Forfatter Emne: Tilsyneladende stor belastning af pc ved drift af Stokerkontrol 3.2?  (Læst 9678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline svbech

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-0
Hej Jeg har bemærket at når jeg har haft Stokerkontoll til at køre i noget tid så trækker den store recourcer fra min pc.
Hvis jeg bruger pcens jobliste kan jeg se at explorer trækker op imod 700mb ram, og tilhørende jawa aplikation trækker næsten 150mb ram.
Jeg har en ældre laptop sat op som hjemme server, det kører fint, den kan holde deling af printer, filserver, backup mm. igang. Og naturligvis også alt varme styring. Min Winsol der holder øje med solfangerer og alt det øvrige på ejendommen trækker 5mb.
Men når Stokerkontrol tager det bedste af 1 GB så går min laptop i frø..
Er der noget jeg kan justere på så det glider lettere?
Mvh
Søren
Opvarmer 280 m2, i 2 plan, lejligheds vist opvarmning af gildesal og værksteder, der ellers holdes frostfri.
Scotte 16kw, 16 kw Dacon Dor, samt oliefyr i reserve.
Solfanger, 80 vacumrør, 800l buffer.
Styring af hele varmeanlæget varetages af 2 stk TA UVR1611 programerbare styringer.

Offline topgun

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 144
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr
Jeg har så en dedikeret PC men java processen render også godt op. 250mb+

Jeg tror der er noget memory leek men jeg så valgt at auto reboote PCen flere gange i døgnet da jeg generelt har stabilitets problemer med stokerkontrol.
Det kan du jo nok ikke da du bruger den til andet.
Men du vil kunne lukke stokerkontrol ned og starte den igen et par gange, også automatisk.
Michael Pedersen

Scotte 16kw med Woody 6.66 Chip på en OPOP H418 kedel
VVB priotering, Kompressorrens, Ude temp, Røg temp, Flow måler.
Opvarmer 243m2
Mit fyr: http://fyr.mm-pedersen.dk

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Hej Jeg har bemærket at når jeg har haft Stokerkontoll til at køre i noget tid så trækker den store recourcer fra min pc.
Hvis jeg bruger pcens jobliste kan jeg se at explorer trækker op imod 700mb ram, og tilhørende jawa aplikation trækker næsten 150mb ram.
Jeg har en ældre laptop sat op som hjemme server, det kører fint, den kan holde deling af printer, filserver, backup mm. igang. Og naturligvis også alt varme styring. Min Winsol der holder øje med solfangerer og alt det øvrige på ejendommen trækker 5mb.
Men når Stokerkontrol tager det bedste af 1 GB så går min laptop i frø..
Er der noget jeg kan justere på så det glider lettere?
Mvh
Søren

Fejlen har stokerkontrol fået, jeg havde nemlig den samme fejl :)

Skift til Firefox - så kører det uden problemer :)

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Jeg er så heldig at have en af de USB dongler der fejler en 3-4 gange om dagen, og jeg har løst det ved at tjekke hver 5 minut om den er gået i gnu, og hvis den er, så taskkill'er jeg java processen, og starter den igen.... frisk stokerkontrol.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Men når Stokerkontrol tager det bedste af 1 GB så går min laptop i frø..
Er der noget jeg kan justere på så det glider lettere?

Hej Søren

Der er nogle versioner af Internet Explorer der leaker lige så stille over tid, det er det du oplever. Som den anden Søren har skrevet, så kan du evt. køre det i firefox, chrome eller (måske) opgradere din Internet Explorer, indtil jeg er helt sikker på, hvordan jeg fjerner leaket i Explorer.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Nov 28, 2010, 22:11 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Jeg har så en dedikeret PC men java processen render også godt op. 250mb+

Jeg tror der er noget memory leek men jeg så valgt at auto reboote PCen flere gange i døgnet da jeg generelt har stabilitets problemer med stokerkontrol.
Det kan du jo nok ikke da du bruger den til andet.
Men du vil kunne lukke stokerkontrol ned og starte den igen et par gange, også automatisk.

Hej Topgun

Der allokeres 256 MB, så det er ingen leak. På et tidspunkt vil jeg reducere det, men det er prioriteret lidt ned, det swappes alligevel ud det der ikke bliver brugt, så det bør ikke være noget man mærker til.

Du bør få fixet så det kører ordentligt, det er en halvskidt løsning at genstarte pc'en flere gange om dagen, selvom det kan virke ok  - det er sikkert din usb adapter (xp driver på Windows Vista/7?), hvis det ikke er tilfældet så skriv lige til mig (info@stokerkontrol.dk), så vi kan få fundet årsagen.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Jeg er så heldig at have en af de USB dongler der fejler en 3-4 gange om dagen, og jeg har løst det ved at tjekke hver 5 minut om den er gået i gnu, og hvis den er, så taskkill'er jeg java processen, og starter den igen.... frisk stokerkontrol.

Hej Martin

Det kan ikke anbefales  :) Det mest optimale er at skifte adapteren ud, jeg har vist skrevet det til dig tidligere, men det skyldes et overflow i adapterens driver og på de installationer jeg har testet på virker det i bedste fald at genstarte StokerKontrol (teknisk set er det nok at lukke porten og åbne den igen), af og til skal maskinen genstartes (porten hænger selvom den lukkes og åbnes igen) og nogle gange får man blue screen of death fordi usb adapterens driver skriver i hukommelse den ikke har adgang til.

Men hvis det virker fint nok med automatisk genstart så er det jo godt nok. Men så er du heldig at driveren aldrig tilfældigt rammer noget forkert  :)

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Nov 28, 2010, 22:29 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline svbech

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-0
Jeg har prøvet explorer, chrome og fierefox. Det er firefox der er bedst, den trække kun 170 mb, men fortsat samme store træk fra jawa.
Jeg ville egentligt helst bruge chrome,der er husets forretrukkende browser. Specielt idet stokerkontrol ikke tillader at man selv vælger browser, men blot tager maskinens forretrukende browser.
Opvarmer 280 m2, i 2 plan, lejligheds vist opvarmning af gildesal og værksteder, der ellers holdes frostfri.
Scotte 16kw, 16 kw Dacon Dor, samt oliefyr i reserve.
Solfanger, 80 vacumrør, 800l buffer.
Styring af hele varmeanlæget varetages af 2 stk TA UVR1611 programerbare styringer.

Offline topgun

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 144
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr
Jeg valgte at bruge en Ældre Laptop med indbygget Ser. port og Windows XP.
Desværre så var ser. porten ikke god, displayer flimrer i styringen når stokerkontrol ikke kører.
Så jeg valgte at sætte USB adapteren på.

Jeg har fundet en anden PC jeg har reinstalleret, skal bare lige have tid til at bytte dem rundt.
Jeg tror mine problemer skyldes at den PC jeg bruger ikke er reinstalleret og derfor har en del programmer osv på.

Så prøver lige at sætte en anden PC til først.
Michael Pedersen

Scotte 16kw med Woody 6.66 Chip på en OPOP H418 kedel
VVB priotering, Kompressorrens, Ude temp, Røg temp, Flow måler.
Opvarmer 243m2
Mit fyr: http://fyr.mm-pedersen.dk

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Jeg ville egentligt helst bruge chrome,der er husets forretrukkende browser. Specielt idet stokerkontrol ikke tillader at man selv vælger browser, men blot tager maskinens forretrukende browser.

Hvis du kopierer linket (evt. placerer det i foretrukne) kan du køre det fra hvilken som helst browser, uanset hvad der er din standard browser.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Så prøver lige at sætte en anden PC til først.

Ok prøv det, ellers sig til.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Men hvis det virker fint nok med automatisk genstart så er det jo godt nok. Men så er du heldig at driveren aldrig tilfældigt rammer noget forkert  :)
Jeg har aldrig været uheldig :P Det er gået fint i 2 mdr.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Citat fra: Martin Pedersen link=topic=1661.msg11003#msg11003 date=
Jeg har aldrig været uheldig :P Det er gået fint i 2 mdr.

Heh... så er det jo fint nok for dig.  :)
« Senest Redigeret: Nov 29, 2010, 18:30 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)