Forfatter Emne: Røggas temperatur fra 20 kw woody  (Læst 2470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bach

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Røggas temperatur fra 20 kw woody
« Dato: Mar 04, 2011, 07:15 »
Hej alle.

Mit emne er nok blevet vendt et par gange herinde, men jeg spørger igen alligevel.

Hvordan får man sin røggas temperatur op over 100 grader på sit nye woody fyr?
Mit røgrør er "dejligt" koldt - jeg kan holde alle 10 fingre på det ved afgangen fra fyret uden handsker...
Da jeg prøvede det samme ved en røg temp. på 140 grader på mit gamle fyr, kostede det 2 brandvabler...

Min skorsten har løbesod, så jeg skal lige have hævet mit afgangstemperatur en anelse.
Jeg har en version der hedder 6.51 hvis jeg skal ændre noget i selve opsætningen.

Vh Bjørn.

Offline soeglimt

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 32
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Røggas temperatur fra 20 kw woody
« Svar #1 Dato: Mar 04, 2011, 13:09 »
nu ved jeg ikke med en woody kedel,men black star er der to plader man kan fjerne for at hæve temperaturen med,en over aske skuffen og en bagerst i kedlen på det sidste røgslag
se min scotte her  MVH Rene`
http://rl.users.whitehat.dk/rl/

Offline Le-Thor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 241
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Pillefyr data
Sv: Røggas temperatur fra 20 kw woody
« Svar #2 Dato: Mar 04, 2011, 22:47 »
Lige i starten da mit fyr blev sat op var det meget sne og skorstenen var nået at blive kold da de skiftede, den dryppede vand (jeg kunne holde på røg røret)  indtil jeg fik åbnet helt op for (fjernet de 2 plader som soeglimt skriver).
Efter ca 1 uge var vand dryppet stoppet helt.
Der gik vel en små 3 uger før jeg fik købt en røg temp føler og fik set at temp lå på langt over 150oC tættere på 200oC, så jeg lagde den bagerste plade på igen så kom den ned på ca 100oC (jeg kan holde på røg røret), og stadig ingen dryp.


For ca 1 uge siden hævede temp i kedel 5 grader og har nu også lagt den sidste plade ind igen og stadig med en røg temp på ca 100oC, og stadig ingen dryp. :D
Woody 20kw (sat til 16kw) - Black star S - VVB-priotering 255L - Ældre solvarmeanlæg - Trækstabilisator
Version 7
Opvarmer 214 kvm fra 1968 - 1 plan - Årsforbrug 6,5 Tons
pillefyr.le-thor.dk