Forfatter Emne: Alarm varm brænder  (Læst 13698 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kimfastrup

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #45 Dato: Dec 21, 2020, 15:39 »
det har til gengæld aldrig funket men vandet er varmet rigtig dejlig varmt


Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #46 Dato: Dec 21, 2020, 16:37 »
Måske dine ntc følere har forkert ohm værdi i forhold følere der passer til fyret.

Hilsen Anders

Offline kimfastrup

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #47 Dato: Dec 21, 2020, 16:51 »
Ja det er ikke umuligt, men det har jo ingen indflydelse på mit aktuelle problem ,kan du se om det ser helt skævt ud....

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #48 Dato: Dec 21, 2020, 17:08 »
Det ser fornuftigt ud, lad den køre et par dage uden ur stop, så har den nok selv korregiret snegl ydelse så det passer.

Hilsen anders

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #49 Dato: Dec 21, 2020, 17:13 »
Vil kontrollere retur temp, om den er 55 eller 35
Fabrikanten anbefaler 55 mindst.

Hilsen anders

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #50 Dato: Dec 21, 2020, 17:20 »
det er en blackstar + fumus så jeg går da udfra styringen har styr på røgblæseren

Det med styringen klare det hele er rent salgs gas, den er (desværre) ikke længere.

Det bliver ALDRIG bedre end det er indstillet til af den simple årsag at styringens opgave er at FASTHOLDE den balance det er indstillet til.

Styringen vil aldrig kunne regne ud hvad der er den bedste indstilling i det enkelte tilfælde. De parametre der er fra start er sikkert fungerende for flertallet, ej mere.

Og det ved du med sikkerhed ?
Jeg har trykmåler der styrer røgsugere.
Derved er der altid det indstillede undertryk i kedlen som der skal være.
Det er derfor ikke korrekt det du skriver.

Du har en trykmåler der fastholder det tryk der skal være i kedlen.

Helt lige som du, og mange andre mener at de tal der er standard for O2 reguleringen er dem der passer og er bedst.

Så fastholder styringen forbrændingen udfra de parametre.

Men hvem siger så de parametre er de bedste?

Og/eller de passer med piller af forskeligt fabrikat? Når nogle fyr køre bedst med en bestemt slags piller må det jo være fordi indstillingerne passer til de piller og ikke andre.

Altså kan de indstillinger fyret er "født" med ikke konkluderes at være de bedste, så ville de jo netop køre helt perfekt med alle typer piller, og det vil ingen vel påstå de gør? Og hvis de gør er det i hvert fald lige ringe at dømme efter dem jeg har set.

Alle fyr har samme O2 tal som standard, om det er en 10 eller en 25 Kw
Hvis vi så siger at 10èrne køre 100% vil den have en forbrænding af 2,5 Kg piller i time og et O2 tal på 8

Hvis 25èrne køre samme drift, altså 10Kw og brænder 2,5kg piller af i timen, så køre den 40% og vil styre efter et O2 overskud på 13%

Men det er fuldstændigt samme mængde piller, samme bål, samme energi, samme forbrænding men med stort udsving i styringens O2 tal.

F.eks. så jeg er selvfølgeligt ikke enig I at standard tallene er de rigtige, men jeg er dog enig I at styringen stræber  efter at opretholde det indstillede undertryk.

At det så bliver godt kan jo så debateres udfra denne tråd. Der var jo ikke problemer hvis det fungerede.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #51 Dato: Dec 21, 2020, 17:31 »
det er en blackstar + fumus så jeg går da udfra styringen har styr på røgblæseren

Det med styringen klare det hele er rent salgs gas, den er (desværre) ikke længere.

Det bliver ALDRIG bedre end det er indstillet til af den simple årsag at styringens opgave er at FASTHOLDE den balance det er indstillet til.

Styringen vil aldrig kunne regne ud hvad der er den bedste indstilling i det enkelte tilfælde. De parametre der er fra start er sikkert fungerende for flertallet, ej mere.

Og det ved du med sikkerhed ?
Jeg har trykmåler der styrer røgsugere.
Derved er der altid det indstillede undertryk i kedlen som der skal være.
Det er derfor ikke korrekt det du skriver.

Du har en trykmåler der fastholder det tryk der skal være i kedlen.

Helt lige som du, og mange andre mener at de tal der er standard for O2 reguleringen er dem der passer og er bedst.

Så fastholder styringen forbrændingen udfra de parametre.

Men hvem siger så de parametre er de bedste?

Og/eller de passer med piller af forskeligt fabrikat? Når nogle fyr køre bedst med en bestemt slags piller må det jo være fordi indstillingerne passer til de piller og ikke andre.

Altså kan de indstillinger fyret er "født" med ikke konkluderes at være de bedste, så ville de jo netop køre helt perfekt med alle typer piller, og det vil ingen vel påstå de gør? Og hvis de gør er det i hvert fald lige ringe at dømme efter dem jeg har set.

Alle fyr har samme O2 tal som standard, om det er en 10 eller en 25 Kw
Hvis vi så siger at 10èrne køre 100% vil den have en forbrænding af 2,5 Kg piller i time og et O2 tal på 8

Hvis 25èrne køre samme drift, altså 10Kw og brænder 2,5kg piller af i timen, så køre den 40% og vil styre efter et O2 overskud på 13%

Men det er fuldstændigt samme mængde piller, samme bål, samme energi, samme forbrænding men med stort udsving i styringens O2 tal.

F.eks. så jeg er selvfølgeligt ikke enig I at standard tallene er de rigtige, men jeg er dog enig I at styringen stræber  efter at opretholde det indstillede undertryk.

At det så bliver godt kan jo så debateres udfra denne tråd. Der var jo ikke problemer hvis det fungerede.

Om igen.
Alle fyr har ikke samme indstillinger.
Alle indstillinger kan tilpasses, ved behov.

Der er mange ting der ikke fungere for dig, men du ved hvorfor.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline kimfastrup

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #52 Dato: Dec 21, 2020, 17:55 »
ahhhh jeg vil bare gerne ha mit fyr til at køre ....383CI hvis du skal smide med mudder kan du så ikke lave en tråd til det, og så kan Michael F få lov til at hjælpe mig og så kan du smide alle mulige teser efter ham bagefter ....mange tak på forhånd
er fidusen nu at hæve sænke blæser så O2 korr passer med det indvejede :)

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #53 Dato: Dec 21, 2020, 18:28 »
ahhhh jeg vil bare gerne ha mit fyr til at køre ....383CI hvis du skal smide med mudder kan du så ikke lave en tråd til det, og så kan Michael F få lov til at hjælpe mig og så kan du smide alle mulige teser efter ham bagefter ....mange tak på forhånd
er fidusen nu at hæve sænke blæser så O2 korr passer med det indvejede :)

Ja på daglig basis.
Altså kun ændre lidt en gang om dagen, og så iagttage hvad der ændres

Det er helt ok at korrektionstal ikke er ens med afvejningen.
Når de ikke er ens viser det at iltstyringen arbejder.
« Senest Redigeret: Dec 21, 2020, 18:30 af michael f »
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline kimfastrup

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #54 Dato: Dec 21, 2020, 18:49 »
Kanon det prøver jeg

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #55 Dato: Dec 21, 2020, 19:53 »
.383CI hvis du skal smide med mudder kan du så ikke lave en tråd til det, og så kan Michael F få lov til at hjælpe mig og så kan du smide alle mulige teser efter ham bagefter ....mange tak på forhånd
er fidusen nu at hæve sænke blæser så O2 korr passer med det indvejede :)

Hvis du mener jeg kaster med mudder står det dig frit for. Det kan jeg ikke holdes ansvarlig for. Jeg forsøger, modsat andre, at argumentere sagligt for tekniske sammehænge i stedet for at skyde op i luften i uendelighed.

Men bevars, det kommer nok til at køre lige så godt, eller ringe, som alle de andre fyr, så er det jo "godt nok" til dem der er tilfredse med det.
Jeg skal nok undlade at fortælle hvordan jeg har fået min O2 regulering til at køre knivskarpt så forbruget passer altid, så jeg kan undvære kompressorrens og der ikke findes 2 sorte flager i asken efter 2 tons piller.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #56 Dato: Dec 21, 2020, 19:58 »

Om igen.
Alle fyr har ikke samme indstillinger.
Alle indstillinger kan tilpasses, ved behov.

Der er mange ting der ikke fungere for dig, men du ved hvorfor.

Nu ved du jo ikke hvordan mit køre, der er ikke 2 sorte flager efter 2 tons piller, jeg kan undlade kompressorrens, mit forbrugstal passer indenfor 2% så det fungerer rimeligt godt.
Men det er heller ikke indstillet på "sædvanlig vis"

Ja alle indstillinger KAN tilpasses, men de bliver det jo ikke. En 10Kw brænder har samme std. O2 tal som en 25èr tjekkede lige.
Det kan ikke passe udfra den afbrændte pillemængde som beskrevet, osv. osv.

Jeg undre mig stadigt over den med 3 i stedet for 6 og om det kun er mit og den andens fyr der køre bedre med 6 men det fik vi aldrig en forklaring på. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #57 Dato: Dec 21, 2020, 20:24 »
383CI:
Der står i din signatur at du har kompressor rens, men du bruger det måske bare ikke pga de fine indstillinger ?
(Det ville ikke give mening når nu man har det).
Opret gerne din egen tråd til tips / tricks som der opfordres til.
Er du iøvrigt ved at få tænder eller bor nær Jammerbugten ?
« Senest Redigeret: Dec 21, 2020, 21:46 af T-mek »

Offline T-mek

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 196
  • Respekt optjent: +10/-0
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #58 Dato: Dec 21, 2020, 20:27 »
Glædelig jul

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Alarm varm brænder
« Svar #59 Dato: Dec 25, 2020, 08:32 »
Kanon det prøver jeg

Det ser ud til at du fungere fint nu  :)

Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/