Forfatter Emne: Akut hjælp ønskes...  (Læst 18309 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #15 Dato: Sep 03, 2013, 18:23 »
Da det jo snart kan blive aktuelt med varme på huset, vil jeg se hvad fyret virkelig formår.
Så jeg har prøvet at skiftet om til vinter-drift, ved at øge driftværdien (kedeltemp.) fra 10 til 70 (samtidligt er ur funktionen på vvb er off´et)
Det der undre mig lidt er, at kedeltemp. max. kommer op på 62,5 gr. Det samme gør sig også gældende forholdsvis hvis jeg sætter kedeltemp. til 80 eller 90 gr. med henholdsvis 72,5 og 82,5 gr. Ligeledes køre fyret svingende mellem 6,5 - 8,5 kw. Aldrig på fuld power.

Hvordan kan jeg mere effektivt gi´ den gas, så den kommer hurtigt op på fulde omdrejninger altså 10 kw. Og virkelig kaster noget varme af sig ?

Synes ihvertfald en kedeltemp. på 70 gr. giver noget fiser varme i radiatorene - men måske er jeg for godt vant

/Frank

PS.
Har bemærket at diff. over står til 2 og diff. under står til 5. Pumpen køre auto. VVB er (igen) sat til 65 gr.

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #16 Dato: Sep 03, 2013, 18:42 »
Diff over på 2 er ikke ret meget
Op på 10 eller 15 med den
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #17 Dato: Sep 03, 2013, 18:55 »
Bon Scott

Okay men hvad sker der så hvis jeg øger diff´en til det du anbefaler ? For det er jo indstillinger montøren har indtastet - vil jo så nødig ud i noget uoverskueligt misk-mask...

/Frank

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #18 Dato: Sep 03, 2013, 19:03 »
Bon Scott

Okay men hvad sker der så hvis jeg øger diff´en til det du anbefaler ? For det er jo indstillinger montøren har indtastet - vil jo så nødig ud i noget uoverskueligt misk-mask...

/Frank

Det er kedeltemp diff over vi snakker om ikke?
Den har jeg selv på 15 det betyder bare at hvis du køre med en ønsket temp på 70 så må den køre op på 85 grader inden fyret går i stop pga for høj temp.
Standard er 10 så jeg ved ikke hvorfor den er sat på 2
Hvad med dine pi tal hvad er de på?
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #19 Dato: Sep 03, 2013, 19:26 »
Så faldt 10-øren, jo det er differencen på kedeltemp. vi taler om. Den har jeg nu ændret til forløbig 10 over, så må jeg lige se hvad der sker.

(sgu fint med forkortelser når man er total lost inden for det underlig kaukervælsk: diff. djøf. daf mv.) ???

Ang. Pi her er jeg endnu på herrens mark (med mindre det har noget at gøre med rumindholdet i en cylindre). Så det tror jeg vi lader ligge lidt endnu. Men i hvertfal tak for hjælpen.

/Frank


Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #20 Dato: Sep 03, 2013, 19:36 »
Hej Frank,

Misforstå mig ikke, men har du prøvet at læse manualen ?
Der står faktisk på helt almindeligt dansk hvad "Kedeltemperatur difference over" betyder  ;)

Side 10 i manualen http://www.nbe.dk/files/manager/nbe%20version%206.80.pdf?viewer=true


Hilsen
Michael

Så faldt 10-øren, jo det er differencen på kedeltemp. vi taler om. Den har jeg nu ændret til forløbig 10 over, så må jeg lige se hvad der sker.

(sgu fint med forkortelser når man er total lost inden for det underlig kaukervælsk: diff. djøf. daf mv.) ???

Ang. Pi her er jeg endnu på herrens mark (med mindre det har noget at gøre med rumindholdet i en cylindre). Så det tror jeg vi lader ligge lidt endnu. Men i hvertfal tak for hjælpen.

/Frank
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #21 Dato: Sep 03, 2013, 19:38 »
Så faldt 10-øren, jo det er differencen på kedeltemp. vi taler om. Den har jeg nu ændret til forløbig 10 over, så må jeg lige se hvad der sker.

(sgu fint med forkortelser når man er total lost inden for det underlig kaukervælsk: diff. djøf. daf mv.) ???

Ang. Pi her er jeg endnu på herrens mark (med mindre det har noget at gøre med rumindholdet i en cylindre). Så det tror jeg vi lader ligge lidt endnu. Men i hvertfal tak for hjælpen.

/Frank

Pi tal finder du i den menu som hedder pi regulering på V6 styring og i menuen regulering på V10/v7
Det kan sagtens være pi tal der er forkert siden fyret ikke vil op i temp
Prøv evt at sætte p til 2,5 og i til 0,20
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #22 Dato: Sep 03, 2013, 20:15 »
Michael

Du skal bare give mig rådt for usødet - men jo synes da jeg efterhånden har studeret manualen, så det er jo nok hos mig det kniber med at bundfælde sig. Mon et par læsebriller bør tages i overvejelse, men jeg fandt det rigtig nok dog på side 9.  :) 

Bon Scott

Så fandt jeg pi regulering som er sat til følgende: P-led 2,5 i-led 0,50 (nu sat ned til 0,20) effekt/min.=10% så det virker jo tæt på din anbefaling.
Spændt på om jeg så nu kan komme op på fuld 10 kw drift. Pt. køre fyret og simre på omkring 7-8 kw.

/Frank

 

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #23 Dato: Sep 03, 2013, 20:37 »
Michael

Du skal bare give mig rådt for usødet - men jo synes da jeg efterhånden har studeret manualen, så det er jo nok hos mig det kniber med at bundfælde sig. Mon et par læsebriller bør tages i overvejelse, men jeg fandt det rigtig nok dog på side 9.  :) 

Bon Scott

Så fandt jeg pi regulering som er sat til følgende: P-led 2,5 i-led 0,50 (nu sat ned til 0,20) effekt/min.=10% så det virker jo tæt på din anbefaling.
Spændt på om jeg så nu kan komme op på fuld 10 kw drift. Pt. køre fyret og simre på omkring 7-8 kw.

/Frank

Er max ydelse på 100% ?
Det kan du se i autoberegning
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #24 Dato: Sep 03, 2013, 20:50 »
Ikke for det men du skulle da nødigt kører fuld 10kw når der er 15-20 gr udenfor :-)
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #25 Dato: Sep 03, 2013, 20:55 »
Ikke for det men du skulle da nødigt kører fuld 10kw når der er 15-20 gr udenfor :-)

Nej det skulle ikke være nødvendigt
Men fyret skulle vel gerne kunne komme op i temperatur?
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #26 Dato: Sep 03, 2013, 20:56 »
Jeps den er på 100%

Men haløjsa siden differencen er ændret (tror det må være det) så bulder fyret der-ud-af nu. Så nu tror jeg den sidder lige i øjet.  ^-^

På den ene side lidt træls man skal bruge tid på indstillinger man troede var indkørt - modsat også lærerigt.

Føler mig næsten som gamle fru Olsen på 95 - gad vide hvor mange Scotte anlæg man sælger til ældre medborgere  ;)

/Frank

PS.
Lamborg, har åbnet alle døre og vinduer, skruet op for alle radiatore for at ilustrere lidt køligt efterårsvejr.

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #27 Dato: Sep 03, 2013, 21:01 »
Så bliver gråspurvene glade  :) det er rart at der er nogle dyrevenner her på siden  ^-^
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #28 Dato: Sep 03, 2013, 21:05 »
Jeps den er på 100%

Men haløjsa siden differencen er ændret (tror det må være det) så bulder fyret der-ud-af nu. Så nu tror jeg den sidder lige i øjet.  ^-^

På den ene side lidt træls man skal bruge tid på indstillinger man troede var indkørt - modsat også lærerigt.

Føler mig næsten som gamle fru Olsen på 95 - gad vide hvor mange Scotte anlæg man sælger til ældre medborgere  ;)

/Frank

PS.
Lamborg, har åbnet alle døre og vinduer, skruet op for alle radiatore for at ilustrere lidt køligt efterårsvejr.

Det er dæleme fint
Det kan jo godt være at det skyder over målet nu hvor det giver gas men vent lige og se om et par dage
Hvis det stadig rammer meget over ønsket temp (et par grader gør ikke noget) så prøv at ændre i talet til 0,20 lad p være på 2,5

Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Akut hjælp ønskes...
« Svar #29 Dato: Sep 03, 2013, 21:20 »
Fyret køre pt. i 0,20 - men nu tror jeg vist det er på tide at komme over på sommerdrift igen - det er delme ved at blive noget hedt. Men jeg vil da over de næste par dage lige prøve at slå over på vinterdrift for at se om alt køre som det skal. Det er jo altid rart og være forberedt til når kulden kommer. :)

/Frank

NB.
Bjarne, vi er også glade for dem - fuglene, både de store og små. Den største så jeg i morges på strandengene - stor som en svævende dør.  ;D
« Senest Redigeret: Sep 03, 2013, 23:39 af Frank Chr. »