Forfatter Emne: NBE Software udvikling - tænke tank.  (Læst 2573 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nys

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +0/-1
NBE Software udvikling - tænke tank.
« Dato: Sep 20, 2009, 21:46 »
 ;)
Mon ikke NBE er blevet lidt nørdet når de udvikler display med grafik.
De skulle heller overveje flg:
Hvis man ønsker et brugervenligt strømforbrug - laver men ikke et interface ( kabel til PC ) som er beregnet til online visning. så skal man have en pc tændt hele døgnet for at modtage data fra fyret.
Overvej og lav jeres interface på styreboksen om til at den logger sender data til en e-prom/ ram kreds (et must ville være en usb nøgleindgang som er i jeres styreboks) den kan man så tage med op til sin pc. og aflæse data.
Fordel - ingen unødig strøm tyv.
Har alle de sidste log - data fra fyret. ( evt alle. )
Ulember - ingen sms ved fejl.
ingen online data på hjemmeside.

Men da jeg tror at 80% af jeres forbruger ikke bruger hjemmeside med onlinedata fra fyret samt nok kan overleve at deres fyr evt. er gået i stå når de kommer hjem.
ville det være rart med denne USB løsning.
Ydeliger ville det være et must hvis de blot lavede en simpel gem opsætninger på deres display.
dvs. hvor brugeren har mulighed for at gemme evt. 5 opsætninger.
Tilsidst og ikke mindst.
Prøv at giv jeres manual til en alm. forbruger. og bed dem om at juster evt. fed og lav brændværdier. osv.
I har desværre det problem at man skal være nørt for at forstå jeres manual. Overvej at skriv jeres opsætninger mere enkelt - også på display.
muligheden kunne være at opsætningen kunne ske på et program som man hentede fra jeres hjemmeside og guide folk igennem opsætning. for derefter at kunne indtaste de tal ind som er blevet rettet af jeres program.



Offline mortenpe

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: NBE Software udvikling - tænke tank.
« Svar #1 Dato: Sep 21, 2009, 10:35 »
ENIG - De samme tanker sidder jeg med....
Woody 16kW
Opop 418 kedel
Opvarmer 162 kvm. - hus fra 1932, delvis isoleret
Årsforbrug 6-7 tons

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: NBE Software udvikling - tænke tank.
« Svar #2 Dato: Sep 21, 2009, 13:05 »
Hvis dataopsamlingen ikke koster ret meget, så vil jeg gerne have det. Computeren kører meget af tiden alligevel, og jeg behøver ikke en fuldstændig statistik.

Det grafiske display er rigtigt godt, og de få 100 kr., som jeg har kastet efter, var rigtigt godt givet ud. Display vil dog ikke være velegnet til statistik. Det må foregå på en PC.

Jeg synes manualen er god og ikke for lang, specielt når man sammenligner med en uendelig lang kryptisk manual til et dobbelt så dyrt østrisk/tysk anlæg med tyske menupunkter i styringen.

Men det kunne være godt med en ordforklaring på centrale begreber som:
mætning (= procent af tiden stokersneglen kører)
pausefyring (noget man ikke skal bruge i følge MHES)

En henvisning til et par internet forums var vel heller ikke af vejen. Eller hvad med en hjemmevideo med en det kigger på røg og aske, og lidt PID indstillinger?
« Senest Redigeret: Sep 21, 2009, 13:08 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron