Forfatter Emne: Nogen der kender nogen i midtjylland kan nørde et setup til Smart House?  (Læst 1121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Hej,

Jeg er helt ny i dette forum - men har længe forsøgt at google og læse mig til noget hjælp.
Jeg har forsøgt at kontakte nogle af de "forhandlere" som er nærmest på nbe´s liste over "eksperter" - men jeg har endnu ikke fået hul igennem eller svar fra nogle af montørerne... tænker det er fordi de fleste er VVS folk og jo ikke elektrikere eller Smart Home nørder.

Well, smider mit nye fyr op standard m.v. og venter så til jeg finder nogen der kan være med til at bygge det ud. Jeg har i forvejen et af de vildeste "Smart House" på landet, hvor snart alt kan stemmestyres og kontrolleres af en central hub m.v. Jeg vil jo rigtig gerne have f.eks. mine solvarme paneler og styring med ind i stokercloud... det kræver et tillægsprint - bevares ... MEN kan man smide dette udvidelsesprint i stuehuset hvor solvarmepanelerne sidder på, når fyret er placeret i et udhus 25m fra stuehuset... og hvem vil kunne bygge noget så man får MAX. data hentet i forhold til de muligheder der ligger i disse print og styringer? Jeg synes ikke det er meget man kan google eller læse sig til at vejledninger - endnu :)

Nogen herinde der kan anbefale nogle, der kan og vil nørde lidt i data og opsætning heraf mere end fintuning af selve fyret?

Bedste hilsner

Michael
Nektariet
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet