Forfatter Emne: Alarm ingen ild i højlast  (Læst 1082 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tromborg

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 74
  • Respekt optjent: +1/-0
Alarm ingen ild i højlast
« Dato: Dec 09, 2020, 09:29 »
Hej

Jeg kan ikke greje hvorfor fyret går i fejl, det har kørt fint indtil start på denne sæson.

Når jeg kigger på graferne kan jeg se fyret fejler når det kører 10% og ikke høj som fejlmeddelelsen skriver.

Kan bare ikke udfra graferne se hvorfor, så lidt hjælp er yderst velkommen

/Tromborg
BS+ 10KW v13, BS+ 380 kg Silo, O2-styring, kompressorrens, afstandmåler (eBay) og 100 L VVB med Prioritering.
Radiatorstyring Danfoss Living CC.

186 m2 heraf 93 m2 kælder indetemperatur 21°
https://stokercloud.dk/v3/#/tromborg/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Alarm ingen ild i højlast
« Svar #1 Dato: Dec 09, 2020, 10:56 »
Et hurtigt kik på grafer og indstillinger siger mig at din PI regulering er tæt på helt gal.

Du har en kedeltemperatur på 65 grader og stop på 10 grader mere, altså 75

Hvis fyret køre "fuld last" vil der hænge et meget stort I bidrag når du når setpunkt, så skyder den over de 75 grader og går ud.

En anden ting der kan være galt er sneglen leverer for lidt piller i maks ydelse, så blæseren blæser bålet ud.
Det kan jeg ikke se udfra kurverne da det er længe siden det har været slukket og det derfor er svært at se detaljerne op til det slukker.

Så jeg tænker at en grundig indstilling vil gøre en kæmpe forskel på driften. En afvejning og et link kan ikke gøre det.

Jeg ville slå O2 reguleringen fra idet den regulerer voldsomt på indfødningen, så kan du ikke regne med noget som helst. Korrektionen i høj kan faktisk gøre at dosseringen bliver så lille at den blæser ud, men det er ikke lige umiddelbart tilfældet, men tallene passer lige så forkert som de fleste andre i lav og mellem.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Alarm ingen ild i højlast
« Svar #2 Dato: Dec 09, 2020, 11:17 »
Nogen har pillet ved dine PI tal, det er altså noget man skal være varsom med, og min anbefaling er at de stilles i nærheden af Standard, og at du først kigger på din installation.

Derefter skal der vejes piller og se om afvejningen stadig passer, dine blæsertal er en del fra hvor styringen mener de skal ligge.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html