Forfatter Emne: Stokerkontrol på flere pc´er  (Læst 6699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Stokerkontrol på flere pc´er
« Dato: Apr 23, 2013, 23:46 »
Hej kan man installere stokerkontrol på flere computere når de kun bruges sammen med mit eget fyr her tænker jeg på at jeg nu har installeret det på min egen computer i stuen men overvejer at anskaffe mig en gammel billig pc til at stå nede ved fyret da jeg er ved at være meget træt af at flytte rundt på 15 meter kabel alt efter om jeg sidder i køkkenet eller stuen og ja en anden løsning hedder v10 men det kommer senere den styring jeg har nu er kun et par måneder gammel
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Christian_IA

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 225
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol på flere pc´er
« Svar #1 Dato: Apr 24, 2013, 08:16 »
Hej kan man installere stokerkontrol på flere computere når de kun bruges sammen med mit eget fyr her tænker jeg på at jeg nu har installeret det på min egen computer i stuen men overvejer at anskaffe mig en gammel billig pc til at stå nede ved fyret da jeg er ved at være meget træt af at flytte rundt på 15 meter kabel alt efter om jeg sidder i køkkenet eller stuen og ja en anden løsning hedder v10 men det kommer senere den styring jeg har nu er kun et par måneder gammel
hilsen henrik
Jeg har én pc i fyrrummet og bruger så teamviewer, det virker 100% og kan tilgås uden man skal logge ind etc.
--
Christian
Scotte 16 kW på BS20 semirens kedel
Nu med StokerKontrol online:
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=christian_ia
http://www.424.dk/pillefyr/

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol på flere pc´er
« Svar #2 Dato: Apr 24, 2013, 12:08 »
Hej kan man installere stokerkontrol på flere computere når de kun bruges sammen med mit eget fyr her tænker jeg på at jeg nu har installeret det på min egen computer i stuen men overvejer at anskaffe mig en gammel billig pc til at stå nede ved fyret da jeg er ved at være meget træt af at flytte rundt på 15 meter kabel alt efter om jeg sidder i køkkenet eller stuen og ja en anden løsning hedder v10 men det kommer senere den styring jeg har nu er kun et par måneder gammel
hilsen henrik

Hej Henrik

Teamviewer, logmein e.l. er en god løsning som Christian skriver.

Men ellers må man gerne installere på flere PC'ere, blot det er til samme fyr og samme husstand.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: Stokerkontrol på flere pc´er
« Svar #3 Dato: Apr 24, 2013, 14:30 »
Ok vil prøve og arbejde lidt i teamviewer takker for svarene det var lige det jeg manglede da jeg var i tvivl om jeg måtte installere det på flere computere når det er til mit eget fyr  :)
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline albert

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Data fra vores pillefyr
Sv: Stokerkontrol på flere pc´er
« Svar #4 Dato: Apr 26, 2013, 14:24 »
Jeg bruger TightVNC til at styre fyrrumscomputeren fra en anden pc via det trådløse net fra vores router. Det er gratis, og du kan køre fyrrumscomputeren uden skærm og tastatur - når den er installeret og igang.
Scotte 16 kw. Black Star S 10-16 kw. Semirens.
VVB med 3 vejs ventil. Kompressorrens. Version 6.79.
Opstart 04.01.2013.
Opvarmer 174 kvm med støtte fra brændeovn. Før brændeovnens entre et forbrug på ca. 4400 l olie pr år.
Minicomputeren Raspberry PI med Pellmon software.

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol på flere pc´er
« Svar #5 Dato: Jun 26, 2013, 14:14 »
Nu man er igang med diverse remote programmer med mere og man nu har en pc i fyrummet som altid står tændt så må jeg lige komme med et forslag som er VPN. Der er meget der kan køre VPN, her under windows, er man på sit hjemme netværk har det ingen betydning, men er man ude kan jeg varmt anbefale bare en windows VPN, den er nem at opsætte, og god at have især lige for tiden hvis man er i udlandet, og bruger man den, ja så er man jo på ens eget netværk lige meget hvor man er henne, og så behøver man ikke diverse programmer, samt åbne porte i ens router med videre. Nu ved jeg godt teamwiver ikke behøver en port åben, men hvor mange har prøvet at sniffe den når den er aktiv?
jeg siger slet ikke disse programmer er dårlige, men jo mere de bliver brugt jo mere bliver der set ind til det, hvor de fleste bakker ud når der snakkes om VPN.
bare et lille forslag til folk her inde.

hilsen
     jimmy

send from mobile phone
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3