Hej Ole,
Man kan vel ikke sige at jeg "har løst" problemet med for høj kedeltemp. i lavdrift efter VVB drift. Jeg venter ny ver. til styringen, hvor jeg håber "forbliv i VVB" fungerer. Indtil videre har fulgt et råd i denne tråd om at drosle max. kapacitet lidt ned, så brænderen f.eks. ikke går på 100% efter VVB - ligesom jeg holder brænder max. lidt nede i fbm. VVB. Jeg kører i øjeblikket med såvel PID, max. ydelse som VVB max ydelse til 70%.
I mellemtiden er min 3-vejs motorventil (fra sept. 2013) til VVB desværre "blevet utæt" til VVB siden, hvilket betyder at der med ventilen i anlægsposition fortsat siver vand til VVB og holder det temp. opppe på det varme vand. Dvs. jeg har ganske få skift til VVB for tiden - det hjælper mig naturligvis også i forhold til "for varm kedel" efter VVB :-)
Iøvrigt underligt, hvordan en "ny" 3-vejs ventil allerede kan være defket efter så få skift. Havde den afmonteret i weekende for at checke den indeni. Fin ren og uden aflejringer eller andet, der kunne forklare, hvorfor den ikke lukker helt af til VVB siden.