Forfatter Emne: Iltstyring kører op op ned fra 0% til over indstilling  (Læst 2749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Hej med jer i dette forum!
Jeg er `gammel `pelex  kører ( fra 1999 til nu) men nu syntes jeg der skulle ske noget, så jeg købte en
opop418 og en Woody 24KW.incl lambda sonde, blot for at konstatete at min ver. 5.02 ikke kunne fungere med dette nye print incl sonde, Ringer til NBE stor hjælp, ny E prom dagen efter i ver. 5.04 dette skulle virke? Jeg mener at have indstillet ind efter alle kunstens regler, blot må jeg konstatere at min ilt procent kører op og ned, ikke hurtigt men fra 0% til over indstilling, overvågningen er sat til min tid = 1
NB jeg har afvejet pillemængden flere gange, og kører på selvberegner programmet og tætheden i kedlen er i orden, der er ikke falsk luft.
Skulle der være nogen i dette eller udemærket forum der kan hjælpe mig, ville jeg være taknemmelig.
mvh. Jan

Offline Nix Pille

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Iltstyring kører op op ned fra 0% til over indstilling
« Svar #1 Dato: Aug 30, 2009, 11:40 »
Hej
Nu kender jeg så ikke lige det du kører med - men, får din iltsonde spænding til opvarmning af sonden???? Får iltsonden ikke strøm til opvarmning, er den meget ustabil, måske der du skal søge fejlen..
Nix Pille... ( Troldmand )

Offline Bylov

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Iltstyring kører op op ned fra 0% til over indstilling
« Svar #2 Dato: Aug 31, 2009, 19:37 »
Hej nix pille
Det jeg lige kører med er en ny indkøbt woody 24Kw. på en opop kedel 418, 8mm. svenske træpiller af god kvalitet fra Melgaard.
Føler mig lidt snydt, får udleveret en styring version 5.02 der nok har samlet støv på hylden et ekstre printkort der skal monteres  for sig selv i en kasse. til iltstyringen.
Da det er under 3uger siden jeg købte dette, burde jeg nok have fået den nyeste 6.0 version.
Men problemet er, om jeg sætter styringen i VIS eller i ja ( til drift efter iltstyringen) ændre ikke styringen ilt% kører op og ned. lamdbasonden virker da den udlæser korrekt ilt % på styringen hele tiden.
Jeg har opjusteret blæserhastigheden for ilt blow, i alle trin, men der er ingen ændring. Når alt kommer til alt er der vel en fejl i min ``nye styring`` Hvad siger NBE??
Der må være nogle der kan komme med nogle guldkorn
Mvh. Jan