Forfatter Emne: Plade i Woody ?  (Læst 4202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sabaitoo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +2/-0
Plade i Woody ?
« Dato: Nov 02, 2009, 23:32 »
Lige en hilsen fra det sydtyske, hvor jeg i April  blev ejer af et Woody Bionk S 14, ( 14,9 kW - version 4.99, da jeg lige skulle have renoveret hytten först er det först i den sidste uges tid at jeg har faaet pakket det ud.
Har da ogsaa faaet bakset det i fyrrummet ( kostede lige en knä-menisken - men hvad gör man ikke for lidt god varme), har tilsluttet det meste...piller kommer sidst paa ugen - mangler lige at slutte det elektriske og starte op -- har läst det meste her i SMF , da min lokale VVS-er ( Heizungsbauer) ikke har en klaphats forstand paa noget udover gas og olie..oh well.. mit motto er at det kan jo kun gaa galt..men mon ikke at jeg klarer skärene og faar regnet rigtigt paa kökkenvägten og senere justeret lidt her og der..

Men nu det store spörgsmaal för jeg skal til eksamen ved den lokale skorstensfejer:
..den lille löse sorte plade ( rögbremse ? ) som ligger bag i fyret - skal den väre der eller ej  ?

venlig hilsen
John
Boink S14 Woody m/ Scotte 4.99
i fyringssäson ( Sept - Maj )
210 M² - 14 radiatorer - 1 Brändeovn som jeg själdent har gang i
5-6 T Piller

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Plade i Woody ?
« Svar #1 Dato: Nov 03, 2009, 19:36 »
Hej John,

Jeg spørger bare dumt  ;)

Hvilken kedel er det du har ?

Hvis det er en Opop, så prøv at se på side 11 i denne manual http://www.scotte.dk/manual/2008%20woody.pdf

Der er 3 spjæld i kedlen:
- et forrest i toppen, som en lille klap der skal være lukket
- et bagest i toppen, som er et spjæld der skal være trukket helt bagud
 - et i bunden, som er en plade der skal dække et hul til askeskuffen

Håber at det bringer dig videre  :)

Hilsen
Michael
Lige en hilsen fra det sydtyske, hvor jeg i April  blev ejer af et Woody Bionk S 14, ( 14,9 kW - version 4.99, da jeg lige skulle have renoveret hytten först er det först i den sidste uges tid at jeg har faaet pakket det ud.
Har da ogsaa faaet bakset det i fyrrummet ( kostede lige en knä-menisken - men hvad gör man ikke for lidt god varme), har tilsluttet det meste...piller kommer sidst paa ugen - mangler lige at slutte det elektriske og starte op -- har läst det meste her i SMF , da min lokale VVS-er ( Heizungsbauer) ikke har en klaphats forstand paa noget udover gas og olie..oh well.. mit motto er at det kan jo kun gaa galt..men mon ikke at jeg klarer skärene og faar regnet rigtigt paa kökkenvägten og senere justeret lidt her og der..

Men nu det store spörgsmaal för jeg skal til eksamen ved den lokale skorstensfejer:
..den lille löse sorte plade ( rögbremse ? ) som ligger bag i fyret - skal den väre der eller ej  ?

venlig hilsen
John
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline sabaitoo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Plade i Woody ?
« Svar #2 Dato: Nov 03, 2009, 23:05 »
Hej Michael

Jo den ligner nu meget godt - kärt barn - mange navne: http://bmht.de/heizungssysteme/pelletssysteme/boink-s-14-kw/index.html
Comfort-kedel gaar jeg ud fra -  saa det ser ud til at spjäldet skal väre der -tak for det -- laa bare lidt löst rundt saa jeg var lidt i tvivl.
Skorstensfejeren var forbi idag og har godkendt driften-  kostede 48 Euro - inklusive 2 brändeovne samt en ny skorsten.. og saa lige en kop kaffe og en sludder..flinker mand
 14,9 kW gör at han kun skal rense skorstenen, fra 15 kW og opefter skal han tage partikelpröver osv..
desuden har jeg lige faaet 2000 Euro fra den Tyske stat som giver tilskud til alternativ energi
(< 15 kW)... saa rigtigt billigt fyr hernede sydpaa ( kräver fast adresse samt krav om at man skal bruge det mindst 7 aar)
Imorgen kommer 6 Tons piller og Lördag skal der fyldes vand vand paa systemet og pröveköres..
skal lige have fundet en vägt...saa skulle det köre  ( haaber jeg)

Tak for al din viden som du öser ud af her i forummet

Venlig hilsen
John
Boink S14 Woody m/ Scotte 4.99
i fyringssäson ( Sept - Maj )
210 M² - 14 radiatorer - 1 Brändeovn som jeg själdent har gang i
5-6 T Piller

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Plade i Woody ?
« Svar #3 Dato: Nov 07, 2009, 09:20 »

Danm det kunne danskere lære noget af.. 2000euro for fremme miljø !! Sådan!

Det var engang , hvor vi var førende på området (suk) , men det er også mange år siden.

Var det ikke også noget med tysk stat gav 3000euro i skrotningspræmie ved køb af ny bil?


Hej Michael

Jo den ligner nu meget godt - kärt barn - mange navne: http://bmht.de/heizungssysteme/pelletssysteme/boink-s-14-kw/index.html
Comfort-kedel gaar jeg ud fra -  saa det ser ud til at spjäldet skal väre der -tak for det -- laa bare lidt löst rundt saa jeg var lidt i tvivl.
Skorstensfejeren var forbi idag og har godkendt driften-  kostede 48 Euro - inklusive 2 brändeovne samt en ny skorsten.. og saa lige en kop kaffe og en sludder..flinker mand
 14,9 kW gör at han kun skal rense skorstenen, fra 15 kW og opefter skal han tage partikelpröver osv..
desuden har jeg lige faaet 2000 Euro fra den Tyske stat som giver tilskud til alternativ energi
(< 15 kW)... saa rigtigt billigt fyr hernede sydpaa ( kräver fast adresse samt krav om at man skal bruge det mindst 7 aar)
Imorgen kommer 6 Tons piller og Lördag skal der fyldes vand vand paa systemet og pröveköres..
skal lige have fundet en vägt...saa skulle det köre  ( haaber jeg)

Tak for al din viden som du öser ud af her i forummet

Venlig hilsen
John


Offline sabaitoo

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Plade i Woody ?
« Svar #4 Dato: Nov 07, 2009, 22:18 »
Jeg kunne have faaet 2500 Euro hvis jeg ogsaa installerede Akkumuleringstank + 750 Euro hvis jeg kombinerde med solceller samt 200 hvis jeg köber en energivenlig circulationspumpe...men jeg nöjes med de 2000 - woodyen skulle däkke mine behov
 
Skrotningsprämien paa biler var paa 2500 Euro, puljen hertil udlöb i midten af Oktober ( ja, jeg naaede det lige og fik bestilt en 7 Säders, 105 HK Dacia Logan til 12.500 dvs minus skrotprämie 10.000 Euro for en ny bil med garanti 100.000 KM/ 3 Aar - http://dacia.de/dacia_logan_mcv_kombi.php ) Alletiders bil, alt er Renault men skruet sammen i Rumänien - konen har haft en i 2,5 Aar, 55000 km uden problemer - ved ikke om den kommer til DK det var paa tale engang - men Dacia hvde vist for mange bestillinger fra de större lande

mvh
John
Boink S14 Woody m/ Scotte 4.99
i fyringssäson ( Sept - Maj )
210 M² - 14 radiatorer - 1 Brändeovn som jeg själdent har gang i
5-6 T Piller

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Plade i Woody ?
« Svar #5 Dato: Nov 08, 2009, 20:18 »
Fin vogn. har hørt om den , men tror ikke den kommer  til dk hmm den vil blive for dyr pga afgifter i forhold til kina  biler