Forfatter Emne: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw  (Læst 5501 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mosevang

  • Gæst
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #15 Dato: Dec 28, 2020, 16:01 »
...
Så hvis det aldrig har kørt ordentligt er en indregulering det første, afvejningen formodes jo at passe når du har vejet af.

Tak for dit råd

Mosevang

  • Gæst
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #16 Dato: Dec 28, 2020, 16:02 »
Jeg har ikke I-net i min kælder hvor mit fyr står, så bruger wi-fi extenders/repeaters (eller hvad de nu hedder)

En er tilkoblet router den anden sidder i stikkontakt ved fyr.
Det virker ganske fint her.

Tak for tippet  :)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #17 Dato: Dec 28, 2020, 17:16 »
Jeg har ikke I-net i min kælder hvor mit fyr står, så bruger wi-fi extenders/repeaters (eller hvad de nu hedder)

En er tilkoblet router den anden sidder i stikkontakt ved fyr.
Det virker ganske fint her.

Tak for tippet  :)
'
'
Spørg lige om mærke og model. Der er rigtigt mange der har haft problemer med netop at få fyret på repetere af forskellig art, så når du er noget usikker på tingene er det jo ekstra vigtigt at få noget du ved virker.

Slutteligt konkluderer jeg at fyret aldrig har kørt ordentligt?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 223
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #18 Dato: Dec 28, 2020, 17:35 »
Jeg har ikke I-net i min kælder hvor mit fyr står, så bruger wi-fi extenders/repeaters (eller hvad de nu hedder)

En er tilkoblet router den anden sidder i stikkontakt ved fyr.
Det virker ganske fint her.

Tak for tippet  :)
'
'
Spørg lige om mærke og model. Der er rigtigt mange der har haft problemer med netop at få fyret på repetere af forskellig art, så når du er noget usikker på tingene er det jo ekstra vigtigt at få noget du ved virker.

Slutteligt konkluderer jeg at fyret aldrig har kørt ordentligt?

Sandstrøm 500 Mbps Powerline
De har nu kørt i 4-5 år, så ved ikke om de stadig fåes.
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Mosevang

  • Gæst
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #19 Dato: Dec 28, 2020, 17:42 »
Jeg har ikke I-net i min kælder hvor mit fyr står, så bruger wi-fi extenders/repeaters (eller hvad de nu hedder)

En er tilkoblet router den anden sidder i stikkontakt ved fyr.
Det virker ganske fint her.

Tak for tippet  :)
'
'
Spørg lige om mærke og model. Der er rigtigt mange der har haft problemer med netop at få fyret på repetere af forskellig art, så når du er noget usikker på tingene er det jo ekstra vigtigt at få noget du ved virker.

Slutteligt konkluderer jeg at fyret aldrig har kørt ordentligt?

Jeg er i tvivl om din sidste sætning skal forstås som et spørgsmål, eller om du blot konstaterer. Men hvis det er ment som et spørgsmål, så er svaret, at det nok aldrig har kørt ordentligt i en længere periode; jvnf. de kriterier du nævner i dit tidligere indlæg.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Hjælp til en novice, optimering af Scotte 10 kw
« Svar #20 Dato: Dec 28, 2020, 17:57 »


Jeg er i tvivl om din sidste sætning skal forstås som et spørgsmål, eller om du blot konstaterer. Men hvis det er ment som et spørgsmål, så er svaret, at det nok aldrig har kørt ordentligt i en længere periode; jvnf. de kriterier du nævner i dit tidligere indlæg.

Det var egentligt begge dele. En stor del af gætterierne vil skyldes upræcis fejlbeskrivelse.
Hvis/når fyret aldrig har kørt ordentligt er det jo ikke oplagt at blæseren er defekt eller slidt. Det ville det være hvis det havde kørt og kom til at køre ringere.

Så skal det indreguleres ordentligt, det løser nok over 90% af problemerne og er uanset hvad påkrævet. Så er det også nemmere at finde andre fejl, hvis det køre bedst muligt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.