Forfatter Emne: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?  (Læst 2094 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Dato: Nov 04, 2019, 20:53 »
Jeg har fået optimeret så meget på tingene så en kombination af vejret og optimeringen gør at jeg render ovenud af skalaen med en min ydelse på 2kw og fyret dermed stopper for så at starte igen når jeg jeg rammer nedre setpunkt.

Ikke skide optimalt lige hvad det angår, men hvor langt kan brænderen umiddelbart sættes ned og stadigt forventes at køre stabilt?

og det er vel

Regulering --> Kedelregulering --> Min ydelse i % der skal skrues ned fra 10 til ???


Jeg kan ikke så godt bruge ur drift eller andet da min ventilation forventer varme omgående den kalder på det, og det bliver kun værre når der kommer frost. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Peter

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 233
  • Respekt optjent: +13/-5
Sv: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Svar #1 Dato: Nov 05, 2019, 07:42 »
Det gør du i sneglmeny husk at gå i udvidet setup først der kan du ændre minimum til 1,5 kw
Mvh Peter

Woody 10 kw på 16 kw woddykedel

4,5 kw solceller

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Svar #2 Dato: Nov 05, 2019, 10:22 »
En ting jeg synes der har hjulpet her med at komme godt ned i min ydelse og stadig med stabil flamme har været at udskifte herd til en med skrå sider, så man kan nøjes med at holde liv i et mindre bål.
Ved bare ikke om man kan få den herd længere.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Svar #3 Dato: Nov 05, 2019, 12:09 »
Den lille herd med skrå sider kan ikke købes længere, selv om den afbildes på en forhandlers hjemmeside er det den almindelige flade der leveres.

Umiddelbart syntes jeg dog ikke det er fornuftigt at skrue fyret så langt ned, det kommer bare til at minde om pausefyring som er det rene energi spild.

Prøv i stedet om du kan komprimere kørslen med urstyring så fyret kommer til at være stoppet længere tid, og så kører højere ydelse når det kører.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Svar #4 Dato: Nov 05, 2019, 12:36 »
Den lille herd med skrå sider kan ikke købes længere, selv om den afbildes på en forhandlers hjemmeside er det den almindelige flade der leveres.

Umiddelbart syntes jeg dog ikke det er fornuftigt at skrue fyret så langt ned, det kommer bare til at minde om pausefyring som er det rene energi spild.

Prøv i stedet om du kan komprimere kørslen med urstyring så fyret kommer til at være stoppet længere tid, og så kører højere ydelse når det kører.

Jeg kan ikke bruge et fyr der er slukket/langt nede i temperatur i frostvejr overhovedet.
Når VVFèn i ventilationen kalder på varme skal det varme på fladen NU, ellers frostsprænger den/ falder fra på frostsikring. ¨
Yderligere er jeg var at optimere på gulvarmen så den cirkulerer konstant og regulerer på vejrkompensering, så skal varmeforsyningen også være "helt stiv" hvis det skal give mening, men giver jo så et minimalt, men meget jævnt effektaftag.   
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hvor langt kan 10Kw brænderen gå stabilt ned?
« Svar #5 Dato: Nov 06, 2019, 04:24 »
Fyret kan brænde stabilt meget langt ned, jeg har ført været et sted hvor virkningsgraden var 0% ved 10% drift, der var lukket til fremløb og retur, så fyret stod bare og kørte i timevis hen over shunten, så hvis man er interesseret i det, kan det fint lade sig gøre.

Personligt ville jeg dog hellere varme en buffer tank op til formålet.

Jeg kan ikke bruge et fyr der er slukket/langt nede i temperatur i frostvejr overhovedet.
Når VVFèn i ventilationen kalder på varme skal det varme på fladen NU, ellers frostsprænger den/ falder fra på frostsikring. ¨
Yderligere er jeg var at optimere på gulvarmen så den cirkulerer konstant og regulerer på vejrkompensering, så skal varmeforsyningen også være "helt stiv" hvis det skal give mening, men giver jo så et minimalt, men meget jævnt effektaftag.   
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html