Forfatter Emne: Ny hjemmeside på vej  (Læst 3405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Ny hjemmeside på vej
« Dato: Aug 30, 2009, 07:47 »
Snart kommer der en ny hjemmeside til NBE
Med mere info, mv.
Se hvor langt vi er kommet...
http://www.pelletsburner.dk/
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline jensenjk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny hjemmeside på vej
« Svar #1 Dato: Aug 30, 2009, 08:37 »
Hej , det ser umiddelbart fint ud, men jeg synes der måske er lagt for megt vægt på grafik og glimmer frem for indhold - håber der kommer mere fagligt indhold.

Lidt svært at scrolle præcist i rullemenuerne.
Scotte 16KW
Roca P30-5 kedel

Offline rasmuslund

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny hjemmeside på vej
« Svar #2 Dato: Sep 01, 2009, 22:20 »
Jeg er en novice indenfor pillefyr og nyder den gode hjælp som jeg får i dette forum - så jeg vil gerne give lidt igen på et område som jeg er mere befaren i - nemlige markedsføring af websites :)

Så min tanke er at i skal huske at søgemaskiner som f.eks. Google ikke er særlig villig til at finde sider som er lavet i ren Flash.  Så hvis NBE skal opnå en god "placering" på f.eks. nøgleord som "pillefyr" så skal der i teorien være sider som har "tekst" i HTML om dette.

Kan se i benytter en pakkeløsning (kender den ikke) så hvis det var mit site så ville jeg undersøge om der er tænkt på optimering til søgemaskiner i pakken. 

Kunne blive ved med råd i evigheder  ;D men så passer indlægget nok ind i dette forum.

Men flot ser det ud - design er jo en personlig smagssag - og jeg syntes det rammer meget godt. Glæder mig til at se det færdige resultat.
Baxi MB-Solo MK II & Woody 16KW
180 m2
Ca. 7 tons

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Ny hjemmeside på vej
« Svar #3 Dato: Sep 02, 2009, 13:06 »
Ligesom rasmuslund, så er det også et område jeg ved lidt om. Jeg er dog mere inden for at lave hjemmesider, fremfor markedsføringen og søgemaskiner.

Jeg er bange for at komme til at lyde negativ, men brug mine inputs eller spring dem helt over og noter mig i bogen som en tosse  ;D Jeg er ikke ude på at gøre nogen sure eller hævde mig selv, men here we goes:

Flash er fancy at se på, men det er ikke brugbart til at lave en hel hjemmeside i. Jeg ser et par problemer,

1) Hjemmesiden er langsom når man skal vente på ting der flyver rundt. Det gider de besøgende ikke.

2) Man kan ikke linke direkte til en bestemt underside.

3) Siden kræver en ret stor skærm for at man kan se den, og er den ikke widescreen så går det helt galt, så skal man scrolle både op/ned og til siderne i browseren for at komme rundt på flash'en

4) Farverne er godt valgt, men jeg har lidt svært ved at se hvad verdenskortet i midten af menuen gør godt for, især når der i teksten under står at det er bedst sælgende i Danmark, så virker det i teksten som om at firmaet er mere nationalt end internationalt som verdenskortet giver udtryk for.

5) En mindre ting: NBE logoet ser lidt jpg komprimeret ud  ;)

Havde det været mig, så havde jeg nok brugt hovedparten af designet, og rettet de ting nævnt oven for, men lavet det om til html i stedet.
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Ny hjemmeside på vej
« Svar #4 Dato: Sep 02, 2009, 13:08 »
Umiddelbart syntes jeg der er for meget "glansbillede" over det nye.

Alt det der flash ser i første omgang fint ud, men det bliver hurtigt trættende.

Den gamle side kunne hurtigt gøres helt up to date - desuden indeholder den jo alt hvad der er relevant (hvis bare man sørger for at opdatere)

Og hvorfor er der et kæmpe stort verdenskort i baggrunden - burde ikke være en brænder?

Offline lgj

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +3/-2
    • pillefyr.homepage.dk
Sv: Ny hjemmeside på vej
« Svar #5 Dato: Sep 18, 2009, 20:53 »
Hej,

Jeg er helt enig i den ikke positive holdning til flash.

Af et firma der vil reducere CO2 er flash helt forbudt - efter min mening. Når jeg går ind på siden speeder CPU blæseren op.

At siden også er optimeret til en opløsning på 1920x1200 vil vist også jage en del besøgende på porten.

Håber i finder på noget bedre for den gamle er da også lidt kedelig.

Ses imorgen,
hilsen,
Leif.