Forfatter Emne: Start og stop via internet  (Læst 1684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jrim

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Start og stop via internet
« Dato: Mar 04, 2012, 14:25 »
Hej er der nogle som kan hjælpe mig med start og stop via internet.
Jeg har installeret stokerkontrol på min Woody og har fået det op på stoker cloud når jeg går på nettet og logger ind og trykker start eller stop sker der ikke noget, skal der installeres et eller andet for at denne funktion virker
Mvh jesper

Offline SteenSN

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Steens stoker
Sv: Start og stop via internet
« Svar #1 Dato: Mar 18, 2012, 15:45 »
Start og stop via internet kræver for det første at du uploader data fra fyret til en web- eller ftp-server.

Dernæst bliver så nødt til at skrive en HTML-fil, fx med noget javascript eller asp/php. På denne side skal være en start-knap, som skriver en fil med navnet start.start (selve filen kan godt være tom - det er navnet, der er afgørende). Filen skal placeres samme sted som ftp-upload.

Tilsvarende laver du en anden knap, som kan generere en fil med navnet stop.stop

Det vil nok også være en god ide med noget password-beskyttelse så ikke alle og enhver kan starte og stoppe dit fyr...
Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline Heffernan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Start og stop via internet
« Svar #2 Dato: Mar 18, 2012, 15:57 »
Hvis du bruger stokercloud så er det da bare at logge ind og så trykke stop. Det fungerer i hvert fald fint her