Forfatter Emne: Kan man få eksternt display tilsluttet, da eksisterende ikke er tydeligt længere  (Læst 1768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Radek

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg har et RTB30, men har aldrig kunnet få displayet til at slukke, så det har brændt skærmen af, og jeg tænker på om man kan købe en ekstern skærm som man kan slukke.
Synes at jeg har set det på andre RTB anlæg.

Men ved ikke hvor jeg skulle finde den slags udstyr henne.

Er der nogen der evt. kan hjælpe med et par links.

Alternativt kunne et par billeder af displayets punkter være en hjælp, så man kan tælle sig frem til den rigtige indstilling.
« Senest Redigeret: Feb 20, 2023, 16:55 af Radek »

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Langt det meste kan justeres fra Stokercloud, men man bør stadig have er funktionelt display, da visse alarmer og software update m.m kun kan ske fra skærmen.

Inden skærmen gik kaput kunne du nok have opgtraderet til V13, så dør V7 skærmen og du skal betjene fyret fra en app, det kræver at man tilmelder sig muligheden, NBE åbner så for den update der skal til for at den kommer frem på skærmen, men igen, når din skærm ikke dur så er det skørt at binde an med det.

Du bør få en ny skærm på, helst inden du får vitalt brug for den.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Radek

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Tak for svaret

Jeg har version 7.0680, og bruger cloudløsningen generelt, men mangler fx at kunne tvangskøre snegle til både indput og output af piller/aske.

Ved du hvordan jeg kan opdatere til v13, og kan det evt gøres via webinterfacet ?

Jeg kan se lidt på displayet i den rette belysning, så måske ejg kan arbejde mig igennem det og blive mere uafhængig af displayet.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Du kan læse om opgraderingen på NBEś hjemmeside, men det ville være skørt at binde an med uden display.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Har du kontrolleret stikforbindelsen til skærmen?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Radek

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg har ikke kontrolleret stikforbindelsen til display...endnu.

Tror dog ikke at det er problemet, da det virkede fint igen efter sommerpausen, hvor strømmen har været fra fyret.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Hvis det virker koldt ville jeg lede efter fejl i stikforbindelser og mindes også man kunne stille kontrasten når det starter op, men det kan også være det var på version 6.

Indstillinger omkring sluk stilles vist i systemindstillinger med teknik indstillinger på on.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt