Forfatter Emne: Kompressorrens indstilling i styringen.  (Læst 9881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kompressorrens indstilling i styringen.
« Svar #15 Dato: Jan 19, 2015, 13:37 »
"Tiden helt op"?
Bare sikre jer at i taster det rigtige. der er vist forskel om man stiller det i stokerkontrol eller direkte i styringen. Det ene sted er sekunder og det

Stokerkontrol / Stokercloud og styringen lever hver sit eget liv, og det til trods for at stokercloud blot taler igennem stokerkontrol.

Jeg har prøvet alt, tror jeg, lige genstridigt er det. Jeg proppede 6.09 tilbage og så virkede det perfekt, men 6.28 har andre fordele, så derfor blev uret løsningen, og nu hvor jeg har vænnet mig til det, er jeg faktisk ganske glad for det.
Fyret stopper kl. 12:00 og starter kl. 12:20, så hvis jeg bare går til fyret 12:10 har jeg jo 10min til at koste lidt rundt. Uret kan naturligvis stilles til det tidspunkt man ønsker.

Jeg prøvede også med uret i styringen, men fandt det irriterende og uanvendeligt. Kompliceret at stille, og fyret startede ikke efter 20min, det var ligesom om det ventede på kedeltemperaturen, men når pumpen ikke kører kan der jo gå en time inden fyret starter.

Nu er alt koblet sammen, men rensningen går ikke i gang  :'(

Jeg har sat Kompressor KG til 1 Kg. "som forsøg" for at se om alt virker. Jeg går ud fra, hvis jeg har forstået det rigtigt, at rensningen skal starte efter det antal kilo, man sætter Kompressor kg til, under Menu 07. Rensning

Men der sker intet. Magnet ventilen virker, jeg kan aktivere den manuelt i  Tilbehør/ Pumpe ON/OFF.

P.S Det er en version 6.79 styring jeg har.
Virker det når du slukker fyret manuelt eller på ext. funktionen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MortenW

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Kompressorrens indstilling i styringen.
« Svar #16 Dato: Jan 19, 2015, 13:55 »
Jeg har prøve at stoppe fyret, men der sker ikke en pind.

Det eneste jeg kan gøre når fyret er stoppet er, at åbne og lukke for magnet ventilen manuelt under "Tilbehør" Pumpe, - trykke på og og ned pilen, så jeg skifter mellem L5 NO og L6 NC.  O0
Black Star Mini 10 kw. fra december 2012.
Version 6.79
https://stokercloud.dk/v3/#/arnely/main-page

Offline MortenW

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Kompressorrens indstilling i styringen.
« Svar #17 Dato: Jan 20, 2015, 06:02 »
Det virker nu  ^-^ Jeg afbrød fyret helt (på stikkontakten) og efter opstart virkede det hele bare som det skulle.

Nu skal jeg bare justere mig frem, kan se jeg fik sat for meget blæs på  O0

Tak for hjælpen  :)
Black Star Mini 10 kw. fra december 2012.
Version 6.79
https://stokercloud.dk/v3/#/arnely/main-page