Forfatter Emne: Opop kedel og 16 kw Woody brænder  (Læst 5469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

3b

  • Gæst
Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Dato: Jun 17, 2009, 19:14 »
Halløj alle

Jeg har nu besluttet mig for at gå på piller. Valget er faldet på en 16 kw wodybrænder på en opop kedel. Er det et godt valg?
Er Finn Andersen fra Flemming, manden der skal stå for dette??
Har læst en del på dette forum, og kan forstå at begge dele er ok. Vil blot sikre mig at der ikke er et hav af pillenarkomaner der skriger højt og advarende NÅR jeg har købt.

Offline Bøje

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Svar #1 Dato: Jun 17, 2009, 20:14 »
Hej3b;

Kedlen kender jeg ikke, men Woody brænderen kører nu hos mig på tredje år, og den har faktisk aldrig svigtet.  Selvfølgelig har jeg skiftet det obligate antal el-tændere, (4 ialt tror jeg nok...), og et par lysfølere, men det ville man givetvis kunne komme ud for med samtlige øvrige fabrikater som anvender disse komponenter.   Styringen har aldrig voldt kvaler, men jeg kan absolut anbefale, at du anskaffer et interface til din computer - det letter både opsætnig / optimering.   

Offline Vmax

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Svar #2 Dato: Jun 26, 2009, 12:44 »
Jeg kører med en Woody-brænder og har lige monteret en Opop kedel... Det spiller bare.. Husk trækstabilisator og driftstermostat (Ikk' Michael) ::)
Dejligt med en Opop, og sådan er det bare.. Er der nogen der vil hører mere... :) .... Og så er der jo lige solfangeren fra Velux.. Lækkert..

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Svar #3 Dato: Jun 27, 2009, 11:39 »
Jeg kører med en Woody-brænder og har lige monteret en Opop kedel... Det spiller bare.. Husk trækstabilisator og driftstermostat (Ikk' Michael) ::)

Jeps - du har lært det  ;)

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

3b

  • Gæst
Sv: Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Svar #4 Dato: Aug 28, 2009, 19:59 »
Nu har jeg kørt med min nye OPOP kedel og en 16 KW Woody/Boink etc. alt spillede fra første dag. Jeg besluttede mig for shunt via en 3/4" ESPE (meget lavteknolgisk) og tiltalte mig derfor. Der er selvølgelig monteret termometer så jeg kan se temp. på returvand. Finn Andersen stod for levering og gode råd, alt til topkarrakter. Fyret er monteret på ny stålskorsten UDEN trækstabilisator. Jeg skal nok skrive, hvis det bliver nødvendigt. Men jeg har det med at ville holde alting så enkelt som muligt. Jeg læner mig 100 % op af autoberegneren. Min styring er 6,0 (grafisk). Meget nem at forstå, og ændre. pøj pøj til alle pillebrugere i kommende pilleperiode. (Efterår/vinter)
3b

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Opop kedel og 16 kw Woody brænder
« Svar #5 Dato: Aug 29, 2009, 14:27 »
Hvis man slår Boink, Scotte og Woody med Opop-kedler samme, så er vel et af de mest udbredte træpilleanlæg i landet til parcelhuse; hvis ikke DET meste udbredte; og det må der jo være en grund til...
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron