Forfatter Emne: Allan... Panserglas...  (Læst 8046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Allan... Panserglas...
« Dato: Aug 06, 2013, 18:46 »
Allan,

Panserglas til blandt andet butikssikring også kaldet Hammerglas, koster spidsen af en jetjager. Ifølge min nabo der er glarmester, kan du godt tilføje et ekstra nul til prisen som for en alm. butiksrude.

/Frank 

PS.
Til gengæld koster hammerglas ikke noget at udskifte... 8) ;D

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Allan... Panserglas...
« Svar #1 Dato: Aug 06, 2013, 19:48 »
Allan,

Panserglas til blandt andet butikssikring også kaldet Hammerglas, koster spidsen af en jetjager. Ifølge min nabo der er glarmester, kan du godt tilføje et ekstra nul til prisen som for en alm. butiksrude.

/Frank 

PS.
Til gengæld koster hammerglas ikke noget at udskifte... 8) ;D
Tak Frank
Det er jo rat at du holder øje med mig.... he he
Jeg læste bare et eller andet et sted i går at det ikke var så dyr som man troede:) jeg prøver at ringe til nogle i morgen når jeg har lidt tid, så må vi jo se hvad det koster.

Bedste hilsner
Allan
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Allan... Panserglas...
« Svar #2 Dato: Aug 06, 2013, 19:53 »
Allan

He he... Ingen årsag, det var ved et rent tilfælde jeg så din "efterlysning" på et andet "fyrrum" i min søgen efter pille info. ^-^

/Frank

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Allan... Panserglas...
« Svar #3 Dato: Aug 06, 2013, 20:14 »
Burde nok lige tilføje.

Nu skrev du termorude i panserglas.. Nu ved jeg ikke hvor dyb falsen i dine vinduesrammer er. Men et godt alternativ (prismæssigt) som en del butiksindehaverer benytter sig af. Er at isætte et enkelt lag hammerglas bag termoruden. Nogen vælger endda det endnu billigere laminatglas (bilrudeglas).

/Frank

PS.
Har du overvejet skillerumsglasvægge som i kontorlandskaber/miljøer - brusekabiner etc. Også ret holdbare.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Allan... Panserglas...
« Svar #4 Dato: Aug 07, 2013, 04:22 »
Fandt lige dette link her http://www.howenieurosafe.com/sikringsglas_hammerglass.html der klart og tydeligt forklare forskellen på de forskellige slags sikringsglas  :)

/Frank

PS.
Bemærk venligst Benny Bomstærk i videoen... 8)
« Senest Redigeret: Aug 07, 2013, 04:30 af Frank Chr. »

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Allan... Panserglas...
« Svar #5 Dato: Aug 07, 2013, 14:53 »
Fik lige denne mail fra min ihærdig og flinke glarmester nabo. :)


Hej Frank

Hammerglas Polycarbonat er ridsefast plastik, og kan sammenlignes med plexiglas - blot langt stærkere.

Det er yderst sjældent at man ser polycarbonat lavet som en termorude, da en sådan rude vil punktere langt hurtigere, end en rude af glas. Dette skyldes, at polycarbonat arbejder mere ved skiftende temperaturer, end almindelig glas gør.

Vi har for snart mange år siden, solgt en hel del polycarbonat til boligforeninger, der havde hærværk på deres kældervinduer. I kældervinduerne var der ikke krav om termoglas, og det var derfor en oplagt løsning. Ruderne er stadigvæk intakte.

Prisen pr. m2 RIDSEFAST polycarbonat, er faldet drastisk de senere år. ("Sorry" Frank jeg var lidt for hurtig med "jetjageren") I 6 mm er prisen ca. 1350 kr. + moms (enkeltglas)

Den type "panserglas" vi sælger til fængsler og sikringsinstitutioner er ikke polycarbonat. Det er derimod en kombination af både hærdet og lamineret glas. Denne type sikkerhedsglas er også meget, meget stærk. Og falsen på vinduet eller døren vil højst sandsynligt give op før ruden.

Til private sælger vi oftest termoruder, der består af 8,8 mm hærdet og lamineret glas udvendig, og almindelig glas indvendig. Ruderne limes fast med silikone bag glaslisterne og lister skrues evt. fast med énvejsskruer. Fordelen ved sådan en rude er, at den har samme holdbarhed mht. punktering, som en almindelig termorude. Ulempen er, at den nok skal udskiftes, efter et forsøg på indbrud, da den vil krakelere ved kraftige slag med eks. en hammer. En sådan termorude vil ca. koste 1.200 kr. +  moms pr. m2.
« Senest Redigeret: Aug 07, 2013, 15:06 af Frank Chr. »