring "off"
Bruger den det du har indtastet i autoberegneren + de faste lufttal + røgsugertal----- intet andet

Med O2 styringen i "on"
Bruger den korrektionstal + de lufttal den beregner udregnet ud fra dine ønsket O2 tal og aktuel O2.

Din røgsuger står til 100--100--100 og der er valgt udgang, jeg antager at det er fordi du bruger udgangen til andet end røgsuger.

Det er korrekt, jeg har ingen røgsuger på. Blæseren i brænderen sparker fint røgen ud og udgangen bruges, og korrekte, til noget andet, nemlig at fortælle husets IHC anlæg og en Audrino Mega om fyret er tændt eller ej. Så håndteres gulvvarme, ventilation og solvameanlæg udfra det, og fyret får tilbagemelding via "Ekstern kontakt" om det skal køre eller ej.   
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #20 Dato: Okt 25, 2019, 02:09 »
Hejsa folkens,

Lang tråd som stikker i lidt forskellige retninger :) så har ærligt ikke læst alle indlæg, og forslaget jeg skriver kan være nævnt allerede - såfremt, beklager jeg.

Personlig oplevelse med O2 og forskullede piller efter en sommer:

Jeg gik fra kaffegrums til klumper, UDEN ændringer fra inden fyret blev "parkeret" efter sidste fyringssæsin og sommeren over.. ALLE justeringer blev fulgt efter bogen, men intet hjalp - kun sorte kul klumper i aske skuffen - men så foreslog en at kigge på blæseren..

Min blæser havde over åre, spist så meget støv, at den kørte for træg til at lavere det luft som styringen troede, lejerne var simpelthen døde. Nye lejer og en letløbende blæser til følge, indstillinger tilbage til start og kaffegrumsen var tilbage.

Håber dit problem løser sig
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #21 Dato: Okt 25, 2019, 03:22 »
Hejsa folkens,

Lang tråd som stikker i lidt forskellige retninger :) så har ærligt ikke læst alle indlæg, og forslaget jeg skriver kan være nævnt allerede - såfremt, beklager jeg.

Personlig oplevelse med O2 og forskullede piller efter en sommer:

Jeg gik fra kaffegrums til klumper, UDEN ændringer fra inden fyret blev "parkeret" efter sidste fyringssæsin og sommeren over.. ALLE justeringer blev fulgt efter bogen, men intet hjalp - kun sorte kul klumper i aske skuffen - men så foreslog en at kigge på blæseren..

Min blæser havde over åre, spist så meget støv, at den kørte for træg til at lavere det luft som styringen troede, lejerne var simpelthen døde. Nye lejer og en letløbende blæser til følge, indstillinger tilbage til start og kaffegrumsen var tilbage.

Håber dit problem løser sig

Når man har O2 styring, burde en defekt eller beskidt blæser ikke kunne give anderledes forbrænding.. kun en tilstoppet herd vil kunne snyde sig forbi det altseende "øje"

Jeg har sågar lukket begge mine trækstabilisatorer, O2 styringen gør et fantastisk stykke arbejde, og så endda på min 10år gamle OpOp H418 med originale pakninger.

Jeg har haft det checket med en røggasanalyzer, 87% er sku flot.. mega tilfreds  8)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #22 Dato: Okt 25, 2019, 04:04 »
Hejsa folkens,


Enig, men det ændre ikke på det var det som skete :) det skal tilføjes, at blæserens lejer var så slidt at der var slør i efter rens og rotoren løb ikke "frit rundt"

P.s. Det var en autoriseret NBE montør som skiftede blæseren og sagde det ikke var første gang han oplevede det, så helt alene med "det umulige" er jeg ikke :D

Lang tråd som stikker i lidt forskellige retninger :) så har ærligt ikke læst alle indlæg, og forslaget jeg skriver kan være nævnt allerede - såfremt, beklager jeg.

Personlig oplevelse med O2 og forskullede piller efter en sommer:

Jeg gik fra kaffegrums til klumper, UDEN ændringer fra inden fyret blev "parkeret" efter sidste fyringssæsin og sommeren over.. ALLE justeringer blev fulgt efter bogen, men intet hjalp - kun sorte kul klumper i aske skuffen - men så foreslog en at kigge på blæseren..

Min blæser havde over åre, spist så meget støv, at den kørte for træg til at lavere det luft som styringen troede, lejerne var simpelthen døde. Nye lejer og en letløbende blæser til følge, indstillinger tilbage til start og kaffegrumsen var tilbage.

Håber dit problem løser sig

Når man har O2 styring, burde en defekt eller beskidt blæser ikke kunne give anderledes forbrænding.. kun en tilstoppet herd vil kunne snyde sig forbi det altseende "øje"

Jeg har sågar lukket begge mine trækstabilisatorer, O2 styringen gør et fantastisk stykke arbejde, og så endda på min 10år gamle OpOp H418 med originale pakninger.

Jeg har haft det checket med en røggasanalyzer, 87% er sku flot.. mega tilfreds  8)
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #23 Dato: Okt 25, 2019, 12:43 »
Hejsa folkens,

Lang tråd som stikker i lidt forskellige retninger :) så har ærligt ikke læst alle indlæg, og forslaget jeg skriver kan være nævnt allerede - såfremt, beklager jeg.

Ja der er mange forskellige svar og dialoger, det eneste jeg ikke har set endnu er en konkret beskrivelse af hvordan dosseringen forholder sig i forhold til, og udfra korrektions tallene, men glædeligt er det jo så jeg ikke er den eneste der ikke ved det. Og igen ved jeg godt hvordan O2 reguleringen fungere og hvordan fyret køre med og uden.
Kan bare ikke 100 regne den dossering ud udfra ændringer i tallene, men igen fred med det.


Personlig oplevelse med O2 og forskullede piller efter en sommer:

Jeg gik fra kaffegrums til klumper, UDEN ændringer fra inden fyret blev "parkeret" efter sidste fyringssæsin og sommeren over.. ALLE justeringer blev fulgt efter bogen, men intet hjalp - kun sorte kul klumper i aske skuffen - men så foreslog en at kigge på blæseren..


Det er jo netop det der er sket her, kaffe grum til, dog ikke klumper men uforbrændte piller som du ser.

Jeg tror ikke det er blæseren, dels virker det som fyret giver for meget luft og blæser de uforbrændte piller ind i kedlen, dels er min røg varmere end sidst som jeg husker det, dels er fyret helt rengjort da det blev stoppet.
Men tak for indsparket, selvom det ikke var det jeg spurte om, men den havde jeg ikke set som mulighed. Ej heller mener jeg blæseren bør stå af efter godt 5 tons, men bevars, det er en 60Hz der bliver temmelig varm, så det kan god ske det er ved at være slut eller den køre dårligt i lejerne allerede. Den første sonde holdt jo kun 5 tons, så forventninger, eller forhåbninger til levetid har jeg ikke.

Min blæser havde over åre, spist så meget støv, at den kørte for træg til at lavere det luft som styringen troede, lejerne var simpelthen døde. Nye lejer og en letløbende blæser til følge, indstillinger tilbage til start og kaffegrumsen var tilbage.

Håber dit problem løser sig

Takker, jeg indstiller lidt på det og ser hvad der sker. Entusiasmen er dog ikke helt den samme som sidst, det er ligesom lidt "dobbelt" at stille forfra når du ser på de 2 billeder og der absolut intet var ændret i løbet af sommeren, omvendt ved jeg jo nu hvad der kan opnåes.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #24 Dato: Okt 26, 2019, 11:43 »


Personlig oplevelse med O2 og forskullede piller efter en sommer:

Jeg gik fra kaffegrums til klumper, UDEN ændringer fra inden fyret blev "parkeret" efter sidste fyringssæsin og sommeren over.. ALLE justeringer blev fulgt efter bogen, men intet hjalp - kun sorte kul klumper i aske skuffen - men så foreslog en at kigge på blæseren..

Min blæser havde over åre, spist så meget støv, at den kørte for træg til at lavere det luft som styringen troede, lejerne var simpelthen døde. Nye lejer og en letløbende blæser til følge, indstillinger tilbage til start og kaffegrumsen var tilbage.

Håber dit problem løser sig


Det var satans, det kan sgu alligevel godt være jeg har et blæser problem. Det hænger ikke helt sammen med mine andre oplevelser af driftproblemerne, men nu her havde jeg sgu en foruroligende oplevelse.

Fyret bliver lukket ned kl 852 af ekesten kontakt og det passer med tid for kompressor rens så den bliver udført og askesneglen køre asken ud.
Det oplever jeg ikke for bor ikke i fyrrummet.

Nu her kl. 1230 går jeg så ud og vil lige se asken nu den er kørt ud, og der er sgu "lidt for mange gløder" selv 3 timer efter.

Det viser vel at der er alt for mange piller der ikke bliver brændt af og igen er alle indstillinger som sidste år hvor alt blev brændt af.

Det viser jo også hvorfor O2 målingerne evt. svinger "lidt for meget" hvis der ligger piller i bunden og brænder uden for kontrolleret bål.

Så det udelukker jo ikke en ustabil blæser eller?

Den er også godt 5 tons og halv andet år gammel, så det kan være jeg skal prøve at skifte den.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #25 Dato: Okt 26, 2019, 15:24 »
Jeg syntes ellers at O2 tal ser meget forventelig ud ud fra de tal du kører med, og jeg ville absolut ikke mistænke blæseren for at være kaput ud fra graferne.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: PilleKorrektion (igen)
« Svar #26 Dato: Okt 26, 2019, 15:45 »
Jeg syntes ellers at O2 tal ser meget forventelig ud ud fra de tal du kører med, og jeg ville absolut ikke mistænke blæseren for at være kaput ud fra graferne.

Jeg er helt og aldeles enig i alt ser fint ud, ud over asken og jeg mistænker heller ikke blæseren direkte, men det vr en meget speciel oplevelse der var gløder i askeskassen flere timer efter fyret var lukket ned.

Men som det er bemærket og skrevet, tråden er stukket lidt af, og fred med det.
Et eller andet er der i hvert fald tilstødt i forhold til sidste år.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.