Forfatter Emne: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?  (Læst 85559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #15 Dato: Okt 30, 2012, 20:30 »
Hej Allan,

Ja, gør det  ;)

Hvis Søren (Levi) har ret i at der sidder en retur regulator, kan det være problemet.

Hilsen
Michael

jeg kan gå ud og stille gulvvarmen på 0
skal jeg det michael ?

mvh allan
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #16 Dato: Okt 30, 2012, 20:35 »
Hej Allan,

Ja, gør det  ;)

Hvis Søren (Levi) har ret i at der sidder en retur regulator, kan det være problemet.

Hilsen
Michael

jeg kan gå ud og stille gulvvarmen på 0
skal jeg det michael ?

mvh allan

Det var godt du gav ham lov hehe  ;) ;D

Offline allamadsen

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 91
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Allan Madsen
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #17 Dato: Okt 30, 2012, 20:38 »
hej michael og levi

så er begge drejet til 0   21:38


mvh allan
scotte 16kw på bs 20kw
chip vers. 6.76
stokerkontrol v. 3.25
trækstabilisator
3-vejs vvb prioritering
flowmåler
udeføler + rumføler
kompressorrens
opvarmer 185 kvm (fra 1900) + fyrrum i garage
årligt forbrug ? ? ?
http://stokercloud.dk/dev/showgraph.php?mac=allan

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #18 Dato: Okt 30, 2012, 20:44 »
Hej
Levi har ikke en pind ret, han vrøvler. ;D ;D ;D

Nej spøg til side, Levi ved hvad han snakker om, men jeg tror sgi ikke rigtig at retur termostater er problemet her. Jeg har ikke så stor erfaring udover min egen. Og her har jeg ikke set fyret gå i knæ pga gulvvarme, dvs, det er selvfølgelig svært at se hvornår de åbner. Dog kan det tydeligt ses på fyret, hvis fruen lufter ud, og en radiator pludselig får et kuldechok.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #19 Dato: Okt 30, 2012, 20:52 »
Hej
Levi har ikke en pind ret, han vrøvler. ;D ;D ;D

Nej spøg til side, Levi ved hvad han snakker om, men jeg tror sgi ikke rigtig at retur termostater er problemet her. Jeg har ikke så stor erfaring udover min egen. Og her har jeg ikke set fyret gå i knæ pga gulvvarme, dvs, det er selvfølgelig svært at se hvornår de åbner. Dog kan det tydeligt ses på fyret, hvis fruen lufter ud, og en radiator pludselig får et kuldechok.

Olle har vist drukket Fanta igen  ;)

Olle, - du kan ikke logge de samme udsving på dit multi22 fyr, - de udsving der via stokerkontrol ser voldsomme ud opdager du ikke, - da det kræver du holder øje med dit fyr konstant (Og det gør ingen jo).

Stokerkontrol er en sladderhank og et eminent optimeringsværktøj, - og kan fortælle dig hvordan fyret kører 24/7 uden du holder øje med det fysisk i fyrrummet...

Garanteret at dit fyr til tider også falder i temp. - du opdager det bare ikke da du ikke kan logge data  ;)

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #20 Dato: Okt 30, 2012, 21:01 »
Hej Søren,

Jamen når du siger det, så slår jeg bare hælene sammen  ;)
...du er jo trods alt min VVS-guru  :D

Hilsen
Michael


Det var godt du gav ham lov hehe  ;) ;D
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline allamadsen

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 91
  • Respekt optjent: +2/-0
  • Allan Madsen
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #21 Dato: Okt 30, 2012, 21:03 »
jeg smutter lige en times tid, konen skal køres på arbejde  >:(

mvh allan
scotte 16kw på bs 20kw
chip vers. 6.76
stokerkontrol v. 3.25
trækstabilisator
3-vejs vvb prioritering
flowmåler
udeføler + rumføler
kompressorrens
opvarmer 185 kvm (fra 1900) + fyrrum i garage
årligt forbrug ? ? ?
http://stokercloud.dk/dev/showgraph.php?mac=allan

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #22 Dato: Okt 30, 2012, 21:09 »
Hej Søren,

Jamen når du siger det, så slår jeg bare hælene sammen  ;)
...du er jo trods alt min VVS-guru  :D

Hilsen
Michael


Det var godt du gav ham lov hehe  ;) ;D

Shit, - det var noget af en ros fra SUPER NØRDEN  ;D ;)

Men jeg må jo så også indrømme at jeg klasker hælene sammen når du begynder at snakke om PI regulering etc. -  ;)


Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #23 Dato: Okt 30, 2012, 21:39 »
Hej

Jo der er selvfølgelig en pointe. Og dog, det vi ser her hos Allan, er altså udsving på 20gr. og selvom jeg ikke har fin pc overvågning, ville jeg nu nok mene at det ville jeg se. Det jeg mener er at den smule gulvvarme som Allan har uagtet at det er med returtermostater, synes jeg ikke retfærdiggør de udsving. Det kan selvfølgelig være medvirkende til det. Men lad os se, måske jeg kommer til at bide i støvet.  ;)

Ps: Nej det er sgu længe siden at jeg har fået en fanta, kommer jeg lige til at tænke på. Men jeg har ædt en pose chips her i aften, nam nam.  :)


Hej
Levi har ikke en pind ret, han vrøvler. ;D ;D ;D

Nej spøg til side, Levi ved hvad han snakker om, men jeg tror sgi ikke rigtig at retur termostater er problemet her. Jeg har ikke så stor erfaring udover min egen. Og her har jeg ikke set fyret gå i knæ pga gulvvarme, dvs, det er selvfølgelig svært at se hvornår de åbner. Dog kan det tydeligt ses på fyret, hvis fruen lufter ud, og en radiator pludselig får et kuldechok.

Olle har vist drukket Fanta igen  ;)

Olle, - du kan ikke logge de samme udsving på dit multi22 fyr, - de udsving der via stokerkontrol ser voldsomme ud opdager du ikke, - da det kræver du holder øje med dit fyr konstant (Og det gør ingen jo).

Stokerkontrol er en sladderhank og et eminent optimeringsværktøj, - og kan fortælle dig hvordan fyret kører 24/7 uden du holder øje med det fysisk i fyrrummet...

Garanteret at dit fyr til tider også falder i temp. - du opdager det bare ikke da du ikke kan logge data  ;)
« Senest Redigeret: Okt 30, 2012, 21:41 af Ole S »
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #24 Dato: Okt 30, 2012, 21:41 »
Hej

Jo der er selvfølgelig en pointe. Og dog, det vi ser her hos Allan, er altså udsving på 20gr. og selvom jeg ikke har fin pc overvågning, ville jeg nu nok mene at det ville jeg se. Det jeg mener er at den smule gulvvarme som Allan har uagtet at det er med returtermostater, synes jeg ikke retfærdiggør de udsving. Det kan selvfølgelig være medvirkende til det. Men lad os se, måske jeg kommer til at bide i støvet.  ;)


Hej
Levi har ikke en pind ret, han vrøvler. ;D ;D ;D

Nej spøg til side, Levi ved hvad han snakker om, men jeg tror sgi ikke rigtig at retur termostater er problemet her. Jeg har ikke så stor erfaring udover min egen. Og her har jeg ikke set fyret gå i knæ pga gulvvarme, dvs, det er selvfølgelig svært at se hvornår de åbner. Dog kan det tydeligt ses på fyret, hvis fruen lufter ud, og en radiator pludselig får et kuldechok.

Olle har vist drukket Fanta igen  ;)

Olle, - du kan ikke logge de samme udsving på dit multi22 fyr, - de udsving der via stokerkontrol ser voldsomme ud opdager du ikke, - da det kræver du holder øje med dit fyr konstant (Og det gør ingen jo).

Stokerkontrol er en sladderhank og et eminent optimeringsværktøj, - og kan fortælle dig hvordan fyret kører 24/7 uden du holder øje med det fysisk i fyrrummet...

Garanteret at dit fyr til tider også falder i temp. - du opdager det bare ikke da du ikke kan logge data  ;)

Hvis du bider i støvet, - så husk at skylle ned med en Fanta bagefter  ;D

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #25 Dato: Okt 30, 2012, 21:44 »
Hej
Ja det er godt med dig, måske du skal åbne Fantaen, prøv at se grafen, det ser ikke for godt ud indtil videre. ;D
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #26 Dato: Okt 30, 2012, 21:54 »
Hej
Ja det er godt med dig, måske du skal åbne Fantaen, prøv at se grafen, det ser ikke for godt ud indtil videre. ;D

Ja mystisk - næste step må være at sætte pumpen på permanent tryk istedet, - det skal give et mere jævnt flow.... :P

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #27 Dato: Okt 30, 2012, 21:58 »
Hej
Ja det er godt med dig, måske du skal åbne Fantaen, prøv at se grafen, det ser ikke for godt ud indtil videre. ;D

Ja mystisk - næste step må være at sætte pumpen på permanent tryk istedet, - det skal give et mere jævnt flow.... :P
Hej
Så for den da, hmm hvem var det nu der nævnte det allerede først på aftenen. Nej det er bare pjat, du kan ta det.  :)
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #28 Dato: Okt 30, 2012, 22:01 »
Hej
Ja det er godt med dig, måske du skal åbne Fantaen, prøv at se grafen, det ser ikke for godt ud indtil videre. ;D

Ja mystisk - næste step må være at sætte pumpen på permanent tryk istedet, - det skal give et mere jævnt flow.... :P
Hej
Så for den da, hmm hvem var det nu der nævnte det allerede først på aftenen. Nej det er bare pjat, du kan ta det.  :)

hehe sagtens - lad os få ændret pumpens driftmode, - så må vi se hvad der sker med de vilde kurver der....  ;)

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: kan mit fyr virkelig ikke køre bedre ?
« Svar #29 Dato: Okt 30, 2012, 22:09 »
Hej
Ja det er godt med dig, måske du skal åbne Fantaen, prøv at se grafen, det ser ikke for godt ud indtil videre. ;D

Ja mystisk - næste step må være at sætte pumpen på permanent tryk istedet, - det skal give et mere jævnt flow.... :P
Hej
Så for den da, hmm hvem var det nu der nævnte det allerede først på aftenen. Nej det er bare pjat, du kan ta det.  :)

hehe sagtens - lad os få ændret pumpens driftmode, - så må vi se hvad der sker med de vilde kurver der....  ;)
Hej
Enig det ser vildt ud det der. Det er garanteret Michael der sidder og leger "random-PI"  ;D
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted