Forfatter Emne: Stokerkontrol går i stå?  (Læst 4442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kks

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 31
  • Respekt optjent: +0/-0
Stokerkontrol går i stå?
« Dato: Apr 19, 2010, 15:29 »
En ting jeg har erfaret temmelig tit efterhånden er at programmet går i stå eller mister forbindelsen efter 1-2 timers drift. Det kommer i gang igen efter at have genstarte det (ligesom windows - du ved).

Det er kun noget jeg har oplevet med version 2. I version 1.81 var det et (næsten) ukendt problem. Hvad skyldes det?

Kan programmet ikke selv sættes til at opdage at opdateringerne ikke gennemføres og genetablere forbindelsen? Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre hvis det er programkoden der er gået i stå, men det burde vel kunne fanges og dermed dirigeres til en genstart, eller ka' man  ;)

Programmet er i øvrigt 15-20 sekunder om at få "hul" igennem, er det normalt?

Mvh/Kjeld
Woody Comfort kedel 2009 model
Woody brænder 16 kw
Chip 6.06

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol går i stå?
« Svar #1 Dato: Apr 19, 2010, 17:08 »
En ting jeg har erfaret temmelig tit efterhånden er at programmet går i stå eller mister forbindelsen efter 1-2 timers drift. Det kommer i gang igen efter at have genstarte det (ligesom windows - du ved).

Det er kun noget jeg har oplevet med version 2. I version 1.81 var det et (næsten) ukendt problem. Hvad skyldes det?

Kan programmet ikke selv sættes til at opdage at opdateringerne ikke gennemføres og genetablere forbindelsen? Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre hvis det er programkoden der er gået i stå, men det burde vel kunne fanges og dermed dirigeres til en genstart, eller ka' man  ;)

Programmet er i øvrigt 15-20 sekunder om at få "hul" igennem, er det normalt?

Mvh/Kjeld

Hej Kjeld

Prøv at sende en mail til info@stokerkontrol.dk, så kan vi lave noget fejlsøgning på det. Det er ikke normalt.

Det er en fin ide at genstarte, hvis der ikke er hul igennem. Har overvejet det før, men det er bedre at finde ud af, hvad der låser. Oftest er den USB-seriel adapteren der giver problemet. Men prøv at sende en email, så kigger vi på det.

15-20 lyder ok, før der er hul igennem.

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)